Ey benim, damarlarında kanım olan canlarım Unutma, kanına kan katmış gelip geçmiş atanı Onlar’ ki benim, atamızdan yadigâr baş tacım Sen’ ki gurur yapmadan tanı bütün akrabanı.
Gururun Allah yanında, yoktur hiçbir faydası Alçak gönüllü ol, odur dost olmanın baş alası Gönül almaktır hatır sormaktır dostun aynası Sen’ ki gurur yapmadan tanı bütün akrabanı.
Bu dünya fanidir, çıkacaksın sen’ de huzura Ne diyeceksin mahşerde, o sorulan sorgunda Geçer’ mi zaman, yaşamakla yalnız tek başına Sen’ ki gurur yapmadan tanı bütün akrabanı.
Kaçarsan sen akrabandan hayır dua almaktan Derde düşsen zor gelir bil sana yaptığın hatan Varsa bir akraban bir yerde kaçın unutmaktan Sen’ ki gurur yapmadan tanı bütün akrabanı.
Şayet sen akrabalarından kaçarsan görünce Sen nasıl hesap vereceksin o mahşer gününde. Bir büyük olarak, sen, sen ol’ da, sözümü dinle Sen ki gurur yapmadan tanı bütün akrabanı.
Dosttur akrabadır, diyerek verirken sevgini Sen, sen ol onlara yine’ de, gevdirme kendini Ben benim demeden göster de o güzel kalbini Utansınlar da senden görsünler güzel yanını.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ata nasihatı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ata nasihatı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Selam ve saygılar..