Gelsem mi ki bir gün sana çatkapı Beklediğim o gün hep düşte kaldı Kâlbimdeki sabırtaşı çatladı Sana bütün sevgim içimde kaldı
Sıcaklığın içten, kâlbin tertemiz Buram buram sevdahasret tenimiz Karşılıklı aşktan yana yönümüz Yüzün bana dönük biçimde kaldı!
Sensizlikte sessiz düşe dalarım Seni çayır çimen taşa salarım Resmin çekercesin aşkla dolarım Her müşterek anım düşümde kaldı!
Senin ile bir gün kaçsak başbaşa Tırmansak dağlara yokuşa taşa Hapşırsam da sen de desen’ Çok yaşa!’ Hasret derin donmuş biçimde kaldı!
Kâlbin sevgi dolu aşkı yaşatan En güzel düşleri teni kuşatan Tenimin cemresi kışımı atan Her sıcak bakışın içimde kaldı!
Şaban AKTAŞ 09.12.2016 Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
ÇOKTAN KORUMAYA ALDIM BEN SENİ
Çoktan korumaya aldım ben seni Cam bir kavanozda saklı gibisin Ne desen sen bana aslında az da Bir de deli dersen haklı gibisin
Yok seni bence bir çılgınca seven Başını sevdana ılgınca eğen Salkımsöğütlerde saçına değen Bulamazsın; sen çok farklı gibisin
Dilime dolanan türküler senin Değmeye kıyamam, korkular benim Hep seni çalarım seni söylerim Esen yelde bile şarkı gibisin
Geceleyin gökte dönen yıldızlar Kayar gözlerinden yüreğim sızlar Ay yüzünde bile gülce bir kız var Sen feleğin dönen çarkı gibisin
Şaban AKTAŞ 09.12.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
.. O -2
Düşler zorluyor hayatı Bir "büyük patlama" daha olacak Savrulacağız toz duman...
Nasıl kurulduysa bütünüyle kainat Her yıldız bir yer Görünmez bir dal bulduysa Işık saçan meyve olduysa Dallarında Tuğba Ağacı’nın Öylece kurulacak yepyeni bir dünya!..
Her şey işte düş kadar soyut Evren kadar somut; Aslın O’dur, O’ndandır her umut O’dur seni var eden Gerisi fasafiso Haramzade aslını inkâr eden!..
Söyle; baki/yim (?) Hayatı dölleyen kim Herkesi öldürüp de O ölmeyen kim?! O, o işte Gerçekte hayâlde Ve düşte Sen O’ndan uçan bir parça Yüreğin Tuğba dalında bir serçe...
O var ise ki var Varlığı güneş gibi aşikâr Sen de varsın, Yok diye bir şey yok yeryüzünde Tanrı’dan ebediyete armağansın Suyla çağlayan, O’na b/el bağlayansın!..
Şaban AKTAŞ 09.12.2016
HAVA DELİĞİ
Gönül derdinden uzak Başı boş, işsizliğe çare Günde beş vakit kitap okusak(?) Gezmesek avare avere, Çalışsak alnımızın teriyle Azıcık hava deliği Burnumuzdan değil Ağzımızdan solusak, Noktalasak grevleri Emeğimizin zaferiyle!..
Ne polis copu Ne askerin tankı topu Kurusa eli celladın Kesilse Eşkiyanın soyu sopu Olmasa yolda sokakta Köprüde En küçük bir korku Endişe, telaş Tedirgin gezmesek!
Kuş yuvaya dönerken Cebimizde üç beş kuruş Harçlığımız olsa da Ayıp olmasa ele güne El açmasa çoluk çocuk Soframızda yeterince Peynir, ekmek, zeytin Süt bal ve yumurta İstemezdik v/allaha(!) Ne Macar Salam Ne Cumhuriyet Sucuk(!)
Sanki dilenci gibiyiz; Sıraya gir, torba torba Kömür, makarna Yağımız unumuz Şekerimiz tam tekmil; Özlediğimiz güneşli günler Hiç gelmeyecek mi?!
Doymayacak mı karnımız Olmayacak hiç Güneşli, mutlu yarınımız?! .. Gönül derdinden uzak Kapısını evimizin Umutla açıp her sabah Mutlulukla kapatsak Huzur içinde yatsak Korkusuzca her akşam!
Kurtulsak afradan tafradan Açsak, canımız isteyince Buhar tüterken tenceresinden Birlikte oturup Birlikte kalksak sofradan!
Aç karna değil, tok karna Gözü tok gönülden Bir daha baksak dışarı Tasasız gönül penceresinden!
Şaban AKTAŞ 09.12.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
KIŞLIK ÇEREZLER
Besleyici, ergonomik Yüzde yüz doğal Keçiboynuzu çitlenbik Günkurusu kayısı İğde, ceviz Çekirdekli kuru üzüm Kabuklu badem!
Çiy çiy yersen Yer yemez Toplarsın enerjini Gücün kuvvetin Yerine geliverir; Halsizsin madem!
Marketten alacağınız Ne çikolotaya benzer Ne pastaya Sağlık sunar bedene Güç verir hastaya! Hepsi semt pazarında Hepsi sağlıklı ürün Bilenin nazarında; Dişim kesmez demeyin Yolunu bulup deneyin!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TENİMİN CEMRESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TENİMİN CEMRESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.