Şair Metin Demirtaş ağabeyimin anısına saygıyla...
... Ağlar şimdi belki çoğu Şair olamadım diye Sen de onlardan biri isen Sordun mu ’ Niye?!’ Neler yazdın şimdiye kadar peki Neleri okudun, Bir köprüden geçerken Üstünde hiç durdun mu?!
..
Baktın mı sulara, bir ırmak Neden öyle bazan durgun Dingin akar, berrak Bazan bozbulanıktır suyu; Haydi Çöz bakalım önce bu soruyu!..
..
Ya ırmağın kıyısındaki Ilgın ağacı Neden öyle salınır Püskülü gibi bağlamanın Elinde Karacaoğlan’ın, Bir de salkımsöğüt dalları Delikanlı çağımızda Neden hep Sevgilinin saçlarını anımsatır?!
..
Ya; düşünmek lâzım işte Yel mi ılgın, ılgın mı yel T/el mi kırılır, kıran mı el Yazmadan önce Yazdan sonra, satır satır!..
2. Rahmetli Metin abi (Demirtaş) Sağlığında bir gün Evindeki söyleşimizde Buna benzer şeyler söylemişti, Bir kaç kitabını imzalayıp vermiş, Ben de bir şiirimi sunmuştum ’ Bir Midas Söylencesi: Bulut Güvercin’ Hayli uzunca bir şiir, okumuştu, Okudukça; ’Bak bu şiir olabilir, Yazması zor bir şiir, kültür şiiri!’ demişti Sonra ’Ahhh...! çekip derin, ’Şair olamadık... Olamadık!’ deyip Hayıflanmıştı kendince’ .. İçime işlemişti derin ahı, Belki sırf bu yüzden Bağışlanmıştır tüm günâhı; Çünkü o bir şair Şiirinde yürek taşırdı İşte böyle arasıra Kendisiyle hesaplaşırdı!.. .. Kulakların çınlasın Şiirle yat Şiirle kalk Metin abi, Sen köprülere bakar Sularla akarsın da Senden şair olmaz mı hiç; Olur tabi, Tabi ki olur Sular aka aka yolunu bulur Atar ırmak kıyısına Kendinden olmayanı, Arınır her tür kirinden O yüzden sular Bazen turkuvaz renkli Berrak, dingin Firuze bir ırmak Bazen bozbulanık akar..
3. Olur ya bazan da Hüzünlüdür manzara Çaylar, dereler, ırmaklar Kuruyup kalmışlar Yatağında çakıltaşları Sazlıklar, kargılar, kamışlar Bir yanda salkımsöğütler Bir yanda ılgın ağaçları O dallar ki nazlı yarin saçları Rüzgârla aynasında suların Kim bilir kaç kez Taranıp taranıp yıkanmışlar?!
Bir de akşam alacası Ya da kuşluk vakti Daldan dala uçan Kadirneler, sakalar Kendir kuşları Nedir o renk cümbüşü, Çifte kumrular öpüşürken Göğsündeki kur, Gagalarındaki fiyakalar, Bülbüllerin ötüşünde Gün doğarken, batarken Bir derin hüzün ki Yüreğimi ortadan yakalar!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAZMA/DAN ÖNCE, YAZDAN SONRA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAZMA/DAN ÖNCE, YAZDAN SONRA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.