Havada yanık ten kokusu Demek ki daha Bitmedi kurban bayramı(!) Kalmadı zalimlerin Ne kulundan Ne de Allah’tan korkusu!
Bir koku daha var Gaflet, dalalet ve ihanet Şantaj ve provokasyondur Bu iktidar ile yaşanan Ne ilk cehennemdir bu Ne de sondur!!!
Böyle riyakar müslümanlık Böyle sahte dindarlık olmaz Olsa olsa bunlar Karaçarşaf bürünmüş Gerçek yüzü maskeli Gizli birer masondur!!!
Şaban AKTAŞ 30.11.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
ÖZLEM SAĞANAĞI - 2 1. Yağmur şakır şakır sicim sicim Şimşek çakıyor ateşten söz gibi Gürledikçe gök demir döğüyor Sağanakta sallanıyor yeryüzü Salınıyor oda; göbek atıyor Zilli kıvrak bir dansöz gibi...
Aşk da böyle başlamıştı Kopmuştu yüksek gerilim hatları Gök yarılmıştı ortasından Beynim darmadağın; nöronlarda ark Uçmuştu akıl kafatasından; Konar/göçer arasındaki fark...
Havadaki nem evrildi, devrildi yere Toprağa hasreti gözümden sağarak, Şangır şungur, tuz buz ortalık Olanca su doluya çevrildi, kırıldı gece Düştü yere simsiyah şemsiyesiyle...
Rüzgârın soğuk nefesi üflenirken Gökkabak kevgiri elendi Yapraklar delik deşik Tepeden tırnağa dallar çırılçıplak, Ne sen vardın sırtımda ne cepken Dondum iliğime kadar, Doruğunda sensizliğim sulusepken...
Şaban AKTAŞ 29.11.2016
2. BATTIKÇA?!
Bir ağıla kapattılar Kuzu kuzu hep yaktılar Annelerle babaları Melil melil bıraktılar!
Ağıl değil ahır idi Evvel değil ahir idi Cehalette mahir idi Anamızı ağlattılar!
Bu nasıl yurt nasıl bina Sabi çocuklara zina Kına yakın sizler kına Çocuğu gelin ettiler?!
Biz bu hale nasıl geldik Cahillikten medet m’umduk Her acıya göz mü yumduk Ciğerimiz dağlattılar!..
Nedir bu gaflet dalalet Ana baba ol da sabret Nerede kaldı adalet Elin kolun bağlattılar?!
Kalkar e sat e sat dersin Memleketi satar yersin Tüm suçlular hesap versin Her pisliğe kül attılar!!!
Battıkça moka battılar!!!
Şaban AKTAŞ 30.11.2016
3. CEMAAT HALİ?!
Her yerde kurmazlar Böyle pazarı Her caminin kapısında Vardır bir öğle pazarı Orada bulunur; Zeytinyağının en ucuzu...
Hacı emmiler ne bilsin İyi kötü soran yoktur Buldular mı ucuzu Alan çoktur kuzu kuzu Nerede ise cemaat Orada her tür icraat!..
Derse ki satıcı Benim malım muhayyer Al, beğenmez isen geri ver İnanıverir alıcı; zeytinyağı Makine yağı olsa bile Ucuz; balım balım yer!..
Şaban Aktaş 30.11.2016
4. İKİLEM
Zamanı yitirmektir ikilem Adım atsam mı atmasam mı Koşsam mı koşmasam mı derken Kaçar gider duraktaki tren!...
İnsan düşünüp taşınsa önceden Tam vaktinde yetişse her işe Sorun içinde sorun; başlar ikilem Kafa yerinde değil ise?!
Hayat bu işte, akıllıya kolay Akılsıza bin bilinmeyenli denklem!
Şaban AKTAŞ 30.11.2016
5. AŞKA KURULMUŞ ZEMBEREK
Aşka kurulmuş zemberek Ne çörek ister ne börek Dedim kâlbe ne istersin Ay yüzünden bir gül gerek!😁
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YANIK KOKUSU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YANIK KOKUSU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Okuyarak düşündüm,düşünerek okudum.Dedim ki hep böyle mi saf idim.Uyanmaya değilde hep uyutulmaya mehilliydim.Şiirlerinizi okumaktan mutlu oldum.Saygılar.