TILSIMLI MENDIL
-Tılsımlı Mendil-
... Aşkın tılsımlı halleri ibrişim ipeğe dizgi dizgi boynuma asılırken, oturmalık sevdanın da bir çelmelik canı varmış meğer. Tökezlemekse kendi çelmesine yenik düşmeyi muhtemel kılar ansızın yerle bir olan kaçak yaşanan sevdalarında. ’’Bu bir dilek ve arzusu değildir, mahzun kalbimin’’ Yalnızca yarına kalabilecek lakin yanına bırakmayacak tek adil düşüncenin en haklı yaptırımıdır ne yazıkki. Aşk diliminden kime nekadar düşeceğinide bir tek ’’O’’ bilir ve payesini zamanı gelince seve seve sevenle sevilenin gözyaşlarını silmesi için lütfeder. Mendil de kimin eline verilecekse artık.!! Sevil Özdemir |
Mendil üzerine şiirler de yazılar da yazılsa azdır. Şu internet hayatımıza girdi de, hangi konu olursa olsun googleden arayıp buluyoruz. Mesela İpek Mendilin Rengarenk Aşkı isimli bir yazıya denk geldim. Okuyalım birlikte.
Aşk ve İpek Mendil cümle içinde kullanıldığında bize çok anlamlı gelmese de eski zamanlarda bakın neler neler anlatıyormuş aslında…Mendil kültürü Osmanlı saray kültürüne girdiğinde başlı başına bir Türk Mendil Kültürü oluşmasına yol açmış. Fatih Sultan Mehmet İtalyan ressam Bellini tarafından elinde mendili ile gül koklarken, Kanuni Sultan Süleyman tören mendili ile birlikteyken resmedilmiş. Sarayda padişahın isteğine göre yılda iki kez olmak üzere sarayda çalışan hizmetçi hanımlara elbiselik kumaş, çamaşırlık bez ve mendil yapımında kullanmaları için ince keten bez hediye edilirmiş.
Saray tarafından Ramazanlarda içine şeker konulup halka dağıtılan dört bir tarafı ayetlerle işli mendiller de belirtiliyor kaynaklarda. Halk arasında da bu tür adetler varmış. Saraya gelen önemli yabancı misafirlere de hediye tören mendilleri verilirmiş. Halen Topkapı Sarayı’nda 16.yy ait örneklerini görmek mümkün bu mendillerin.
Bakın hangi hislerini, hangi kalıplara koymuşlarda; dertlerini, duygularını, aşklarını anlatmışlar o ipek mendillerle...
Bazen duyguları anlatmanın en güzel yolu en basit cümleden geçer diye düşünüyoruz. Sade ve anlamlı olan o cümlelerin İpek mendille rengarenk aşkı karşınızda...
BEYAZ MENDİL: SENİ DELİCE SEVİYORUM
Yok bana yetmez daha şiddetli bir mesaj vereyim diyorsanız;
KIRMIZI MENDİL: SENİ BÜTÜN VARLIĞIMLA SEVİYORUM
Flört döneminde olan kişileri de unutmamış mendiller. Kaçamak bakışlar, heyecanlı bekleyişler, kalbin pır pır olduğu dönemler için;
MOR MENDİL: SENDEN ÇOK HOŞLANIYORUM.
Şimdilerde çapkınlık durumu kadın ve erkeklerde karışmış durumda. O nedenle bu mendili iki cinsiyet içinde önerebiliriz.
KENARI MOR MENDİL: ÇAPKIN!! PEK HOŞUMA GİDİYORSUN.
MAVİ MENDİL: KEDERLERDEYİM. ÇOK VEFASIZSIN, SENSİZ MESUT OLAMAM.
Diyelimki Beyaz Mendil ve Kırmızı Mendil safhalarını çoktan geçtiniz. Aşkınız filizlendi, görüşmeler başladı. Ancak sıkı takiptesiniz ve yakalanmaktan korkuyorsunuz! İşte size bunun çaresi olan mendiller;
EFLATUN MENDİL: YARIN PENCERENİN ÖNÜNDEN GEÇİNİZ, MEKTUP VERECEĞİM.
FISTIKİ MENDİL: DİKKAT ET, KOMŞULAR GÖRECEK.
Ve geldik ilişinin arasında yaşanmak zorunda olan uzun ayrılıklara…
Kalbimiz acır, aklımız kalır, nasıl ayrılacağımızı düşünür dururuz. Mendiller sizin için bu noktada da devreye giriyor. Baktığınızda belki biraz olsun mesajı içinizi rahatlatacak bir mendil;
KENARI YEŞİL MENDİL: SANA DAİMA SADIK KALACAĞIMA SÖZ VERİYORUM.
Mendil gösterilirken ortasından tutulmuşsa, “Bu akşam yahut bu gece seni bekliyorum”; karşılığında da mendil sallanırsa, “Hay hay, peki” anlamına gelirmiş.