belki zamanla bir türkü olur düşmezsin dillerden fakat adın unutulur, çağlar su gibi akar uçup gitse de ruhun ateşiyle yeni ruhlar yakar; aşkölümsüzdür çünkü o yürek sesi gönülde gül ile bülbülün ahı ile vahı, beher yürek Tanrının ebediyyen ikâmetgâhı, zârı var, mezarı yok ozanın türküler onun istirahatgâhı, bir ay doğar geceden beni hatırla, bir ceylan iner yüceden beni hatırla, bir kar yağar inceden beni hatırla, yürek sesi çağlar ötesinden Karacaoğlan’dan Dadal’dan Pir Sultan’dan Yunus’tan, adı unutulsa da ozanın türküler çıkmaz ustan gönüle girip, aşk ile yazanın...
aşk, göz ile gönül tokluğu aşk, gülün yokluğu aşk, külün çokluğudur!
Şaban AKTAŞ 01.11.2016
ACIMASIZ GÜZEL
Anlamadım ki bu nasıl aşk; Beni gecelerde uykusuz Susuz ve aç bıraktın, Çekinmez misin ah ile vahtan Hiç mi merhametin yok senin Kurudu mu vicdanın Bu kadar mı gaddar Acımasız güzel olur insan; Korkmaz mısın Allah’tan?!
Bir dudaktan, bir yanaktan Öpseydim doya doya, Bir büyük nar gibi dilimleyip Koysalar seni önüme sabahtan Nar tanesi nur tanesi Güzellerin bir tanesi Aşkların en şahanesi Silip süpürseydim seni tabaktan!
Yok yok, niyet etmiş bu aşk İllâ ki beni yakacak Kesin kararlı; Ne yana baksam ay yüzün Buğul buğul dudağın Ayna gibi, yaklastıkça ben Buharlı karşıma çıkacak, Gül dikeniyle harlı gönlümde hüzün Sevdamın seli beni yıkacak...
Şaban AKTAŞ 01.11.2016
YARIM ADAMLAR!
Her şeyimiz yarım İşimiz yarım Düşümüz yarım Böyle düzenin Altını üste getirir Düzeni soyar(?) Altından girer Üstünden çıkar Oylum oylum Düzenleri oyarım!
Şaban Aktaş
TÜKRÜK YAĞMURU
tüm nefretim ve öfkemle tükürmek isterdim bu sabah suratına tüm hırsızların; kopsun içimden bir fırtına esip gitsin buradan istikamet Ankara; çünkü söz tükendi artık!
Şaban AKTAŞ 01.11.2016
BEKLENEN YAĞMUR
Beklenen yağmur başladı Bir saattir yağıyor Özlemiştik çoktandır Susuzluktan Kurumaya yüz tutan Otlar, ağaçlar gibi. Ağır ağır yağsa da Doyurucu bir yağmur bu; Şıpırdaşan damlaların Sesinden anlıyorum Daha pencereyi açmadan Toprak kokusu sardı odayı. ’Yağmurun sesi Aşka davet etse"de Eski şarkılar yok Kırıldı taş plâklar Ben de seni özledim sevgili Aşkı yalnızca hüzün paklar. Yağ bu gece gönlümce Ben kendi şarkımı Kendim çalar söylerim Sen kınalı bir bulut olursun Ben aşkla dokunurum Kumral saçlarınla Kınalı parmak uçlarına Yaralı bir umut yağmur olur Düşersin avuçlarıma...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OZAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OZAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.