Okuduğunuz şiir 6.10.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Zahiri İz'an..
Kayıp bir gülüşün ardına düştü yorgun gözlerim tasdiklenmemiş isyanlarım var dilimde benim ...
tütün kokusu sarmış akşamların yarım ağız tövbelerinde aradım kurtuluşu kül karası geleceğe takas edip çiğdem sarısı geçmişi gördüğü kadar uzağa âşık ettim gözlerimi gözbebeklerimde mavi bir bakış oldu umut intihâr uçuşlu kanatlarında martılarımın
hani insanın gözlerinin içine baka baka kayar yıldızın biri tutmak istersin bîçare zorlaştıkça hayatın düğmesini iliklemesi avare olursun bedenine dar gelen geçmişinle
şimdi hangi dağın kurdu ölse de dumanlar kalksa başımdan hangi baharın güneşi doğsa hangi aldığım derin nefes rahatlatır beni hangi duâ koyar içime huzuru hangi kırık parçamı yapıştırsam tamir olur kâlbim ve hangi vaktin yatsısında sönmeli ki yalancının mumu doğrular aydınlansın zahiri karanlıkta
hal/bu/ki sıyrılmalı insan zamanın zehir saçan akrebinden almalı soluğu yelkovanında baharı kayıp bir gönlün karlı olsa da dağları inadına ısınmalı soğuğun kış güneşli kuytularda
şiir olmak için volta attığım boş sayfada şiir okumak için oltamı attığım bir zamanda gönlüme yağan hüzünlerin ve beynime çakılan güncelerin acısını hazmetmek uğruna bir şarkının nihavendine aklıma takılan dikenli tellerin insafına bıraktım kendimi..
"kimseye etmem şikayet ağlarım ben halime titrerim mücrim gibi, baktıkça istikbâlime"
der gibi. sonsuza sus’ar gibi.. yaralarıma su sarar gibi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zahiri İz'an.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zahiri İz'an.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirden beş, on, beşa on ya da şiir çıkardı bence. Bu haliyle ise şair kelimeleri gah okşayarak, gah kamçılayarak teskin etmeye çalışmış. Başarılı olmuş mu?!
Nasıl bir ahenk kelimeler arka arkaya sıralı dans ritmi ile içindeki öfke hayal kırıklığı ve acıları ustaca dizmiş, ne beni yormus ne de dinleyeni. Suskunluğunu bile Nağme Nağme aktarmiş. Kaleminize sağlık üstadım. Muhteşemdi. Esen kalınız
Kelimelerle zekice oynayıp ağır bir dansa talim ettirmişsiniz.. hüzün çıkardık şiirden sanıyoruz ki öfke bakıyor kelime kelime .. Ve sonunda susmaların en acısıyla veda... tebrikler ... sevgiyle kalınız :))
ön sözü kayıp bir roman... sırdaş bellediğimiz nice insan ve susmalarla geçen bir ömür. makamsız ne çok şarkı. hırsız çoğu imge. ve çala kalem yaşamak iken miladımız. sevgili Nar tüm yüreğimle kutluyorum. okumam yetmedi içtim. kutlamak yetmedi ve suretinde hüznün yeni resimler çizdim ama kimse görmedi. sevgilerimle o güzel yüreğine... iyi ki varsın.
''Bir ben biliyorum yorgun gözlerinin altındaki halkaların ebem kuşağı olduğunu ve İstediğinde yedi renk bakabileceğini Bir ben biliyorum yüreğinin severken, ölmekten değil de öldürmekten korktuğu için tir tir titrediğini Kayboluşlarında kendini bulup her şeye yeniden başlama hevesini yalnızlığının nasıl kursağında bıraktığını...''
Maalesef muhasebesini yapamadığımız tek hesap hayat. Bilmem kaç maske g izliyor içindekiler zira. İnsanın insana, canın cana yaptığını hiç bir şey yapmıyor.
Boş yere canı yanmaz insanın. Susmalar, acıların bizlere sunduğu armağandır.
Seviyorum nadide kaleminizi okumayı. Günüme düşen son 'Şiir' bu olsun, alıp heybeme gideyim.
okka ağırlığınca çığlıklarım düşüyor gecenin karanlığına büyük bir boşluğun kavgası Azrail'im gibi her gece yokluyor yorgun kalbimi kovuluyorum, kendi omzumda ağlayan benden öyle amansızım ki doğrulamıyorum, akıbetine ağıtlar yazdığım kırgınlıklarımdan yıkıldı işte aklımın sağlam köşkleri ölüm çukuru gözlerime..
sokaklara düşen Ay'ın ihtişamını hiçe sayarak kimsesizliğin koynuna verdim gölgemi az önce yine z'amansız bir savaşın ortasında kaldım, parmak uçlarımdan dökülüyor can kesiği acılarım.. ve biz güneşin hangi mevsiminde sebat ettik ki buz tutmuş şehrin duvar diplerinde unutuldu yorgunluğumuz.. neydi suçum/uz..
.....
böyle uzar gider işte aklım(ız)a takılan dikenli teller.. yorgunluğumun adı gibisin şiir..
Şiir seçkide tahtına oturmuş.
Güçlü kaleminiz var olsun.
Gönülden kutluyorum.Nicelerine.
Sağlıcakla mutlu kalın.Sevgiler