(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOKUNAMAZSIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOKUNAMAZSIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bulutların ardına gizlenmiş güneş, ama uzaktan göz kırpıyor sana.. el sallıyor ve ısıtıyor.. sen ki şiirlerinde bile güneşi budayım, güzel ışık saçtırabiliyorsun.. biraz da kendi ışığından..
dokunamazsın sevgi dolu bir bedene dokunduğun gibi.....
:::::::::::::::::::::::::
GERÇEK DOKUNMA , MUM ATEŞİNİN İNSAN BEDENİNE HOYRATÇA YAPIŞMASI GİBİ DEĞİL;GÜN IŞIĞININ İÇİMİZE İŞLEDİĞİ GİBİ HEM IŞITARAK HEM DE ISITARAK TEMAS ETMESİDİR.
bulutların ardına saklanmış güneş eskiye ait anılar gibi... ellerini uzatıp dokunamazsın dokunamazsın sevgi dolu bir bedene dokunduğun gibi.....
*****Sevgi dolu bir beden ne kadar yakınsa seven ellere, anılarda kalan eller de, güneş kadar uzaktır o bedene. Doğru. Dokunamazsın ne güneşe nede anılarda kalmış o yüreğe.
“Dokunmak” sözcüğünün “Bana dokunuyor”, “Kanıma dokundu”, “Bir dokun bin ah işit”, “Bana dokunmayan yılan” gibi “kötü” anlamda kullanımları başka bir dilde de var mıdır? Bilmiyorum. Hadi diyelim ki bunlar “kötü dokunmaları” sonucu üretilmiş olsun; buna karşı dokunmadın güzelliği üstüne sözleri niye yok? Buradan kalkarak genel olarak “dokunmak” eyleminin taşıdığı içeriğe ilişkin olan söz bir ön yargıya sahi olduğumuzu düşünüyorum. Dokunmak bir anlamda çok masum bir şeyi başka bir anlamdaysa oldukça “tehlikeli” içerik taşıyan bir yasak bölgenin hudut kapısı. Oysa dokunmak beş duyumuzun en güzel olanaklarından biri. Kadife, goblen, tafta bir kumaşa; abanoz bir kutuya, eski bir 45’lik plağın yüzeyine, bir kitabın sayfalarına, bir çiçeğin taç yapraklarına, bir kadının boynuna, bir cama, bir mindere de dokunmak isteyebilir insan. Her dokunma cinsellik içirmez elbet. Bu bütünüyle hazların ve zevklerin gelişmesiyle, yaşamdan zevk alıp,ona güzelleştirme isteğiyle ilintilidir. Bizde bütün yaşama ve zevk yoksullukları, yalnızca ekonomik yoksullukla açıklandığından gerçek nedenleri anlayamıyoruz. Ama bana öyle geliyor ki, biz dokunmanın inceliklerine pek vakıf değiliz. Genellikle dokunmayı pek sevmiyoruz da değdirmeyi yaslanmayı, abanmayı, mıncıklanmayı, ovuşturmayı, yüklenmeyi. Ten kültürümüz dokunmanın inceliklerinden çok elleşmenin hışırlıklarına, dayamanın kalınlıklarına daha yatkın. Bu yüzden elbette otomobil sanayiinde ileri gidemiyoruz ama, otobüsçülükte, fortçulukta üstümüze yok. Dokunmak, “ilişki kültürü” açısından hem bir incelik, hem demokratik bir karşılık bekleme biçimidir. İzin istemedir, sormadır, karşı tarafın seçme hakkını tanımaktadır. Oysa biz el koymayı, ya da dayatmayı, sıkıştırmayı yeğliyoruz. İlişki isteğimiz, demokratik bir sessiz anlaşmadan çok, müdahaleci, cebri bir ısrarı içeriyor. Daha ikili ilişkide bile bu tür baskıcı bir tavrı yeğleyen bir toplum olarak, demokrasi arabasına da her on yılda bir el atıp düzlüğe çıkarma, dar boğazları küçük dipçik ve falaka dokunuşlarıyla geçmeye, geçirmeye çalışıyoruz. Genel olarak dokunmak, kendi gövdemizi sevmekle başlayan bir şey. Onu tanımakla, keşfetmekle. Kendi gövdesini sevmeyen, kendi gövdesine gereken özeni göstermeyen biri bir başka gövde nasıl mutlu edilir bilmiyor; çünkü kendi gövdesinin olanakları, baskıcı toplumlarda ilkin o gövdeyi taşıyanları tehdit eder. Bu yüzden de her beynin içine düzenin bir bekçisi yerleştirilir, insan kendine gözetletilir. Gövdesiyle ilişkisi zayıf bir toplum olduğumuzu düşünüyorum. Evlenip, çoluk çocuğa karışmış insanların büyük çoğunluğu kendinden caymış görünüyor; kendini salıyor, göbekleniyor, yanakları etleniyor, bakışları matlaşıyor; yalnızca geçliğin diriliğini yitirmekle ilgili bir şey değil bu söylediklerim. Yazmakla da ilgili değil. Düpedüz kendi gövdesiyle ilişki kurmakla, onun bakımını üstlenmekle ilgili bir şey. Çoğumuz gövdemizi ya bir yerimiz ağrıdığı zaman, yada hamamda keselenirken hatırlıyoruz. Gövdemiz çokları için saklanması gereken kötülükler barında “bir şey” olarak görülüyor. Sevişmek için yatağa girdiğinde göbek deliğinin pamuklandığının bile farkında olmayan biri başkasının sevmesine nasıl sunar kendini? Zaten geniş kalabalıklar için cinsellik bir karambol biçiminde geçiştiriliyor. Cinselliğin olanaklarını tanımayan cinsel kültür rafınmanı taşımayan bu “kalabalıklar” için “orgazmın” dışındaki dokunmakla başlayan süreç ve bedenle girişilen her tür ilişki bir çeşit hamallık, yada gereksiz “ince işler” olarak niteleniyor.
kamil söylemez
umarım şiirinize karşılık bu uzun yazımı bağışlarsınız saygılar
Sevgi dolu bir bedene dokunmak aslında her derde deva bulmak demektir..
Anılar insanın kendine aitse her yaşanmışlığın mutlak bir iyi yanı vardır, iyi yanlarını zaman zaman yad edip yaşamak gerek, kötü yanlarına ise gülümseyip geçmek..
Ancak ruhumuz o zaman gelişir vede olgunlaşır.. Şiir kısa fakat her kelimeye ustaca bir kaç mana yüklenmiş harika bir eser olmuş..
Kutlarım duygu dolu yüreği kutlarım bu eşsiz eseri TEBRİKLER..
biraz da kendi ışığından..