Gönülden evla yer yurt bulunmaz!Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Seni ilk gördüğüm andan beri İçim bir tuhaf yanıyor, Yanmak mı kavrulmak mı? soğuk rüzgarlar bile faydasız Gündüzü ayrı gecesi ayrı yanıyorum ; Gündüz sen yoksun diye gece de sen yanımdasın diye... Gündüzün aydınlık olduğu yerde sensizlikten karanlık bana Gece de dinlenmek vaktiyken adı Sen, uyuyamıyorum Sensizken seni düşünmekten iş güç yetiremiyorum Seninleyken dilden düşüp sende eriyorum, Halimi anlatacak, sevgimi dile getirecek bir anım yok Olsaydı da başımı dizine koyup yüreğimi avuçlarına anlatsaydım, dinleseydin Halimden bir parça anlardın sevgilim... Şimdi yüzümü çevirip haykırmak istiyorum Senli sevdayı tüm cihana Haykırmak istiyorum ilk nefesinde bir bebek misali Aynı çığlık, aynı yakarış: Yerimden yurdumdan etme! Öyle sıcak bir esinti geliyor senin şehrinden, Kuzeyden esen rüzgar soğuk olurdu hani ya? Coğrafyam şaştı, Bugün günlerden yine çarşamba Yok sessiz sakin hava, yağmur dolu yok Yine de içimi sel götürüyor Özlemler Eyfel gibi Hasretler Ağrı dağı Dolu doluyum, yazıyorum taşıyorum... Yazdıkça çoğalır oldu özlemin Ve söyledikçe ismini hayalim coştu Sözcüklerden yollar yapıyorum Hükümet yolları bile geride kaldı bak İstanbul a üç köprüyü az buldum Biri bitmeden yenisini yapıyorum İsmi bile var üç harf, ama kocaman harflerle... Düşünüyorum, seni istanbulu, İstanbulu anlatan şiirler, şarkılar Bütün sanat dalları... Yine de eksikler hafızamda, İstanbul yeterince güzel değil Hatta yeryüzünde her yer biraz eksik; Sen yoksan...
Kuşlar gibi özgür olsan
Arasan da bulamazsın cennetleri Dalıp derin denizlere yunusvari Hak teâlâ "kün" demeden sen yurdunu bulamazsın mâşuk |