Bir DuaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kur’anı Kerim’in 7. Suresi olan Araf Suresinde Hz Musa, firavun ve sihirbazların kıssası yer alır. Surenin 126. ayetindeki dua imanın (Allah’a güvenin) ne demek olduğunu, sihirbazların muhteşem şahitliğiyle gösterir.
Kovulmuş olan şeytanın şerrinden Rahman ve Rahim Allah’a sığınırım. 7:103 - Sonra onların arkasından Musa’yı mucizelerimizle Firavun’a ve topluluğuna gönderdik. Tuttular o mucizeleri inkâr ettiler. Ettiler de bak, o bozguncuların âkıbetleri nasıl oldu! 7:104 - Musa: "Ey Firavun! Bil ki ben âlemlerin Rabbi tarafından gönderilmiş bir peygamberim." dedi. 7:106 - Firavun: "Eğer bir mucize getirdiysen ve eğer doğru söyleyenlerden isen onu göster" dedi. 7:109 - Firavun’un kavminden ileri gelenler, "Muhakkak bu çok bilgili bir sihirbazdır." dediler. 7:110 - O, sizi yurdunuzdan çıkarmak istiyor. (Firavun): "O halde siz ne diyorsunuz?" dedi. 7:111 - Onlar da "onu ve kardeşini beklet, şehirlere de toplayıcılar gönder." dediler. 7:112 - "Bütün bilgiç sihirbazları sana getirsinler." 7:113 - O sihirbazlar Firavun’a geldiler: "Galip gelirsek bize muhakkak mükâfat var değil mi?" dediler. 7:114 - "Evet" dedi (Firavun), "Üstelik o zaman benim yakınlarımdan olacaksınız." 7:115 - Sihirbazlar, Musa’ya: "Ey Musa! Önce sen mi hünerini ortaya koyacaksın, yoksa biz mi?" dediler. 7:116 - Musa, "Siz atın" dedi. Atacaklarını atınca herkesin gözünü büyülediler ve onları dehşete düşürdüler. Doğrusu büyük bir sihir gösterdiler. 7:117 - Biz de Musa’ya "Sen de asânı bırakıver." diye vahyettik. Birdenbire asâ, onların bütün uydurduklarını yakalayıp yutuverdi. 7:118 - Artık hakikat ortaya çıkmış ve onların bütün yaptıkları boşa gitmişti. 7:119 - Orada mağlup olmuş ve küçük düşmüşlerdi. 7:120 - Sihirbazlar hep birden secdeye kapandılar. 7:121 - "Âlemlerin Rabbine iman ettik." dediler. 7:122 - "Musa’nın ve Harun’un Rabbine." 7:123 - Firavun: "Ben size izin vermeden iman ettiniz ha!" dedi. "Şüphesiz bu bir hiledir, siz bunu şehirde kurmuşsunuz, yerli halkı oradan çıkarmak istiyorsunuz, sonra anlayacaksınız!" 7:124 - "Ellerinizi ve ayaklarınızı çaprazlama kestireceğim, sonra da bilin ki, sizi astıracağım." 7:125 - Onlar da: "Şüphesiz o takdirde biz Rabbimize döneceğiz." dediler. 7:126 - "Senin bize kızman da sırf Rabbimizin âyetleri gelince onlara iman etmemizden dolayıdır. Ey Rabbimiz! Üzerimize sabır yağdır ve canımızı müslüman olarak al." derler. Yine Yunus Suresi 90 ve 91. Ayetlerinde firavunun son nefesinde iman ettiği ve bunun kabul edilmediği yer alır. Hani ezbere yaptığımız bir dua vardır ya "Ya Rabbim son nefeste iman nasip et" diye. Dualarımızı bilinçli yapmalı bu duayı şöyle yapmak daha doğru olur: Ya Rabbim son nefesimize kadar ayaklarımızı sıratı müstakimde sabit kıl, Bizi, hayatı imanına şahit olan kulların zümresine kat amin amin amin... Kovulmuş olan şeytanın şerrinden Rahman ve Rahim Allah’a sığınırım Yunus -90. Ayet" İsrâil oğullarını denizden geçirdik, Fir’avn ve askerleri de zulmetmek ve saldırmak için onların arkalarına düştü. Nihâyet boğulma kendisini yakalayınca (Fir’avn): "Gerçekten İsrâil oğullarının inandığından başka tanrı olmadığına inandım, ben de müslümanlardanım!" dedi." Yunus 91. Ayet " "Şimdi mi? Oysa daha önce isyân etmiş, bozgunculardan olmuştun?" (denildi)." Yunus 92. Ayet ""Bugün senin (canından ayırdığımız) bedenini, (denizin dibinden) kurtarıp (sahilde) bir tepeye atacağız ki senden sonra gelenlere ibret olasın. Ama insanlardan çoğu bizim âyetlerimizden gâfildirler."
Bir Dua
Ramazan ayında gelmeye başlayan Allah’ın mesajıyla şereflenen Kullarından olan bizler Bir ismi hidayet olan Kur’anı Her daim Tilavet eden Kıraat eden ve Tertil ile kalbine indiren; Bu okumaların hepsini birlikte yapan Hayatı Kur’anlaşmış olan Allah’ın her an gördüğünü unutmayan İhlasın manasına ermiş İmanın sade bir kabul değil Bir ispat gerektirdiğini Yine Kur’andaki firavun kıssasından bilen O firavun ki Son nefesinde Kelimei Şahadet getirmiş Ben Musa’nın Rabbine iman ettim demişti. Kabul olmadı Çünkü İman sade bir dilde değil Sade o an gönül değil Bir ömrün şahadetiyle Kabul olunan Allah’a kul olduğuna bir şahitlik Şehitliktir. Şehitsin Her an şahitsen Ayaklı bir Kur’ansan eğer. Rabbim bütün söylediklerimizi Samimi bir dua olarak Kabul et Bizleri hem bu dünyanın hengamesindeki Cehennemi hayatlardan Hem ahiretteki cehennem azabından Koru, Şeytan ve taraftarlarının şerlerinden Yalnız ve yalnız Sana sığınan ve Müslüman isminden başka ismi Taşımayan Kulların arasına kat Amin amin amin... (Haziran 2016) |