Sultantepe’den doğar güneş Mutlu bir telaşlâ güne başlar Şemsipaşa İmrahor Kahvesi’nde buluşur dostlar Hayat sensiz yaşanmaz Üsküdar!...
İstanbulu müjdeleyen kültür hazinesi Her köşe başında Sinan’ın muhteşem eserleri Evliyâlar, Erenler, Şehzâdeler Şehr-î Cennetten bir armağansın Üsküdar!...
Yamaçlarında sırt sırta vermiş Konaklar İçlerinde kimler konuk olmadı ki kimler Seher vâkti bahçelerinde ibibikler öter Seni sevmek bir tutku’dur Üsküdar!...
Bırak saçlarını Kız Kulesi’nden Marmara’ya Batan güneşin koynunda yat Salacak’ta Mehtaplı gecelerde âşkını fısılda yıldızlara Yedi Tepeli Şehrin gülü’sün Üsküdar!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
<< Üsküdar >> şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
<< Üsküdar >> şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstanbul hele Üsküdar.Aziz Mahmut Hüdayi,daha kimler kimler misafir edilmemiş bağrında.Bizansa damat olmuş,Orhangazi Hanın otağ kurduğu,Osmanlı'nın Bizanstan önce feth eylediği,Ramazan Çadırlarıyla bir ilk başlatılan o kutlu yer,Üsküdar.Bir ilklerin diyarı Üsküdar.
KIz Kulesi'ni seyerederken yazılan şiirler,Şemşi Paşa Yalısı'nın altında ki çaybahçelerinde semaverlerden içilen çaylar,bir başka oluyordu.Ahh Üsküdar sende ne çok anım var.
Güzel şiiriniz beni yine o yıllara götürdü.Ne zaman bunalsam soluğu Üsküdar'da alırdım.Ama tv den seyrediyorum,tüp geçiş nedeniyle meydan trafiğe kapatılmış,heryer inşaat görünümünde.Yazık olmuş tüm o tarihi güzelliklere.
Ya ben çok ksımetsizim ya da İstanbul beni sevmiyor bu sene ağustos ayında yaklaşık 10 gün kadar kaldım ve de üsküdar'ada çok sık uğradım sevgili Semiramis ama bir sıcak bir sıcak bırakın gezmeyi dolaşmayı zaten gözlerinize akan terlerden önünüzü görmeniz zor manzaradan geçtim.. Bu yüzden galiba ben de İstanbul'u şiirlerle seveceğim..Yüreğinize sağlık sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın her zaman sevgilerimle..
KIz Kulesi'ni seyerederken yazılan şiirler,Şemşi Paşa Yalısı'nın altında ki çaybahçelerinde semaverlerden içilen çaylar,bir başka oluyordu.Ahh Üsküdar sende ne çok anım var.
Güzel şiiriniz beni yine o yıllara götürdü.Ne zaman bunalsam soluğu Üsküdar'da alırdım.Ama tv den seyrediyorum,tüp geçiş nedeniyle meydan trafiğe kapatılmış,heryer inşaat görünümünde.Yazık olmuş tüm o tarihi güzelliklere.
Kutlarım,saygılar sunarım.