Çoğumuz gurbete düştü, Kuzgunlar başa üşüştü, Üç beş hane kaldık susta, Aza kaçak, Muhtar hasta, Oğlu Şehit, Bekçi yasta, Kimin eli değnekliyse, Ona teslim köy, Yiğidim!
Yalancı çobana kandık, Kofal sözlere inandık, Bir umutla oy verdik de, Başımıza geçti “sandık”...
Üsküdar’da sabah oldu, Ömrümüz bâdeye doldu, Alavere, dalavere, Kasketli Mehmet nöbete, Derken, bak, gör nasıl yandık!
Hem de gayet demokratça Canımıza okudular; Biz yandık, bâri sen yanma, Ayıl, çemren hey Yiğidim!
Çığlığım karabasanda, Beynimi patlatır sesim; Ünümü kalbine ver de, İşit beni, duy Yiğidim!
Can bedenden sağılmadan, Ocak, yuva dağılmadan, Dizlilere diz çöktür de, Başlarını eğ Yiğidim! Umarımsın, umudumsun, Depren, davran beğ Yiğidim!
YUSUF BİLGE "UYAN TÜRK DESTANI - 11.Şiir"
* Çemrenmek: Bir işe kesin karar vererek hazırlanmak, paça ve kolları sığamak. * Deprenmek: Harekete geçmek. * Bade: Kadeh. * Umar: Çare, deva.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUT SENDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UMUT SENDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.