Islak bir ege akşamı Tütünler de kokmaya başladı Böyle bir koku da yatılır mı Yoksa hiç ölmeyip yaşasam mı Tütünler ıslak Gözlerini andırdı Ya da kokusuna aldanıp Yine beni kandırdı
Ege de tütün kokuyor sokaklar Kuru mu yaş mı bilmem Burada gece çıkar dışarıya ahmaklar Onlar kovalar da ben kaçar mıyım bilmem
Sokaklarda kavgalar oluyor Burası böyle değildi Geceleri cesetler çıkıyor Ben mi yanlış gördüm kalbin egedeydi.
Burada İzmir var gelip de görsen bir kere Kıyısı gözlerini çok andırıyor Burada yokluk var çok kere Sanki sokaklar göz kapaklarının arasında uzuyor
Necati Cumalı koktu her yer yine Kim sarıyor gecegece bu illeti Gel de şimdi küfretme Güzel kızların topladığı tütünü.
Sızım sızım sızlıyor alnın yine Ege’de sıcak zor geçiyor Yağmur içimize girse bile Alnından düşmeye devam ediyor Yüzünden düşen Bin parça.
İzmir de gavur çok Lakin çok seviyorlar okur yazarı İzmir de gavur yok Duyunca uzaktan ezanı Uzaktan kıskanırdım hep Burada oturup kalkanı İzmir de insan çok Yakına inince Anlıyorsun sevdanı
Egede dediğime bakma İzmir’deyim ben Buralara ege diyene bakma Yaşadım gördüm ben Bir gün paristeyim Bir gün ırakta Burası İzmir’miş Türkiye olacakmış yakında.
Yüzünde derin çizgiler bırakıp ardına asık suratlar saklayan medet ummaz çehre Neredesin diye sormayacağım bu sefer indirmişken bütün yükümü alsancağa Anlattığım gibi her şey bir de anlatmadığım kadarı var yerin çokça dibinde. Artık geçit yok,kabul devri bitti,kapadım bütün kapıları derinden bütün ahmaklığa.
Uykum kaçtı Bu kaçıncı nöbet Sabrım artık taştı Kim umar medet Atalar çoktan gemileri yaktı En başta kepçe kulak şevket.
Tütün içmeye gelmişken Harman gitmek olmaz şimdi Vazgeçmek olmaz bir de sevmişken İçip dağıtmak bize yakışmaz tabi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ege'de tütün. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ege'de tütün. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.