Tanıtım Yazısı
Henüz küçük bir çocukken en hoşuma giden şey annemin eşyalarını karıştırmaktı. Hele ki yazmaları... Annemin fular olarak kullanmayı tercih ettiği, o yazmalar arasında öyle muhteşemleri gözüme ilişirdi ki... Onları gizliden gizliye aşırmak için yanıp tutuşur, elime geçen ilk fırsatta ele geçirirdim. Anneme de günlerce nerede olduğunu araştırmak düşerdi. Kenarına işlenen renkli boncuklarıyla beni benden alan ve sonradan boncuk oyasıyla süslenmiş olduğunu anlayacağım yazmayı bugün bulmak ve hemen satın almak ne yazık ki pek mümkün görünmüyor.
Divânü Lügât-it Türk`te boncukla ilgili olarak yapılan açıklama ("both: `both moncuk= misk ile ramekten yapılan boncuk`. Bunu kadınlar takınır"), bin yıl öncesinde Türklerde boncuğun çeşitliliğini gösteriyor. Oya sözcüğünün karşılığının başka dillerde bulunmaması ise bu sanatın Türklere özgü olduğunu kanıtlıyor. Ama bugün boncuk oyaları neredeyse unutulmaya yüz tutmuş durumda. Sevgi Şenol da böyle düşünmüş olacak ki, Balıkesir Boncuk Oyaları adlı kitapla bu kaybolmaya yüz tutmuş kültürü yeniden canlandırmaya soyunuyor. Geleneksel el sanatı ürünlerinden boncuk oyalarıyla ilgili araştırmalar yapan ve tanıtım amaçlı sergiler açan Şenol`un aslında ilk kitabı değil bu. `Konya-Güneysınır Boncuk Oyaları`nı 1997`de çıkaran Şenol`un kitabı, boncuğun moda olduğu şu günlerde incelenmeye değer. Hele ki el işlerinden anlıyor ve elinizdeki kumaş parçalarını güzelleştirmek istiyorsanız fırsat bu fırsat. Balıkesir Boncuk Oyaları adlı bu kitapta yer alan boncuk oyalarına öyle basit bir el işiymiş gibi bakmamak gerekiyor. Çünkü boncuk oyaları yapıldıkları yörenin yaşam biçimi hakkında da bilgi veriyor. Kitapta derleme yeri, türü, yapımı sırasında kullanılar araç gereç, yapım teknikleri ve oya adının kaynağıyla önce bir güzel bilgilendirilen okuyucu, ardından nasıl yapılacağı konusunda aydınlatılıyor. Hepsinin birbirinden güzel olduğu boncuk oyalarında en başarılılarından biri `Gelin Tacı-2` bana göre. Ama onu yapmak için önce bu kitapta yazılanları dikkatle uygulayıp, sonra da bu konuda biraz yetişmeniz gerekiyor.
Radikal
Divânü Lügât-it Türk`te boncukla ilgili olarak yapılan açıklama ("both: `both moncuk= misk ile ramekten yapılan boncuk`. Bunu kadınlar takınır"), bin yıl öncesinde Türklerde boncuğun çeşitliliğini gösteriyor. Oya sözcüğünün karşılığının başka dillerde bulunmaması ise bu sanatın Türklere özgü olduğunu kanıtlıyor. Ama bugün boncuk oyaları neredeyse unutulmaya yüz tutmuş durumda. Sevgi Şenol da böyle düşünmüş olacak ki, Balıkesir Boncuk Oyaları adlı kitapla bu kaybolmaya yüz tutmuş kültürü yeniden canlandırmaya soyunuyor. Geleneksel el sanatı ürünlerinden boncuk oyalarıyla ilgili araştırmalar yapan ve tanıtım amaçlı sergiler açan Şenol`un aslında ilk kitabı değil bu. `Konya-Güneysınır Boncuk Oyaları`nı 1997`de çıkaran Şenol`un kitabı, boncuğun moda olduğu şu günlerde incelenmeye değer. Hele ki el işlerinden anlıyor ve elinizdeki kumaş parçalarını güzelleştirmek istiyorsanız fırsat bu fırsat. Balıkesir Boncuk Oyaları adlı bu kitapta yer alan boncuk oyalarına öyle basit bir el işiymiş gibi bakmamak gerekiyor. Çünkü boncuk oyaları yapıldıkları yörenin yaşam biçimi hakkında da bilgi veriyor. Kitapta derleme yeri, türü, yapımı sırasında kullanılar araç gereç, yapım teknikleri ve oya adının kaynağıyla önce bir güzel bilgilendirilen okuyucu, ardından nasıl yapılacağı konusunda aydınlatılıyor. Hepsinin birbirinden güzel olduğu boncuk oyalarında en başarılılarından biri `Gelin Tacı-2` bana göre. Ama onu yapmak için önce bu kitapta yazılanları dikkatle uygulayıp, sonra da bu konuda biraz yetişmeniz gerekiyor.
Radikal
daha fazla
Yazar: Sevgi Şenol
Yayınevi: Kendi Yayını
ISBN: 3033030014959
Sayfa: 246s.
Boyut:
Kapak:
Tarih: 2000
Kağıt Tipi: