Az - Çok
"Az veya Çok"
Zamanla
iyilik nahoþ olurken
tekrar ihsana geri dönüþ yapabilmiþtir
Dolayýsýyla,
Sadece yaþama tarzýna bakarak
insanýn kiþiliðini tanýmlamak ona haksýzlýk olur
Çünkü, kiþi bir evrim
her kimse de ’zamanýn’ ta kendisidir
Zamanýnda
çýlgýn bir insan makul olurken
insaniyet ve anlayýþ nahoþ olmuþtur
Bildiðiniz gibi
bir bireyi, yani kendimizden baþka birini,
zalimleþtirip týpký bir canavar gibi
sahneye çýkarýp oynatmak, çok basit bir þeydir
Herkese, o çeþit olaylar
bizim insaniyetperverliðimize dair
bizden bir þeyler anlatmakta olsa gerektir
Bu, gerçekten vahametli
velhasýl, çok geçmeden
tarifi de tarihi de kederlidir
Hayatta, her þey her an bir bütün deðildir
zira, bütün her an her þeyde tamamen bulunmaz,
sýr var bu iþin içinde!
Ne deðiþim muhakkaktýr
ne de muhakkak bir süreklilik,
ne de her þey daima kaybolmuþ bir fýrsat
- Þiirde Düþünceler (Sayfa 24)
(Ýngilizce)
Many or One
In time
Good have become bad
Again returned well
You cannot but define a person
By his life alone
For a person is an evolution
He or she is time itself
In good time
A mad person has become sane
And human sanity has gone bad
You know it
Monster making of a person
Or other, is rather easy
To everyone
It ought to say something
About us as humanity
Real bad
And it is, by and by
Historically sad
All is not always one in life
One is not always all in time
Change isn’t ever certain
Neither is permanence a certainty
Nor is everything a lost opportunity
- Thoughts In Poetry (Page 24)
© 2011 - Tacettin Fidan
Bildiri:
Yukarýdaki þiir 2005 yýlýnda çýkan ilk þiir kitabýmdan çevirilmiþtir. Serbest nazým. Selamlar.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.