………………………………………………………………………………………………………………………. TAN YERÝ AÐARIP ÞAFAK SÖKENDE
Tan yeri atmadan þafak sökende Düþmanýn üstüne hörelenmeli Düþman kalkan alýp kýlýç çekende Yiðit on beþ yerinden yaralanmalý
Haber aldým ihvanýndan kulundan Doyuk olduk akçasýndan pulundan Hey aðalar akan kanýn alýndan Altýmýzda Kýr-At kýnalanmalý
Köroðlu’m der Mirza gele Han gele Ben isterim günde yüz tufan gele Derelerden oluk oluk kan gele Sele düþüp gövde kürelenmeli ********************* KÖROÐLU ********************* Kimliðiyle ilgili iki ayrý tartýþma var. Birincisi, 16 ve 17’nci yüzyýlda yaþadý. Yeniçeri ocaðýndan yetiþen bir þair. 1578-1590 arasýndaki Osmanlý-Ýran savaþlarýna katýldý. Bir tür ordu þairidir. Diðeri ise Balkanlar’dan Orta Asya’ya kadar geniþ bir alana yayýlmýþ destansý ve türkülü halk öyküsündeki karaman Köroðlu. Ýkinci Köroðlu, Bolu Gerede çevresinde yaþadý. Asýl adý Ruþen. Devlete karþý ayaklandý. Sivas-Tokat yolu üzerindeki Çamlýbel’e yerleþip eþkýyalýk yaptý. Ama adil bir eþkýya idi. Bir baþka söylentiye göre de, Bolu Beyi’nin seyisi Yusuf’un oðlu Ruþen Ali asýl Köroðlu’dur. Bolu Beyi, babasý Yusuf’un gözlerine mil çektirdi. Ruþen Ali, babasýný saðaltmak için Aras Irmaðý’na götürdü. Ama ilaç olacak köpükleri kendisi içip yiðitlik ve þairlik gücü kazandý. Çamlýbel’e yerleþip babasýnýn intikamýný almak üzere Bolu Beyi’ne savaþ açtý. Köroðlu hikayesi, Azerbaycan, Ýran, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan ve Balkanlar’da da bilinir. Yeniçeri aþýðý Köroðlu’nin þiirleri dil ve anlatým bakýmýndan öykü kahramaný Köroðlu adýna söylenen þiirlerden çok farklýdýr. Köroðlu ile ilgili ilk araþtýrmayý Pertev Naili Borotav yaptý. Cahit Öztelli’nin de Köroðlu-Dadaloðlu ve Kuloðlu adlý yayýnlanmýþ bir araþtýrmasý var. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… )(-)(-)(-BUÐULU CAMLARA YAZDIM ADINI-(-8-)(-)(-)(
Bu nasýl kavgadýr bu nasýl dövüþ Düþmanlar karþýda sýralanmalý Gaziler meydanda nara atarken Kenarda duranlar paralanmalý