Şiiri Günlüğüm / 2. Bölüm ( İnsanlar ne der!)
Hayatımız çoğu zaman ‘’insanlar ne der!’’ üzerine kuruldu. ‘’ Onu yapma! Bunu yapma! El alem ne der! Ayıptır! Günahtır! Yürürken ayağının ucuna bak vs...’’ Bunları yazarken bile içim burkuluyor çünkü gerçekten çok güzel öğütlerde vardı ama dikte etme, öğretme şekli yanlıştı. Zamanla anladığımız ’’evet çok haklıymışlar’’ dediklerimiz oldu. Bununla birlikte anlamadığımız çok şeyler de yok değil hani…
Aslında; Ne onların dediği tam olarak doğruydu ne de bizim karşı durmamız. Bir şeyler eksikti lakin bu eksiklikleri çok uzun yıllar sonra anlayacaktık belki de… Bu uzun ve derin bir mevzudur, Kısaca geçiştirilmesi mümkün değildir. . O yüzden, kısacık bir serzeniş şiirimi yazarak bu konuyu kapatayım..
Sevmek mutluluk değil
Mutluluk gülmek değil
Gülmemin hüzünse sonu
Ağlamak kabil değil…
Çocukluk şımarıklık
Olgunluk monotonluk
Neşe hayasızlık ise
Yaşamak insafsızlık olacaktır… ( 16 Mart 1983)
Demişiz naçizane. Çokta güzel demişiz… Ne değişmiş diye soran olursa cevabım kocaman bir ‘’Hiç’’ olacaktır… Sınırsız özgürlük peşinde olmadığımız gibi makul sınırları da kırparak hayatı yaşanılmaz hale getirilmesine de karşıyız… Ki; zannediyorum biz ikisinin arasında bir yerlerdeydik çünkü hayat bize çok da çekilmez gelmedi… Zaman zaman isyan bayrağı açmış olsak da büyüklerimize! İçten içe sessizce..!
Aysel Bahram
Devam edecek…
YORUMLAR
'' Ne onların dediği tam olarak doğruydu ne de bizim karşı durmamız. Bir şeyler eksikti lakin bu eksiklikleri çok uzun yıllar sonra anlayacaktık belki de… ''Evet, bir şeyler eksikti.Sanırım o da yaşlanmanın getirdiği i kendimize karşı duyulmasını istediğimiz saygı ki , biz de buna mukabil başkalarına saygı göstererek öğütlerine kulak vermenin gerekli olduğunu görüyoruz.Aslında hiç bir büyüğümüz bizlere ters şeyler söylemesi mümkün görünmüyor.Bize ters gelen kısımları o yaşlarda olmayışımız ve kendimizi çok bilgili sayışımız.Yani küçük çaplı da olsa ukala oluşumuz.Hani derler ya kuşak çatışması...Sanki yüzyıllar öncesinden gelmiş gibi garip bakarız öğüt verenlere...garip gelir anlattıkları...Özgürlüğümüzü kısıtladıklarını sanırız.Özgürlükten ne anlıyorsak tabi o yaşlarda...Takipteyim devamını...güzeldi sorgulamalar ve kısacık da olsa manzumeler...Saygılarım sonsuz...
Gül Şehri
... Çok teşekkür ederim ... Yazıları oldukça kısa tutmaya özen göstermemim sebebi sıkmamak...
Selam ve dua ile...
çok kısaydı bu sefer...uzun ve devamlı olsun değil mi bu güzel yazı:)
Gül Şehri
Yazı dizisi yazmayı çok da bilmediğimden belki aksaklıklarım da olacaktır mazur görüle...
Çok teşekkür ederim.. selam ve dua ile...