- 592 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TATİLE GİRERKEN!
Yüksek okullardaki öğrencileri katmazsak okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 17 milyon öğrenci 8 ay süren eğitim-öğretim maratonu sonucunda yaz tatiline girdi. Ancak zamanın ve tatilin en verimli nasıl kullanılacağının düşünülmesi yanında, çocuklarımızın geleceğe güvenle yürüyebilmesi, kişilik gelişiminin, kendilerine olan güvenin sağlanması için aileye de görevler düşmektedir.
Peki, tatil nasıl değerlendirilecek? Çocuklar, anne-babalar neler yapmalıdır? Tatil hiçbir şey yapmadan yan gelip yatmak değildir. Tatilin hepimiz üzerindeki etkisi, anlamı farklıdır. Tatilin de belli bir amacı olmalıdır; dinlendirirken, eğlendirirken beden ve ruhsal sağlığını geliştirmeyi, sorumluluk almayı da sağlamalıdır.
Çocuklarımızın mutluluğu bizleri sevindirir. Ebeveyn olarak onların çocukluğunu yaşamasına zemin oluşturmalıyız. Çocuklar; teknolojinin ve kuru bilginin hamalı olmadan çocukluklarını yaşayarak, oynayarak büyürse, sonunda büyükler de çocuklar da mutlu olur. Bu mutluluk tüm ülkenin, tüm insanların da mutluluğuna vesile olur…
Tatil, öncelikle kullanamadığımız zamanı en verimli nasıl kullanacağımıza karar vermek olmalıdır. Çocuklarımızın aile kaynaşmasına etki edecek; akrabalarla büyük anne, büyük baba, dostlarla vakit geçirmesini sağlamalıyız. Onlarla belli bir süre geçirmek sevmenin, sevilmenin ayrı bir hazzına varmak demektir... Tatilde çocuklarımızla birlikte daha çok olmanın ve sorumluluklar vererek onları kendilerine, ailesine, ülkesine, milletine ve insanlığa faydalı fert olarak yetiştirmek için çalışmalıyız.
Zamanın bir kısmını gezilerle denizle, sporla, okuyamadığı kitaplarla geçirmek edebi, sanatsal etkinliklere vakit ayırmak, kısaca sevdiği işleri yapmak mutluluk vesilesi olacaktır. Çocuklarımıza okumayı sevdirmeli; kitap, gazete, dergi herhangi bir faydalı yazı bulup onlara okutmalı, gerekiyorsa o konuda görüşlerini alarak tatlı bir müzakere de faydalı olacaktır. Çocukların dünyasına girerek, hayat boyu faydalanacağı şeyleri anlatma ve yönlendirmenin, düşünce melekelerini geliştirici çalışmalara sevk ederek ideal kazandırma gayretinde olunmalıdır.
Çocukluk dönemi temel atma, kişilik oluşturma dönemidir. Çocuk yetiştirme üzerine kitap okuyor ya da bilgi ediniyor muyuz? Çocuklarımızın hayat standartlarını yükseltmek, verimliliklerini artırmak için çalışmalıyız. Çocuklarımızın diploma kariyer, iyi barınma, giyinme, yeme, içme konusundan ziyade çocuğun kişiliğini oluşturan ruh ve gönül dünyasını geliştiren; okuma, öğrenme, ahlaki, kültürel değerlerin öğretilmesi, manen yücelmesi konusunda bir çabamız olmalıdır…
Hedefsiz olarak başlanmış çalışmaların sonucu başarısız olacaktır. Düşünen, üreten, problemlere takılmadan yol alabilen nesillere ulaşmak üzere atılacak adımda rehberliği güzel yapmak gerekir. Çocuklarınızı değerlerinden koparmayarak kendi zamanınıza göre değil, onların yaşayacakları zamana göre yetiştirmeliyiz.
Ebeveynler unutmamalıdır ki, birlikte yapılan faaliyetler ailelerin kimlik ve kişiliklerini oluşturup, bunun yeni kuşaklara aktarılmasını sağlar. Çocuklar daha çok görerek, modeli gözlemleyerek öğrenirler. Bunun için kitap okumaya zaman ayırarak aile bireylerinin de katılımıyla kitap okunmalı, aile içi sohbetler, birlikte gezmeler, yemek yemeler, seyahatler aile bağlarını güçlendirecektir. Erkek çocuklar babalarına, kızlar annelerine yardımcı olarak birliktelik, yardımlaşma dayanışma sağlanmalı ve sorumluluk bilinci aşılanmalı, başarı yolları gösterilmelidir…
Ağaç yaş iken eğilir. Tatiller özelliklerin ve yeteneklerin keşfedilmesine, geliştirilmesine fırsat olabilir. Aile ve çocuk arasındaki ilişkilerin sağlıklı, sağlam temellere dayanması, güven esası üzerine kurulması için, çocuklarımıza gerekli sevgiyi, ilgiyi göstermeli, olanlara daha fazla zaman ayırmalıyız. Sosyalleşmelerine katkı olabilecek değişik kamplara, kulüp, kurs ve etkinliklere katılmaları gelişimleri için faydalı olacaktır...
Çocuklarımızın yaz tatilini değerlendirmesi için ebeveyn olarak ne yapacağımızı bilmeliyiz. İnsanoğlu ektiğini biçer... Bizler gaye edinerek genç beyinlere inancı, ahlaklı olmayı, insanlığa saygıyı, millet ve yurt sevgisini, bağımsızlık şerefini öğretmeliyiz. Çünkü toplum dokusunun emniyet sübabı niteliği taşıyan manevi değerlerinin devamını sağlayan toplumlar ancak ayakta dik dururlar.
Tatil, zamanı en verimli değerlendirmek ve kazanmaktır. Bedeni, düşünceyi, gönlü ve yüreği güçlendirmektir. Yepyeni hayata başlamak için yenilenmektir. Sağlıklı, huzurlu, mutlu tatiller…
YORUMLAR
Biz, emeklileri; tatile çıkan öğrenciler sayarak söze başlamak istiyorum; hocam...
Tâtilim başlayalı, 10 yılı geçti... okulda iken böyle ders çalışmamıştım!... emeklilikte yapılacak o kadar çok iş var ki... kültür konusunda, tembel emeklilere kızıyorum.
Okuyan ve değerlendirebilenlere ne mutlu... televizyon dizilerini seyretmekten vakit ayırıp değerli yazınızı okuyan Anneleri, özellikle tebrik ediyorum.
Saygımla Selâm ederim.
kadiryeter
09.6.2012
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=99646
yahya demeli'ye