- 728 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Okullar Kapanırken../ Hikmet OKUYAR
Bir eğitim ve öğretim yılının sonunda; Türkiye Sevdası ile yaptığımız tanıtım turizm kültür sanat etkinliklerinden, şiir sohbetlerinden, bir bahar akşamı şiir dinletilerinden, şiir kitapları imza günlerinden, şiir kitapları tanıtım sergilerinden fırsat buldukça okul ziyaretleri yapıyorum.
Okullardaki son yılların yeniliklerini, okul yönetimlerinin gayretlerini, sosyal etkinliklerin artışını, okul öğrenci işbirliği ile çıkarılan yayınları, duvar gazetelerini, resim fotoğraf ve karikatür panolarını gördükçe övünç duyuyorum.
Sancaktar Hayrettin İlköğretim Okulu Müdürü Selma SELVİ yönetimindeki ekibin ve öğretim kadrosunun başarılarını; yakından İlköğretim Haftasından başlayarak; sene sonu etkinliklerine, müze ve kır gezilerine, sportif faliyetlerden şiir saatlerine, özel yetenek paylaşımlarından ana sınıfı müzik ve foklor sunumlarına varıncaya kadar birbirinden güzel en az 56 ayrı etkinliği yakından izleme imkanı buldum.
Türkçe öğretmeninden ingilizce öğretmenine, beden eğitimi öğretmeninden resim öğretmenine, matematik öğretmeninden sosyal işler öğretmenine, rehber öğretmenden okul görevlisine kadar tüm personel ile sınıf annelerinin okul aile birliğinin; özverili üretken ve etkin paylaşımlarına şahit oldum.
Eğitimci Şair Yazar Gazeteci olarak okulun, okullar arası sıralamdaki başarılarına da şahit oldum.
Velilerin memuniyetlerini de bizzat tespit ettim..
Türkçe öğretmenleri ile Sancaktar Hayrettin İlköğretim Okulu yayın organı Sancak ile ilgili edebiyat kültür sanat spor güzelliklerini, sınıflardaki okullaradaki bel ilçe ve illerdeki şiir saatleri şiir günleri ve şiir akşamları proğramlarının faydalarını da konuştuk..
Özel yetenekli Şiir Yorumcusu ve proğram sunucusu öğretmenlere öğrencilere Türkiye sevdası örneklerinden armağan ettim..
Karadenizli Foklorcu, Bjk’lı Amatör futbocu Şiir Yorumcusu Metehan ile Şiir Yorumcusu ve Foklorcu İpekcan sunumlarını okul etkinlikleri kapsamında izledim, dinledim.Onlarca şiir yorumcusu öğrenci gördüm. Güzel resim ve karikatür yapan, şiir yazan futbol oynayan grup oyunları sahneleyen şarkı ve türkü okuyan ve foklor çalışmalarıyla öne çıkan özel yetenekli öğrenciler gördüm..Daha çok başarı diliyorum.
’’ Türkiye Okuyor ’’ kampanyasına ’’ Okuyar ’’ diyerek yüzde yüz katkıda bulunmak ve Türkiye Sevdası isimli Hikmet Okuyar imzalı proje çalışmalarımıza kaynak oluşturmak için Türkiye genelinde tertiplediğimiz; Özellikleri ve Güzellikleriyle İllerimiz ve İlçeleri konulu 15. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması sonunda ödül kazananların Şiir dünyasına hizmetlerinden ve katkılarından söz ettim..7 Gün 7 Gece Şebinkalr Şiir Şenlikleri kapsamında, 19 Mayıs 2012 Tarihinde Şebinkale’de, Yasemin Ünlü imzalı Muhteşem Kastamonu Şiiri ile Sadi Teltik İmzalı Nevşehir Güzellemesi isimli şiirin 2012 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü verilirken hissedilen mutluluğun; Şebinkarahisar, Kastamonu ve Nevşehir’deki tanıtım turizm kültür sanat öncülerine Şiir yorumcusu şiir dostlarına yansımalarını anlattım..
2012, Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazananlardan Efeler Diyarı İzmir../ Harika UFUK şiirini sene sonu coşkusu içinde öğretmenlerimizle öğrencilerimizle şiirseven velilerle paylaştım..
Sancaktar Hayrettin İlköğretim Okulu Müdürü Selma Selvi’nin şahsında Tüm saygıdeğer yöneticileri, öğretmenleri ve sevgili öğrencilerimizi tebrik ediyorum. Başarılara önemli katkıları bulunan sını annelerine Okul Aile Birliği Mensupları Saygıdeğer Velilere teşekkür ediyorum..
Karne ve yaz etkinlikleri coşkusu içinde Sancaktar dergisi güzelliğine Türkiye Sevdası kapsamında örnekleme yaptığım Efeler Diyarı İzmir /Harika Ufuk şirini tatil armağanı olarak bir kez daha paylaşıyorum:
EFELER DİYARI İZMİR / Harika UFUK
=
Cennet vatanımın nadide şehri,
Ata’mdan armağan kaldın İzmir’im.
Hep seni anlatır Menderes nehri,
Adını inciden aldın İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Menemen efeler, mertler otağı,
Bergama’dan başlar turist atağı.
Aliağa antik eser yatağı,
Elmastın, yakuttun, laldın İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Dikili Limanı oldukça küçük,
Üç gemi yanaşır, gönüller büyük,
Bornova’da sekiz yüz yıllık höyük,
Her asırdan izler buldun İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Merdivenli köyde k(ı)rater gölü,
Nebiler, Madenli hep sıcak sulu
Demirtaş, Deliktaş eserle dolu,
Tarihler boyunca güldün İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Urla kuzeyinde Karaburun’da,
Şu Çakmaktepe’de biraz durun da,
Hitit, Lidya, Roma geçmiş sorun da
Sayısız kalpleri çaldın İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Seferihisar’da eskidir kale,
Teos antik kenti düşlerde hale,
Osmanlı, Selçuklu yakmış meşale,
Bin bir uygarlıktan geldin İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Menderes masmavi, gökyüzü uçuk,
Özdere’ye gelin hep çoluk çocuk,
Meryem Ana’sıyla ünlüdür Selçuk,
Her dilden, her dinden yeldin İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Eğitimde kale bilinir Buca,
Askere kucaktır, güzeldir Foça,
Tire kültürüyle zengin oldukça,
Heykelle, resimle doldun İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Kemalpaşa kiraz, çam ormanıyla,
Hitit kabartması antik yanıyla,
Geçmişten bugüne dost kervanıyla,
Yürekten yüreğe yoldun İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Bergama’da meşhur kilim ve halı,
Asırlık şaraptır Çeşme, Torbalı,
Üç mermer sunağa mutlak bakmalı,
Geçmişte yangınla soldun İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Sultan Şah Türbesi Osmanlı demiş,
Özgün kent dokusu saklı Ödemiş,
Kültür Mirası’na Birgi seçilmiş,
Asırlarca ortak dildin İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Seydiköy’dü adı değişti sonra,
Gaziemir oldu gelişti bura,
On iki adayı seyreder Urla,
Ege’yi Türklerin bildin İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Meydanı, anıtı ve iskelesi,
Yirmi beş metrelik saat kulesi,
Konak’ta bulunur İzmir simgesi,
İstiklâl Harbi’nde seldin İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Kınık, Çiğli, Kiraz, Beydağ, Bergama,
Hepsi birbirinden güzeldir ama
Karşıyaka başka seven adama,
Renklerin içinde aldın İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
Balçova, Bayındır ve Narlıbahçe,
İzmir’i anlattım ben hece hece,
İnsanı aydındır, silinir gece,
Harika çiçektin, güldün İzmir’im,
Gönlüme sevdanı saldın İzmir’im.
HARİKA UFUK
ADANA
18 MART 2012
SAAT: 13.30
İzmir ilinin ilçeleri: Balçova, Çiğli, Gaziemir, Karşıyaka, Konak, Aliağa, Bayındır, Bergama, Beydağ, Bornova, Buca, Çeşme, Dikili, Foça, Karaburun, Kemalpaşa, Kınık, Kiraz, Menderes, Menemen, Narlıbahçe, Ödemiş, Seferihisar, Selçuk, Tire, Torbalı ve Urla’dır.
…………………..
NOT: Şair, Şiir Yorumcusu, Şiir Programları Sunucusu, Şebingülü Dostu, ÇUKUROVAŞAT Başkanı Harika UFUK imzasıyla ŞİİR DÜNYASInda ” Türkiye Okuyor ” kampanyasına ” Okuyar ” diyerek yüzde yüz katkı yapmak adına Hikmet OKUYAR tarafından projelendirilen tanıtım turizm kültür sanat eseri Türkiye Sevdası’na kaynak oluşturmak için T ü r k i y e genelinde geleneksel olarak 15 ayrı dalda tertiplenen; ” Özellikleri ve Güzellikleri ile İllerimiz ve İlçeleri ” konulu; 15. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması akabinde; Şair Şiir Yorumcusu, Hikayeci Yazar, Fotoğraf Sanatçısı, M. Sadık MEDİN başkanlığındaki; Şair Yazar Gazeteci Hikayeci, Hatice Opak BiLGİN, Eğitimci Şiir Yorumcusu Kazıbek İbrahim OKYAT, Üniversiteli Şair Şiir Yorumcusu Kitle İletişim Uzmanı Gökhan PEKACAR ile oluşturulan jürinin değerlendirmesi sonucu; 2012 Hikmet Okuyar Türkiye Birincilik Ödülü kazandı.
Tebrik ve teşekkür ediyoruz.
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.