- 2427 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
KEŞKE DEMEMEK İÇİN
Yaşamımız boyunca bir çok insanla tanışır, diyaloglar kurarız. .Hırlısı ,hırsızı ,arlısı , arsızı ..vs.İçlerinden bazıları hayatımıza girdimi hayatımızı alt ,üst etmeden çıkmaz .Önce dost görünür sizin iyi niyetinizden istifade ederek sırlarınızı , dostlarınızı yaşamınızda ne kadar önemli değerleriniz varsa çaktırmadan sizden alır .Siz iyi bir dost ,iyi bir sırdaş bulmuş olmanın rahatlığıyla ne var ne yok her şeyinizi bir güzel anlatırsınız karşı tarafa.Hani denize düşen ,yılana sarılmış gibi zayıf anınızda çıkar karşınıza açılırsınız ona. Deyim yerindeyse sepetin dibinde ne var ,ne yok dökersiniz önüne.
Ne zaman ki dostluk ve muhabbette çatırdamalar başlar o vakit, KEŞKELER arka arkaya sıralanır .Dövünürsünüz ama iş ,işten geçmiştir bir kere.Özgürlüğünüzü o kişinin ellerine vermişsinizdir ..Kusursuz dost arayan dostsuz kalır mantığından yola çıkmanın bedelini çok ağır ödersiniz.Herkes sizin kadar iyi niyetli olamaz ,olsaydı kötünün yer yüzünde hükmü olmaz iyi ve kötü birbirinden ayırt edilemezdi .Her zaman uyanık olmak zorundayız davranışlarımıza sınırlamalar getirmeliyiz. Yarınlarımız için biraz mesafe koymalıyız karşımızdaki muhataplarımıza. Elimizdeki sürahideki suyun tamamını karşımızdakine vermemeliyiz her zaman son damla bizde olmalı .Özelimize sıkı sıkıya sahip olmalıyız keşke dememek için.Unutmamamız gereken bu gün dost olduğumuz insanla yarın ,düşman olabiliriz, ya da düşman olduğumuz insanla yarın dost olabiliriz....her daim tedbirli olmalıyız .
Herkesle arkadaşlık yapın ama sadece erdemli kişilerle dost olun.Erdemden yoksun olanlar hiçbir inanca sahip olamaz .O kişiler toplumda dilbazdırlar bol bol konuşurlar nasihat ederler ama uygulamada sıfırı çekerler bu yüzden bir müddet sonra kokuşmuşlukları ortaya çıkar ve topluma zarar vermeye başlarlar .Menfaatleri için yapmadıkları dalkavukluk kalmaz .İşi biraz daha ileri götürüp yalanlarına Allah’ın ismini katarak topluma inandırıcı ve cici görünmeye çalışırlar ki bunlar müslüman kılıklı münafıklardır.Hem insanlara ,hem inanca saldırı yaparlar.Allah bu gibi insanların şerrinden insanlığı muhafaza etsin.İçi başka ,dışı başka olanlardan uzak olmak gerek .Onlarda yalan,riya ,iftira ,her türlü şarlatanlık mevcuttur yaşları ne olursa olsun insanlıktan zerrece nasip almamışlardır .Bu gibi insanlara değer vermek soytarıyı kral yapmaktır..Bizler gereksiz insanları gerektiği zaman hayatımızdan çıkarmasak;gereksiz yere sevdiğimiz insanlarla aramıza girerler DİKEN olur yüreğimize batarlar.İşte o zaman keşkeler başlar.
Bizleri dönüşü olmayan tehlikeler içerisine sokabilirler .Her şeyimizi elimizden alırlar kaybeden biz oluruz .Çünkü kişiliksiz insanın kaybedecek hiç bir şeyi yoktur o zaten kaybedeceği her şeyi kaybetmiştir.
Birselamver25/İST.
YORUMLAR
Yazınızda ki herşey çok doğru fakat kaybeden siz olursunuz bölümüne katılmıyorum. Bence kazanmışlardır. Zararın neresinden dönerseniz kardır. Gerçek yüzlerini gördüğümüz için çok şanslıyız. Ve unutmayınız ki İlahi adalet vardır. Aslında bizlerin değil onların kaybedecekleri çoktur. Ne kadar anlamasalarda yada işlerine gelmesede sonuç onlar için vahimdir. Allah'ın adaleti yerinde olacaktır. O tür kişileri Allah'a havale etmek yeterlidir. Sevgilerimle...
Elbetteki dost bulmak günümüzde artık yok denecek kadar azaldı fakat yinede kararmsar olmamak gerek vardır kıyıda hani ihtiyacımız olgunda sakladıgımız birşeyler olurduya eskiden annelerimiz saklardı lazım olunca kullan derlerdi evet işte öyle insanın güvendiği onunla birlikte ağlaya bileceği güle bileceği bir iki gönül dostu olmalı güven ve şükr-i maneviyatlı gercek dost tabiki menfaat peşinde olanlardan Allah korusun bize gerçekci dost gerek biri şükreylerken mutlu olanı diğeride gözyaşımızı silen yaramıza merhem olan dost ben yinede umutluyum vardır diyorum bir köşede saklı her gönülün bir saklı samimi dostu vardır bu güzel yazıyı okurken uzaklara gittim geldim dostlarıma birdaha sıkıca bağlandım harika bir yazıydı melda kutlarım sevgilerimle................
efendim çok güzel dile getirmişsiniz arkadaşlığı ve dost olmanın nedenlerini sizin bu yazınızın üstüne bir yorum bile yapılamaz yüzde yüz haklısınız şunuda söylemeden geçemeyeceğim ağzı güzel laf yapanlar süslü sözler sarfedenlere daha fazla itibar edilmekte az konuşan öz konoşan malesef diyeceğim pekte kabul görmemekte nedense doğru konuşanı dokuz köyden kovmuşlar yüreğinize sağlık saygılarımla selamlar
ee bakıyorum akıllanmışsınız.
Bu cümleyi bir fıkradan aktardım.Hani karadenizli ile kayserilinin fıkrası vardır bilirsiniz.Karadenizli hamsi yer kafasını ayrı koyar.Nedenini soran Kayseriliye kafalar çok akıl yapar der.sonra kayseriliye kafaları satar.kayserili kafaları yedikten sonra çok para verdiğini fark eder.
Karadenizli ha bakayrum akıllanıyusun der.
biraz kısa yazdım kızım.ama insan yaşamadıkça,yanılmadıkça ders almıyor.Bir atasözü var çok kullanırım.Bir musibet kırk nasihatten iyidir.
Daha dikkatli olmak gerektiğini siz zaten yazmışsınız.Allah yardımcınız olsun.
Birselamver25
Saygı ve selamlarımla değerli hocam.
İnsanlarla ölçülü iliskilerde bile hiç beklemediğimiz sorunlarla karsilasabiliyoruz.İnsanların kendilerine ait olan, hiç kimse ile paylasmamalari gereken kendileri olmalı bence.Bu savunma mekanizması, korunma mekanizması degil yalnız basına da mutlu olabilmeyi bilme mücadelesini tamamlamak icin.Katılıyorum yazınıza gercekten yüreğinize saglik.O kadar guzel ifade etmissiniz ki üstüne söyleyecek pek bır şey yok.
Kutlarım cani gönülden
Sevgilerimle
GC7
Birselamver25
Oldukça güzel kaleme alınmış bu yazıyı okurken insan acaba benimde hayatımda keşkelerim olmuşmudur diye düşünmeden edemiyor.Öyle ya Melda hanımın dediği gibi insanız ve hata yapmaya meyillyiz,ne kadar dikkat edersek hayatımızdaki keşkeler o kadar azalır.Aslında şöyle bir taktikte uygulasak hata yapma oranımız düşer.Tanıştığımız her insanı öncelikle iyi, çok iyi ,çok çok iyi,mükemmel diye kategorize etmeden hele az biraz ona zaman tanısak onun konuşmalarından veya hareketlerinden bir netiyceye varmaya çalışsak bence çok daha az o insan hakkında hataya düşeriz.Bunu genele yayabilrisek dostlarım bence çok daha az üzülür çok daha az hayalkırıklığı yaşarız.
Bu güzel yazyıyı bizlerele paylaşan Melda hanım:bu mükemmel yazıyla hem bizleri tatlı-sert ikaz etmişsiniz hemde bize çok önemli mesajlarla bam telimize dokunmuşsunuz.
Kalemine emeğine yüreğine sağlık
Baki selamlarımla
Birselamver25
Hayatımızda o kadar çok keşkeler var ki...
Eğitim, öğretimden tutun evlat yetiştirmeye kadar,
Eş seçiminden tutun arkadaşlık bağlarına kadar.
Sizde belirtmişsiniz ya Hz Peygamber sav.in Hadis şeriflerinde varid olduğu şekilde:"Hiç kimseye aşırı kin besleme gün gelir dostun olur,Hiç kimseye aşırı sırrını verme gün gelir düşman olur."
Sır senin esirindir.Sözylediğinde sen onun esiri olursun sözü aklımızdan çıkmamalıdır.
Hayatta keşkeler bitmez.Asıl marifet en az keşkeyle hayatı devam ettirmektir.
Nasihattı yazdıklarınız.
Allah razı olsun.
Sağlıcakla.
Birselamver25
Yaşarken hayatımıza birileri girer ve çıkar,ya değerimizi alır giderler,ya da değerimize değer katarlar,İnşallah değer katanlar hayatımızda olurlar,
güzel bir yazıydı,keşke dememek için hep özelimizin olması gerekir,her konuda edep gerek.saygılar..
Birselamver25
Keşkeleri çıkarmak lazım lügatımızdan, hayatımızdan... Güzel yazıydı Melda Hanım... saygıyla...
Birselamver25
Dünkü yanlışları yapmasaydım
Bu dünkü tecrübem olmazdı
Bu günkü tecrübem olsaydı
Dün kü yanlışları yapmazdım ki
Keşke demezdim.
Yüreğinin sesi daim olsun diliyorum.
Birselamver25
"Konuşurken kendini iyi hissettiğin insanı sakın kaybetme" yazısı (görselinizden alınmıştır) yazınızın özetiydi adeta Melda Hanım...Peygamber efendimizin bir insanla samimi olduğunuzda tüm sırlarınızı vermeyiniz yine bir insanla tartıştığınızda her şeyi bitirmeyiniz anlamında diye bir sözü vardır. Ölçülü olabilmek, sabırlı olabilmek ne büyük meziyet...
Saygılarımla...