Alıntı...
Bir şiir yazıldı..Okundu..Şiirden bir dörtlük alıntı yapılıp teşekkür edildi..Emeğine sağlık dendi
O alıntı yapılan kısım ne ifade ediyordu?
Oradan anlaşılan kendine çıkaralan pay ne idi?
Yoksa sadece yorum olsun arkadaşa destek olsun diyemi alıntı yapıldı?
Aslında bu sadece yazıya bir girişti..Keşke hayatımızdaki alıntılarda bundan ibaret olabilselerdi..
Şöyle bir gençliğin olduğunu düşünürsek, sürekli pc’de ve tv başında olan ve buradaki dizi film vs bunları izleyip hayranlık besleyen besleyen ve oradaki yaşam tarzlarına, hatta genellikle gayri ahlaki yaşam tarzlarına özenip bunlardan kendisine alıntılar yapıp hayatına koyan yada koymaya çalışan bir gençlik..Sürekli başkalarına başkalarının yaşam tarzına özenen gençlik..
Bir liseli arkadaş anlatıyor...Okulda marka giymeye gücü yetmeyen ya ailesini zorlayarak istediğini aldırıyor yada o markanın armasını alıp eşyasının üzerine yapıştırıyor? Neden bu özenti neden bu alıntılar..
Neden kendimiz olmuyoruz?
Ya da modern yaşam adı altında kendi örf ve adetlerimizdenvaz geçip başkalarının dünyasından hayatımıza soktuğumuz alıntılar mı bunlar?
Hiç düşündükmü hayatımıza soktuğumuz alıntıların bizlere neler kazandırdığını ya da neler götürdüğünü?
Alıntı moda
Alıntı gençlik
Alıntı yaşam tarzı
Mehmet Akif’in bu sözü çok manidardır...
İz bırakanlarla senin aranda basit bir fark var sadece . .Onlar ömür boyu gayret ediyorlar; Sen ömür boyu hayret ediyorsun...
Neden biz gayret edenlerden olmuyoruz...Topluma faydalı şeyler üreten ve başkalarının bizim kültürümüzden alıntılar yaptığı bir nesil..Hep başkalarının alıntıları ile yaşam tarzımızı şekillendiriyoruz..
Tabi bu arada yararlı olan her şeyi alıntı yapıp hayatımıza uygulamalıyız..Ama bu yararı ve zararı olan şeylerin bilincinde olabilecek bir nesil olabilmeliyiz..
Buda ailelerin verdiği eğitimle kökte kazanılabilmeli...Yeni doğmuş çocukları akıllı dursun diye tv başına haps edip ben rahat edeyim diye düşünüyorsa aile o çocuk orada gördüğü yaşam tarzlarını hayatına alıntı
yaparak büyür..İyi ile kötüyü ayrıt edemeyecek durumdaki çocuk bir gün o yaşam tarzını benimser..
Sorun kimde ..Ailelerde mi? Söz dinlemeyen gençlikte mi?
Alıntı, alıntı, alıntı..Nereye kadar?
YORUMLAR
Çok ara verdiğim Edebiyatdefteri'ne, yazılarımla yeniden dönüş hazırlığındayken, öylesine gezinmek istedim ve yazınız dikkatimi çekti.
Yazı boyunca anlattıklarınıza katılıyorum. Başlangıç bölümündeki "Alıntı" sözcüğünde ifadesini bulan bir şiirden ya da yazıdan parçalar alıp kopyalamak her zaman benim de dikkatimi çekmiştir. Hatta sorduğumda çok beğenilen bölümlerin kopyalandığı söylenmiştir. Beğenilerin daha başka anlatımlarla vurgulanması mümkünken o yola gidilmesi de bir tercih nedeni olsa gerek ve aslında yer işgali hariç bir sakıncası da yok.
Ancak diğer "Alıntı" ya da başka bir anlatımla "Özenti" konusundaki düşüncelerinize katılmaktayım. Günümüzde öyle özentilerle israflar ve aile bütçesini kat kat aşan harcamalar yapılmakta ki; bu nedenle tanınan simalar, saman alevi gibi parlayarak sonrasında ekonomik krizin penceresinde kaybolanlar sınıfında ve moralsizliklerle yer almaktadırlar.
Güzel bir konu seçmişsiniz... Aynı konuda daha detaylı yazılarınızı hazla okuyacağımı umuyorum...
Selamlar...
Zümra Zen
Kıymetlı yorumunuz için teşekkür ediyorum sizinde yazılarınızı okumak ümidi ile saygılar...