- 820 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
..bazen düşünürüm....
...ne insanlar tanıdım diye ...bazen düşünürüm...
kendilerine dönüp bakmadıkları gibi kendi özellilerini başkalarında görmek adına dillerine geleni söyleyebilen..bu nasıl bir gaflettir diye hep düşünmüşümdür...kendi özelliklerini karşıya yamamak...ve de dikkate alınmadıklarının farkındalığına erdiklerinde daha da bir pislik duruma geçmek....
izlersiniz bakarsınız sizin yanınızda nasıllar başkalarının yanında nasıllar...işte ilk burda irrite olursunuz...ha bire kimlik değiştirebilirmi insan...yani insanına göre tav vermek......bu da sizin için bir işarettir..kimliği kaygan yani...
birde durup bakarsınız bu kimliklere... ulaşılmazı olduğunuz anda en büyük düşmanısınızdır....aldırmazsınız dedim ya tanıyorsunuzdur ve gerçek yüzlerini gördüğünüzde aman tanrım iyi ki uzaklar benden dersiniz....
kendilerini dev aynasında görmek bu olsa gerek..ama ninem hep derdiki kuzumm insan kendini methetmez ayıptır....çünki kendi kendini methedenlere en yakınlarında ki bile tebessüm ediverir yeri geldiğinde.....aslında maskelerden uzak kalmak gerek..kişiye göre maske.....sizi göklere çıkaran biri istediğini vermediğinizde sizi yerlerde süründürmek adına hayal dünyasını kurup üzerinize atlayabilir....peki ne kadar geçerlidir bu yapılan ...kim ne kadar inanır....çamur at izi kalır felsefesi...inançlı insanların hakimi ,yargıcı rabbidir....kul ne derse desin gerçek ve asıl onun katında dır..o bilir her söylenenin ne kadar doğru olduğunu..kulları kandırmak!!!!helede baskın bir karekterseniz çok kolay değilmi....ya rabbin katındaki gerçekler !!!ordada degiştirilebilirmi sizce...çünki gerçek her zaman gerçek yaşanandır...şunun bunun dediği değildir...hırsını yenemeyen insanlar zararlarını kendilerine verirler...en güzel yürek kendine fenalık edeni bile affetmektir....ve ben affettim bana her şekilde zarar verenleri...sadece gözümden düştüler hiç bir değerleri kalmadı ...sadece insan tanıdım ve bir tecrübe daha edindim hayat okulunda diye bakarım....çünki yaşananlar yaşanmıştır...olan olmuştur....ve tarih hep tekerrürden ibarettir gören gözlere....önemli olan ders alabilmek...güneş kadar ışıklı..gece kadar örtücü..toprak kadar effedici..biz kimizki rabbim bile ölmeden yargılamaz yarattığı insanı..insan kimki yargılıyor.....ve insan hatasızmı....genelde yargıyı çok yapan insan kendinden bilir işi...anlattığı aslında kendidir...kendiyledir hesaplaşması özünde...bir başkasıyla degil..psikolojiyi bilen bilimciler bunu bilir...ama cahile birşey anlatılamaz..cahil ne olduğunun bile ayırdında değildir ki....
evren kadar bir yürek taşımak kolay değildir ..her babayiğidin harcı değildir bu....bu lafla söylemeklede olmaz...bunu hayat tarzı yapmak önemlidir....lafta ayrı söyleyip ,hayatı farklı yaşamak kişiyi yorar herhalde...çüni kendi kendine yalan söylemektir bu karşıyı boşverelim.....kendini aldatmaktır....tıpkı charwente’in yeldeğirmenleriyle savaşı gibi..boş zamanı olanlara has...
maskeler ve yalanlardan,yalancılardan,maskelilerden uzak bir hayat dilerim....
EMA
YORUMLAR
Başkalarını yargılayabilmek için YARGIÇ yargıç olmak içinse ACI çekmek gerek.
Acıyı çektim bilirim ayrgıçlık bana uzak yargılayamam kimseyi.
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜGÜM GİBİ OL benim parolam bu .
eger zamanım olsaydı yazından fazla cevabım olacaktı ama nafile dost yüregine saglık esenlikte ol dost kalem.
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM
İnsan herkesten ve her şeyden kaçabilir ama kendinden asla demişler Sevgili Can Ema...Stefan Swaige ünlü romanı "Merhamet" te; "Vicdan hatırladıkça hiç bir suç unutulmaz." der.Tabi bu örnekleri çoğaltmak,irdelemek mümkün.Dediklerinize sonuna kadar katıldığımı bildirmeliyim Sevgili Ema...Kimi kandıracağız...İlk cinayet biliyorsunuz ki insanlık ve dünya tarihinde Kabil'in (büyük ağabey) Habil'i (küçük kardeşi) öldürmesidir.Yüce Allah ikizlerinden evlenmelerini istediğinde Kabil,Habil'in ikizi kız kardeşi kendininkinden daha güzel olmadığından bu emre karşı geldi ve kıskançlığının sonunda da kareşini öldürdü.O'nu nasıl yok edeceğini düşünürken karganın yeri eşelediğini görerek cehaletinin ve hatasının farkına vardı ve çok pişman oldu...
Sevgili Ema zamanınızı aldığım için özür dilerim.Bu konularda çok doluyum inanınız sizin gibi.Sabaha kadar herhalde yazsak bitiremeyiz.
Güncel,önemli ve değerli bir konuyu ele aldığınız ve paylaştığınız için teşekkür ederim.
Harika yazınızı da yürekten kutlarım Can Ema...
Sevgi ve saygılarımla...
Hoşça kalınız...
gözde-i mevlid tarafından 5/24/2012 5:17:50 PM zamanında düzenlenmiştir.