EY TÜRK UYUMA!..
Ey Türk. Ne zaman çıktın orta Asya dan, ne zaman geldin buralara? Kaç devlet kurdun? Kaç devlet batırdın? Birileri tek bir devletimiz bile olmadı derken, sıkıldın devlet kurdun, hapşırdın devlet yıktın. Ey Türk. Birileri sahte tarihler icat edip, Mezopatamya, Selahattini Eyyubi derken, ne Fatih’ler, ne Kanuni’ler, ne Kemal’ler çıkardın sen.
Bir Mustafa Kemal çıkardın ki, biz ona Atatürk diyoruz. Ata-Türk. Türk’ün atası…
Aymazlar anlamaz neden Ata dediğimizi.
Ata diyoruz, Türk ün babası olduğu için. Şerefdir bu millet için.
Ata diyoruz, adam gibi adam olduğu için. Bağımsızlıktır karakteri.
Ata diyoruz,mavi gözlü sarı saçlı bir dev olduğu için. Şeref duyar gökyüzü mavisinden.
Ata diyoruz, bir milletin makus talihini değiştirdiği için.
Ey Türk. Aynı anda kurdun üç beş devlet, aynı anda batırdın.
Aynı anda kazandın zaferler, aynı anda kaybettin.
Ey Türk. Arkana dön, bir bak nasıl yıkıldın, nasıl darmaduman ettiler seni? Ne kılıç ne kalkan, ne de topla yıktılar seni. Ey Türk arkanı kolla. Ağalar beyler paşalarla yıktılar seni. Hep içerden, hep başkentten alaşağı ettiler seni. Nasıl? Şiir gibi değil mi? Destanlar,gazeller, şiirler gibi hüküm sürdün, reziller bitirdi seni.
Ey Türk.’titre ve kendine gel’ dedin, kendi kendine, kendin uymadın kendi dediğine. Ayırmadın ne kürdü, ne ermeniyi, ne rumu, hükümet ettin devletin başına, kendinden başka herkesi. Ağa yaptın, Paşa yaptın, yetmedi bey yaptın.
Ey Türk. Ağaları beyleri geçtik, devşirmelerden karı yaptın, dönmelerden vezir. Kendinden olmayan kim var idiyse, başına tac, iline vali yaptın.
Adaletli oldun, vatandaş ayırmadın. Yedi cihana hükmederken dahi, ermeniden paşa, adı lazım olmayandan ağa yaptın. Ağaları bey, beyleri sultan yaptın. Ayşem, Eminem dururken yakınında bir köyde, dupduru, taptaze, yangın gibi. Koştun gittin, Katrinalara, Nataşalara, memleketini öksüz koydun.
Ey Türk. Ya Mustafa Kemal olmasaydı? Selanik diye bir şehir, Zübeyde diye bir ana olmasaydı?
Ey Türk. Ya o mavi gözlü dev, sarı saçlı nur doğmasaydı?
Ey Türk. Anıtkabir de bir adam yatıyor ve O nun toprak olan naciz vucudu, senden hesap soruyor.
Ben, diyor. Ben sana bu ülkeyi bu hallere sokasın diye mi bıraktım?
Ben. Ben sana bu ülkeyi, satasın diye mi bıraktım? Ben. Beni yakana rozet olarak takasın, diye mi savaştım? Ben, kurduğum bu ülkeyi AB uşaklarına peşkeş çekesin, diye mi Samsun a çıktım? Ey AB yi ABD yi savunan ahmak, bağımsızlık benim karekterimdir derken, şaka mı yaptığımı sandın? Ben hür doğdum hür ölürüm, derken Akif im, şiir mi okuyor sandın? Sen bu vatan bu kadar ucuz mu sandın?
Ey Türk. Türk ün evladı. Sen, o, bu, siz, biz, her kimseniz. Aleviyseniz, suniyseniz ve fakat ateistseniz, nihilist veya budistseniz. Şamanişt ve belki turistseniz, dedim ya her ne iseniz, ayrılıklarınızı bir kenara koyun. ‘’Ne mutlu Türküm diyene’’, derken, gözünüzde bir damla yaş, yüreğinizde bir sızı oluyorsa, sizde bizdensiniz. Çok dindar veya hiç dindar değilseniz. Adam gibi adam, veya en azından biraz adamsanız, ve bu ülke için kaygı duyuyorsanız, işte sizde Mustafa Kemal cisiniz. .Bu kadar basit işte.. Atatürk çülük bu kadar basit. Bu kadar basit olduğu için bu kadar büyük. Basitliğine aldananlar, biz şimdi onlara, satılmışlar diyoruz, onlar zor olanda karar kıldılar ve işbirlikçi olarak tarihe maloldular. Olmaktalar.
Ey Türk. Senin, Mustafa Kemal gibi bir Atan varken, sana bişey olmaz. Ama uyuma…
Cem61
YORUMLAR
Maalesef türban konsunda aldatmaca var kasıtlı olarak.. Türban deinlen şey sadece bir örtü şeklidir, ve asıl ola<n örtünün şekli değil, örtünme emrini yerine getirebilmesidir müslüman kadın için..
Örtünme şartlarını sağladığı müddetçe, dilerse yazma, dilerse çarşaf, dilerse başörtüsü, dilerse türban kullanır...
Giyinmek için kazak, gömlek, palto, manto kulandığı gibi...
Şekli türü rengi ancak moda alanına girer..
Bu anlamda, türban da çok şık ve estetik bir örtünme şekli bana göre..
Öyle laiklik karşıtı falan diyenler sadece kötü niyetli..Örtünmenin yasak olduğu hiçbir kanun maddesi yok..Kıyafet kanunları dahi sadece erkekler içindir, kadın kıyafetlerine kimse karışmamıştır bugüne kadar..Şİmdi bazı aklıevveller türbana siyasi simge diyor ya, ne tür bir siyasewtin simgesi olduğunu söyleyemiyorlar..Hemen her partiden türbanlı var, hatta komünist partiden bile..Türk kadını büyük çoğunluğuyla, çok uzun , islamiyeti kabullerine kadar uzanan bi,r süreç boyunca örtünmüştür öyle ya da böyle...Önemli olan, bir dini vecibeyi yerine getirme hakkını sadece bireye vermektir..Kimse kimseye ne giyeceğini dikte etmemeli, inancı dolayısıyla bir başkasını aşağılamamalıdır..
İnançların hor görülmesi ve inanç sahiplerinin aşağılanması, çağımızın en büyük insanlık ayıbıdır...
Bu mevzu,yumuşaklık kaldırmaz!
Etnik ayrımcılıktan yana değiliz elbette,hiç de olmadık;ve kadınlarımız elbette bağlasın başlarına eşarbı,yemeniyi;ona asla sözümüz yok;zira,Anadolu kadının önemli bir parçasıdır o çember ve yemeni..
Ama türbana gelince,orda durmak lazım;o kadar uzun boylu değil!
Çünkü sadece siyasi amaçlara hizmet ediyor o türban ve bizi bölmeye yönelik bir şekildir o!
Atatürk tekke ve zaviyeleri kaldırdı;tıpkı yaptığı her devrim gibi,o da yerinde ve gerekliydi!
Şimdikilerin amacı ise,bizi ortaçağ karanlığına çekip,sığ denizlerde yüzdürmekten başka bir şey değildir!
Neden mi?
Parçalayıp bölerek yutmak çok daha kolaydır da ondan!
Bu ülke Atatürk ilke ve devrimlerinin hamuruyla yoğrulmuştur,ondan gayrısı da hikayedir!
Eline sağlık cem61!
savaşçı tarafından 2/3/2008 5:49:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
BİR YEMEĞİN İÇİNDE TUZDA OLUR BİBERDE NANEDE YAĞ SU DAHA DA SAYABİLİRİZ. YEMEK ORTAYA ÇIKAR SONUNDA. ALEVİSİ, SÜNNİSİ, İNANANI, İNANMAYANI...
BACIM ÖRTSÜN ÖRTÜSÜNÜ,KÜRTÜM YAKSIN KÜRTÇE TÜRKÜSÜNÜ,KORKMAYIN BU MİLLET BİR BAYRAK,BİR YÜREK OLMAYI BİLDİKÇE VE ÖZGÜRLÜKLER İÇİNDE NE MUTLU TÜRKÜM DEDİKÇE BİRŞEY OLMAZ...