- 2657 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytan Utandı Siz Utanmadınız...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ne çabuk cennetin yolunu tuttunuz…
Ne kadar kolay cennete gider oldunuz…
Cenneti mi özlediniz?
Sofralarından ekmeklerini, işlerinden emeklerini, ceplerinden paralarını, kişiliklerinden onurlarını, yataklarından kadınlarını, uykularından rüyalarını, kucaklarından çocuklarını, yüreklerinden sevgilerini, inançlarını, hayatlarından huzurlarını çaldınız,
Hem kendinize hem onlara yalan söylediniz, hem kendinizi hem onları kandırdınız,
Öldürdünüz, ağlattınız, aldattınız,
Göz göre göre cehennemi çağırdınız…
Ezdiklerinizi, sömürdüklerinizi o cehennemin içinde bırakıp cennete bilet mi kesiyorsunuz?
Siz olsa olsa Allah’ın savaş açtığı kendi karanlığında kaybolup giden zavallılar olabilirsiniz.
Gözünü hırsın bürüdüğü, yerleri ve genleri büyüdükçe yüreklerinin ve içindeki değerlerin topluiğne başı kadar kaldığı zavallılar olabilirsiniz.
Siz! Mala mülke itibar eden, gaflet uykusundan hala uyanamayan zavallılar…
Edindiğiniz mal-mülkler, sahip olduğunuz makamlar sizi kurtaracak mı sanıyorsunuz…
Ağlattığınız insanların gözyaşlarında, öldürdüğünüz masumların kanında boğulacaksınız… Eğer ki biraz insanlığınız kaldıysa önce kendi gözyaşınızda boğulursunuz. Ezdiğiniz, sömürdüğünüz insanlar sizi affetmeyebilir, Allah da affetmeyebilir ama belki kendi kendinizi affedebilirsiniz.
Kuran, sizin gibi gafillere kılavuzluk yapmamış olabilir, körelmiş vicdanlarınızı harekete geçirmemiş olabilir ama…
Çaldığınız hayatlar ve haklar size cehennem yolunda kılavuzluk edecektir.
Siz ki cennet ve cehenneme inanmayanlarsınız. Siz ki kendine inanmayanlarsınız, siz ki kendini sevmeyenler, kendini tanımayanlarsınız. Siz, önce kendi ateşinizde yanacaksınız.
Cennete inansaydınız ona yüreğinizde yer açardınız. Cehenneme inansaydınız onu kendinizden ve sevdiklerinizden uzaklaştırmak için savaşırdınız.
Sevmeyi, sahiplenmeyi bilirdiniz. Paylaşır, paydaları korurve sahiplerine iade ederdiniz. Ama siz ne yaptınız, yerinizi büyüttünüz, malınızı büyüttünüz, yaşadığınız ömür boyunca tüketemeyeceğiniz edinimler kazandınız. Aldıklarınız çok, verdikleriniz yok oldu. Yalnızlaştıkça, kendinize yabancılaştıkça daha çok istediniz, Allah’ın adaletine güvenmediniz, kendiniz adalet dağıtmaya kalktınız. En büyük payı kendinize aldınız. Pazarlığa oturdunuz onunla. Dünyadaki yeriniz büyüdükçe ibadetleriniz de artar oldu. İnançlarınız kazançlarınız doğrultusunda ivme kazandı. Ezdikçe, sömürdükçe daha çok inandığınızı haykırdınız. Neden bu kadar çok bağırdığınızı bir kendiniz anlayamadınız. Sesiniz gür çıkarsa vicdanınız duyar sandınız. Ama siz bu yola girerken vicdanı yolun başında bırakanlarsınız. Bağırdıkça körleşti vicdanınızın gözleri, sağırlaştı kulakları…
Hak dediniz yediniz, pak dediniz giydiniz… Allah yolunda sevmediniz. Sevgi denince yollarınızı ayırdınız. Sevmek paylaşmaktı, inanmaktı, sevmek korumaktı, sevdiğinin canını acıtmamaktı.
Korkmadınız yaratılanı tanımlamaktan, din, dil, renk diye ayırmaktan. Ama korktunuz yoksula, ezilene yanaşmaktan.
Sizin asli göreviniz insanı tanımlamak değil tanımaktı. Tanıyıp anlamaktı.
Siz! Allah’ın savaş açtığı insanlar. Korkularının gölgesi büyüdükçe pazarlıkları da büyüyenler, kendinizi kandırdığınızı anlayın artık. Saraylarda da yaşasanız, öldükten sonra adınıza tapınaklar da yaptırsanız üzerinize atılacak olan iki kürek toprak.
Siz! Cennet ve cehennemi yüreklerinde taşımayan gafiller… Rantlarınıza bir mola verin de arkanıza bakın. Bıraktıklarınız ne, kazandıklarınız ne…
Siz dindarsanız ben kendimi inandığım bütün değerlerden azlediyorum. İçimdeki sevgiyi korumak için, Allah’a olan inancımı yitirmemek için, sizden biri olmamak için…
Allah’ın şeytanları sizi korusun. Şer yolunuz hayra çıkar belki sizi gördükçe şeytan şeytanlığından utandığı vakit…
Sevgi Dündar/ mayıs2012
YORUMLAR
tok anlamaz açın halinden,aç tatmazken tok olmayı oda bilmez tok2un halini,nezamandan beridir insanlara uyumamaları gerektiğini ,din kardeşlerimize yardım etmemiz gerektiğini hep haykırdım ama duymadı kimse şiirimde de dediğim gibi 3 maymunu oynuyoruz sanki Rabbim affetsin ve sahip çıkma kabiliyeti versin hepimize Allah razı olsun sizden emeğinize sağlık
Gün gelir devran döner. Din'i alet edeceksin zulmüne ve dinin sahibi seni bırakacak kendi haline. Kimbilir belki de vicdanlarını susturmaktır amaçları. Acımak lazım bu zalimlere, mazlum değildir ahirette karşılarında bulacakları.
Boyun eğdikçe zalimin zulmü artar mazlumun da sayısı. Müslüman akıllı olup her koyun kendi bacağından asılır palavralarıyla yaşam sürmemelidir.
Düşünebilmek çok güzel yaşama geçirebilmek ise güç ister. Tüm yüreklere bu gücü diliyorum.
Tebrikler.
Şeytan bile Allah'ın(c.c) meleği sonuçta ne kadar karşı gelmiş ve günaha davet uğruna restleşmiş de olsa, görevi nefisleri zorlamak.
Fakat insanoğlu maalesef şeytana bile pabucu ters giydirdi..
Çok değerli bir yazıydı.
Güne seçilmesine sevindim.
Hiç olmazsa okuyucu tarafından okunması ve etrafın aydınlanmasına belki biraz farkındalığın artmasına sebep olur.
Tebriklerimle...
Şeytan , onları gördükçe , şeytanlığından zaten utanmakta değerli arkadaşım ... Onlar, cehenemdeki yerlerini sağlama almak telaşındaki aşağılıklardır ve şeytan, onlara hiç bir akıl öğretemez ... Onlar , kendi yüreklerinde en azılı şeytanı zaten oluşturdular ... Çok güzel bir yazı idi , yüreğiniza sağlık .
Selam ve saygılarımı gönderiyorum size ...
'' Kuran, sizin gibi gafillere kılavuzluk yapmamış olabilir, körelmiş vicdanlarınızı harekete geçirmemiş olabilir ama…'' demiş yazar.. ben zeyl yapmak istedim.. Kuran-İncil-Tevrat-Zebur cümle insanlıkta gafillere kılavuzluk yapmamış demektir.
Emperyal kutsama gittiği yere sömürü götürmüş ve merkantilist yaşama sebep olmuş,sözde büyük keşifler yerli halkların katliyamlarına sebep olmuştur.
Kara kıtanın vebali cehennem çukurlarını derinleştirmiştir.Ateşlerin harını artırmıştır.
...
Kutsallar ardına sığınarak yapılan sömürülerin hiç bir kitapta yeri yoktur.
Saygılar.
Yahya İncik tarafından 5/22/2012 1:18:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değil mi,
en çok onlar haykırıyor
en çok onlar ibadet ediyor
en çok onlar haktan-hukuktan, insanlıktan dem vuruyor
varsın uzak olsunlar, şeytanlarıyla baş başa kalsınlar.
Her sözüne tebriğimle Sevgi' cim...
Sevgi Dündar
muhakkak vardır Allah'ın onlar için başka başka planları...
teşekkürler canım...sevgi ve muhabbetle...
Kalimera.
Zaten Allah' a havale etmekten başka bir şey yapamaz olduk.
Elbet güneş doğacak haklıların üstüne.......... ÇOK SEVGİMLE ^_^
Kalbimizi okudunuz adeta yazdıklarınızla değerli kardeşim.
İnsan ne çabuk unutuveriyor değil mi?
Ne çabuk gaflete dalıyor.
Ve şeytan nasıl meşru kıldırıyor yapılan yanlışları vicdanlarda.
Bir öğrenci, delikanlı çağında hastalığa yakalandı. gittikçe eriyordu. lise son sınıfta okuyor ve şehir dışında bir ünivesitede okumak istiyordu. Annesi okula getirip götürdüğü evladının şehir dışna çıkmasını istemiyordu. Zira evde iki evlat daha vardı ve aile bölünecekti. O öğrenci de annesine "burada masa başında bir iş bulursam gitmem" diye diretti.
eşimin öğrencisi olduğundan bana anlattılar meseleyi.ben de çalıştığım kurumda üst düzey yöneticilik yapan ve eskiden tanıdığım "evliya" olduğuna inananların olduğu ağabeyimize durumu açtım.O da çocuğun belgelerini istedi ve ailesinden gerekli başvuru yapmasını sağladı.
fakat adaletli ve insaflı yöneticilerimiz,kendi baldızlarını, yeğenlerini sırf evde sıkılmasın diye kadroalra alan beyler,doktorların altı ay ömrü kaldığını söylediği genci işe almak konusunda bir garanti istediler.
"Madem altı aylık ömrü kaldı,altı ay sonra öleceğini garanti edebilirmisiniz? Ya altı ay sonra ölmezse ?" dediler.
Söylediklerimiz , inandıklarımız ne kadar "müslümanca "olur ise olsun önemli olan yaşamımızın nasıl oldu değil mi?
Yaşamımızda "kapitalist" anlayış halim olur ise biz ne kadar "müslüman" ız ?
Bütün yazınıza,her keliemsine katılıyor,saygılarımı sunuyorum değerli kardeşim.
Allah sesinizi arttırsın.
Allah kapitalizm mühürü ile kapatılan kararmış vicdanlara hidayet nasip etsin.
Sevgi Dündar
ezen insan, zülmeden insan, egosuna yenik düşen insan benim nazarımda her zaman dinden çıkmış, inancı yok olmuş, kendisini bile sevmeyen insandır. beni en çok üzen ve en çok karşı durduğumsa bu zihniyetin dini inançlar üzerinden bu alandaki paylarını sürekli büyütmeleri...
nasıl kapitalist sistemde hele hele globalleşme filan derken dünya milleti oluyoruz derken 3-5 uluslararası sermayedarın kendilerine yeni pazarlar yaratmak adına türlü türlü hilelerle azınlığı, zayıf halkayı inançlarını da kullanarak sömürmeleri...
bu istilaların, yağmaların, savaşların, kıyımların, terörün nazarımda başka bir açıklaması yok..ben bulamıyorum daha doğrusu...
teşekkürler katkılarınızdan dolayı...saygılar...
insan olmayı unuttuk ve canavarlaştık her yanımız kötülükle sarıldı
güzel bir yazı tebrikler
saygılar
Sevgi Dündar
teşekkürler sevgili Eray...