Deniz ne tarafta
O değil de;
Ortalık bugün deniz kokuyordu. Lodos havası diyeceğim ama rüzgar yoktu...
Bu ne ya! Kendimi televizyonda hava raporu sunuyor gibi hissettim. Tam yerine rast gelmişken, ’havalar nasıl olursa olsun...’
Cıx... devamını söylemeyeceğim... şu an şakasına bile tahammül edemedim...
O değil de;
Hâlâ düşünüyorum.... İstasyona kadar yürüyüp ’deniz ne tarafta?’ diye soran bir yol arkadaşım oldu...
İçimizde, içimizde...’
O değil de;
Nes’in yanında frambuazlı ’atalocsib’ yiyin. Çok güzel oluyor. Aslında birara ’frambuaz’ın mazisini araştırmak lazım. Zannımca Türkçe meali ’bük’
Çocuk uydurukçuluğu değilse, dikenli bir ağaçtan toplamıştık. Bük diyorlardı. Elime hep diken batmıştı. Yada kötü bir rüyaydı... bilemiyorum...
O değil de;
’Sen hiç ciddi olamaz mısın!’ diye posta koyan arkadaşım; cevap veriyorum,
Bence sende arada sırada gayrıciddi ol. Böyle çok sıkıcısın...
O değil de;
’gök yüzünde duman duman bulutsun/söyle seni kalbim nasıl unutsun’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
''Allah iyiliğini versin'' diycem , fazlasıyla iyimser olacak. ''Allah seni davul ede e mi Esma...İki saattir '' atalocsib'' demeye uğraşıyorum.
O sana '' Ciddi ol '' diyen arkadaşa sesleniyorummmm... ''Hırrrrrrrr''....Şurada iki kuruşluk keyfimiz var onu da kaçırma mirim.
O değil de
Eller ne derse desin/ İnan hep kalbimdesin
İyi bayramlar
Esma KAHRAMAN
at al ok sib
hiç sorma yaa...sanki ciddi olunca bi derde derman olacaklar
O değilde Sevgili Esma'm Kahraman' ım " atalocsib " dediğin ne ola ki? :(
Cahilliğimi mazur görün lütfen henüz sosyeteye karışamamışlığımızdan olsa gerek bilemedim :)
40 yıllık böğürtleni Frambuaz yapan, annemin yaptığı akıtmaya asortik krep adını veren milletimiz mutlaka ki bildik bir ismi olan şu Frambuazlı ne karın ağrısıysa onu demeyi tercih ediyordur.
Nedir bu yabancı kelime hayranlığı anlamıyorum. Hele ki zamane gençleri " Boyfriend'im çok cool onunla bu pazar brunch yapcaaz " Ya nedir güzelim altı ucu erkek arkadaşımla öğlen kahvaltısı edecem desene şuna. Ama yookk ille araya yabancı kelimeler sokacak ki havalı olsun. Akşama da ya mc' e ya da burger' e giderler olur biter.
O değilde sanırım bana da iyi bayramlar :))
Kalben sevgimle...
Esma KAHRAMAN
'atalocsib''i tersinden okuduğunda sosyeteye karışacaksın. :)))))) benim gibi:)))))
İyi bayramlarr Sayın Yazarım. sevgilerimle.
Hamuş-71
:))))))))
Elimden gelse tüm sayfayı bununla doldururdum öyle güldüm ki anlatamam. :))
Siz çok yaşayın emi çok sayın ve de sevgili yazarım. 40 yıl düşünsem vallahi de billahi de aklıma gelmezdi. Demek ki hemen hemen her akşam çayın yanında " atalocsib " yiyerek sosyeteye karışırmışım da haberim yokmuş.
Saygı ve sevgimle hunimi çıkartıyorum karşınızda :))
Esma KAHRAMAN
kızlara pembe,erkeklere mavi
Hamuş-71
Hunilerin gücü adınaaa :))
Size her geçen gün kanım biraz daha ısınıyor Sevgili yazarım size huni kardeşim diyebilir miyim? :)
Yüzüklerin kardeşliği oluyorda hunilerin kardeşliği olmaz mı sizce :)
Esma KAHRAMAN
yaşasın defterin huni kardeşliği
kocaman sevgiler kardeşim:)
Hanımefendi kış bitti, bahar da bitti galiba denizin tarafı aranıyor ufak ufak...
Güzel yurdumda ne tarafa dönersen dön deniz maşallah! Şu tarafta yok demeyin o tarafta da Van Denizi var...Boş yok boşa para yok çünkü :))
Sayın İlhan Kemal'le sohbetiniz güzeldi.Bence de " böğürtlenli " en güzeli...
o değil de ;
" Yoksa izahı vardır mizahı " diye bakabilmek lazım zaman zaman ...Çok somurtmaya gerek yok.
Katılıyorum görüşünüze...
Tebrik eder saygılar sunarım.
Esma KAHRAMAN
:) dostlarla sohbetlerimiz hep güzel. iyi ki varsınız.
:) sevgiler sayın Yazarım
Türkiye'de ders verirken şunu söylerdim:
"Bir kelime ne kadar yabancı durursa o kadar sofistike gözükür. Bu da insanlara havalı gelir. Örneğin sen! Hangi alanda çalışmak istiyorsun? Faynens mi? Ya sen? Oo, marketing. Bakın, siz de Türkçeleri olan bu deyimlerin yerine havalılarını seçiyorsunuz. Aranızda muhasebeci olmak isteyen var mı? Yok mu? Sen? Ah, pardon, muhasebeci olmayacaksın, oditçi olacaksın."
Frambuaz da aynı hikaye.
Esma KAHRAMAN
frambuaz da bük de abartı... :) böğürtlen en güzeli.
:) sevgilerimle.
İlhan Kemal
Bük, böğürtlen demek (Rubus caesus). Halbuki frambuaz ahududu anlamına gelir (Rubus idaeus). Ahududu deyince belli ki insanların aklına o kadar da olumlu şeyler gelmiyor ki frambuaz da karar kılınmış. İçiniz rahat olsun, yakında raspberry'li derler, frambuazı tarihe gömerler.
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
:) iyi bayramlar Sayın Yazarım.