- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE'DE NELER OLUYOR-1
.İnanılır gibi değil ama gerçek…
Çanakkale Şehitler Abidesi’nde son 2-3 yılda yapılanları anlamak mümkün değil.
Ne yapılmak isteniyor?
Yapılanlarla birilerine para mı kazandırılıyor?
Milletle alay mı ediliyor?
Bu yapılanlar ve yıkılanlar belli bir plana mı dayanıyor, yoksa günü birlik kararlar alınarak mı yapılıyor.
İnsanı şoke eden değişiklikler…
Buyurun cevabınız varsa, cevap verecek birileri varsa verin…
1-Abidenin tavanına yapılan Türk Bayrağı motifi…
Acaba abidenin asıl planında böyle bir şey var mıydı?
Herhalde vardı da yapıldı.
Yapıldığında göğsümüz kabardı. İftihar ettik. Avuçlarımız patlarcasına alkışladık.
Ama o da ne?
Aradan 3-5 ay geçmemişti ki, bayrak motifini oluşturan mozaik tanecikleri bir bir yere düşmeye, ve ziyaretçiler için tehlike oluşturmaya başladı.
Hemen tedbir alındı, abidenin altına ziyaretçi girişi yasaklandı.
Bayrak motifinin malzemelerinin işçiliğinin hatalı olduğu söylendi… Ziyaretçileri tehlikeden korumak için tedbir alındı ve yaklaşmak yasaklandı.
Acaba bu bayrak motifi denetimsiz mi yapılmıştı? Yapım aşamasında hatalar (veya kasıtlar) fark edilmedi mi?
Fark edilmedi diyelim.
Kim kabul etti? Masa başında mı işlem yapıldı?
Bu iş dolayısiyle, kimlere ne kadar para ödenmiş oldu?
Kabul işlemlerini yapanlar hakkında ne gibi bir işlem yapıldı?
Devlet bu işten maddi ve itibar kaybı olarak ne kadar zarara uğradı?
Bu sene Abidenin altına girişi serbest bıraktığınıza göre, eksik ve yanlışlıklar telafi edilmiş temektir.
Yapılan tamirin bedelini devlet mi karşıladı?
Şu andaki bayrak motifi sizlerin hoşuna gidiyor mu?
Bayrağımız iki renkten ve renklerin aynı tonundan oluşması gerektiğine göre, şu andaki kırmızı ve beyazın değişik tonları niçin kullanıldı?
Üzerindeki alacalı bulacalı tonlar neyi gösteriyor?
Acaba temizlenmediği için mi öyle gözüküyor? O zaman 40 küsür metre yükseklikdeki bu temizlik neden açılmadan önce yapılmadı?
Yoksa bu görüntünün temizlikle alakası yok da, yeni bir yapım hatası mı?
Yoksa tavandan sızan suların izleri mi?
Neden yaparken fark edilmedi?
Yoksa geçtiğimiz kışta abide hiç yağış almadı da denemek mümkün mü olmadı?
Bu hoş olmayan ve bayrağımıza yakışmayan görüntünün düzeltilmesi için ne yapmayı düşünüyorsunuz?
Yoksa bu sene de abideyi ziyarete kapatmayı mı düşünüyorsunuz?
Yeni bir tamirat için ne kadar masraf gerekiyor?
Sahi bu işin sorumluları kimler?
Ekrem ŞAMA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.