- 2438 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
ERAY-BEN VE TİYATRO ‘’AMAN ALLAH’IM !’’ -7-
1.PERDENİN SON SAHNESİ ARTIK.
Bu sefer Taco Ağa’nın demeyeceğim…Samo Ağa’nın evi.
Sahne aydınlandığında önce keskin bir siren sesi ve akabinde cami hoparlöründen bir anons duyulur.
CAMİ HOPARLÖRÜ- (Aslında İmam Selim’in konuşması lazım ama bu büyük felaket karşısında dublör kullanmaktadır ) Lo Uçuklar köyi ahalisi… Rahmetli Büyük agamiz Taco Ağa’nın büyük kızi Doğal Afet Atıfet şu anda köyimiz hava alanına inmiş bulunmahtadır. Köyimiz halhının acil olarah sığınahlara çehilmasi can ve mal emniyeti açisindan önemle duyurulur.
BİR SES- Köyümüz hava alanı mı? Yuh artık arkadaş.
SAMİ’NİN SESİ- Yav her moka maydanoz olmasan olmuyor di mi? Komedi yapıyoruz şunun şurasında.
ERAY’IN SESİ- Ay biz mizah yapmıyor muyduk? Komidin de nereden çıktı hocam?
SAMİ’NİN SESİ- O ağaların tüfekleri vardı…Onları dolaplara kilitlemediyseniz birini bana getirin de şu Eray’ı vurayım ya da intihar edeyim artık.
RECEP- ( Nefes nefese içeri girer ) Agam, şıhım bütün köy halhı sığınaklari doldurdi. Biz ne yapah istiysiniz?
SAMO AĞA- Marabalari silahlandırdız mı?
RECEP- He agam…G-4, Mavzer, RPG Roketatar ne varsa hazırdır
SAMO AĞA- Ula bu kadarcıh şey yeter mi? Askeri birlihlere de haber vereydiniz ya?
RECEP- Oni da yaptıh agam. Hava ve kara kuvvatlari alarm ve teyakkuz durumundalar. Köyimize dogri yola çıhmışlar.
ŞIH KERAMETTİN- Lo ne oliy savaş mı var? Alt tarafi bir karı geliy. Ne bu korhu?
SAMO AĞA-Ah şıhım ah, bilmiysen, tanımiysen de konişiysan. ( Odada bir önceki sahneden kalan her kese seslenir ) Lo ne duriysiniz. Sahlanın bir yerlere…( Onlar sahneden çıkarken tekrar şıhla konuşmaya başlar ) Şıhım sen de sahlan makatın altına?
ŞIH KERAMETTİN- Kimin makatının altına sahlanam lo. Herkesi dışarı kovdin.
SAMO AĞA- Yahu şıhım makat gedigim divan yani. Sen yanlış anlamışsan.
Dışarıdan silah sesleri, F-16 ların uçuş sesleri, top sesleri velhasılı tüm silahların sesleri gelir. Şıh ve ağa korku ve panik içindedir. Şıh kıçını tutmaktadır.
SAMO AĞA- Şıhım niçin kıçını tutiysan?
ŞIH KERAMETTİN- Ağam bahsana silahlar patliy… Baharsan kör bir kuşuna gelirih. Darbeyi öldürücü nohtadan almayah.
Silah sesleri az sonra susar. ‘’ Güm güm’’ bir kaç ayak sesinden sonra nihayet beklenen kadın da sahneye girer.
DOĞAL AFET ATIFET- Dachten Sie, dass nicht diese gottverdammte Aga, Leiter der.
ŞIH KERAMETİN- Lo bu mudur dogal afet dedigin. Me’şallah, Me’aşallah, Lo bu revani gibi karıdır. Afet ha? Allah’ım bu salah ağayi affet. Yalnız anlamamışam ne diy?
SAMO AĞA- Diy ki kellesine kaka yaptığımın ağasi beni durdurabilacağıni mi saniydin?
ŞIH KERAMETTİN- Niçin Türkçe konişmiy?
SAMO AĞA- Kızdıgı zaman Almanca konişiy…Şimdi de çoh kızgın.
ŞIH KERAMETTİN- Kizgin avrada da bayıliyam. Avrat dediginin kızmış ve de azmış olanı makbuldür.
DOĞAL AFET ATIFET- Ziegenbart nu gavat was er sagt?
ŞIH KERAMETTİN- Gavatı anladım da gerisini anlayamamışam. Şimdi ne diy?
SAMO AĞA- ‚‘Bu keçi sakallı gavat kim diy‘‘ diye soriy şıhım. Tövbe tövbe. Çarpılacah vallah.
DOĞAL AFET ATIFET- wo der Mann mein Vater. WO HID Vater. LOW Hund getötet hinter ihm her. MEIN VATER Like Lions Menschen. ADAM würden so leicht zu sterben? Mein Vater hatte sehr ich dich geliebt habe. YAPMIŞSINDIR HIM etwas noch nie. TELL ME, wo mein Vater. ICH BIN NICHT SCHON Regime. Sie kann nicht essen schlecht Broken Head für Lebensmittel. Ihr Platz Sonta BAK. Ziegenkäse legen Sie sie auf Bart zum Dessert
ŞIH KERAMETTİN- Şimdi ne diy?
SAMO AĞA- Şıhım şimdi anlamışsan sanırım niçin buna doğal afet dedigimizi. Kısaca ‚‘ babam nerede lan diy…Ama hayatta iki kelimeyle anlatmaz meramını. İlle destan yazar. Tam olarah diy ki:‘‘ babam nerede lan. NEREYE SAKLADINIZ BABAMI. oNU MUTLAKA SEN ÖLDÜRDÜN ALÇAK KÖPEK. BENİM BABAM ASLAN GİBİ ADAMDI. ÖYLE KOLAY KOLAY ÖLECEK ADAM MIYDI? BEN BABAMI ÇOK SEVİYORDUM. ONA KESİNLİKLE SEN BİR ŞEY YAPMIŞSINDIR. SÖYLE BANA BABAM NEREDE. ZATEN REJİM YAPIYORUM. KAFAM FENA HALDE BOZUK YEMEK YİYEMEDİĞİM İÇİN. BAK SENİ YERİM SONRA. ÜZERİNE DE ŞU KEÇİ SAKALLIYI YERİM TATLI NİYETİNE
ŞIH KERAMETTİN- Niçin böyle yarısı büyük harf, yarısı küçük harf konişiy peki?
SAMO AĞA- Bu onun kabahati degildir şıhım. Google Translate bu şekilde çeviriy.
ŞIH KERAMETİN-Hımmm anlamışem. Peki Baboyuzun öldigini bilmiy mi?
SAMO AGA- Bilmiy şıhım. Korhumuzdan söyleyemadıh. Sen hazır buradayken alıştıra alıştıra söylesen?
ŞIH KERAMETTİN- Kolaydir. ( Atıfet’e döner ) Gel hele gel, boyaan posan, endamına gurban..Gel otur yanıma, neşe kat ruhuma canıma…
DOĞAL AFET ATIFET- Ayyy ne tatlı adammışsın sen şıhım.
SAMO AĞA- Lo bir de diyler şıhlara inanmayın. Aha da kerametini göstedi bizim şıh. Bacımı bile süt dökmüş kediye çevirdi dakkasında.
ŞIH KERAMETTİN- Karı milletinin dilinden anlayacahsan ağam.
SAMO AĞA- Bu işin sırrı nedir
ŞIH KERAMETTİN- İşin sırrı olinde, iki kere rafine….Lo şaha şaha…Bu sırı her kese demiyik. Biz şıh milleti doğuştan sahibiz bu yetenege…Neyse ben şimdi senin bacıya bir dalam bahah…Yani ondaki mâna alemine dalam.
ŞIH KERAMETTİN- Senin halo vardır?
DOĞAL AFET ATIFET- He vardır…Beş tane halam vardır..Büyüğü Safinaz, sonra Sudenaz, sonra Cilvenaz, sonra Sadenaz, En küçük halamın adı da Feleknaz’dır. Halalarımım her birisinin onar çocukları vardır. Safinaz Halamınkiler Abdullah, Seyfullah, Lütfullah, Şükrullah, Zikrullah, Hayrullah, Seyfettin, Tacettin, Rüknettin ve Selamettindir. Sudenaz halamınkiler….
ŞIH KERAMETTİN- Lo dur hele duuurrr…Siye sadece halan var mı diye sordum. Tek kelimeyle var ya da yoh diyacahsan.
DOĞAL AFET ATIFET- Mümkünü yoktur şıhım. Bana bir soru soracaksın ve ben ona tek kelimeyle cevap vereceğim? Ay ve güneş bir araya gelebilir, Dünyadaki tüm denizler kuruyabilir, Irmaklar tersine akabilir, kıyamet bile kopabilir ama benim bir soruya tek kelimeyle cevap vermem…Olamaz.
ŞIH KERAMETTİN- Yani bir kez de olsa veremem diysen… Kısa cevabi.
DOĞAL AFET ATIFET- Kesinlikle mümkün değildir, Kat’iyyen olmaz, Gayr-ı kâbil, Asla ..Olanak dışı?
ŞIH KERAMETTİN- Lo Samo Ağa..Şimdi daha iyi anliyem senin derdiyi. Allah kimselere vermesin. Bu Ferayeden bin kat betermiş.
SAMO AĞA- Dedim siye şıhım.
DOĞAL AFET ATIFET- Bruder Mann zuckt. werfen kaltes Wasser über den kritischen Punkt PIRT mulling Mix. Pişirmekteyiz Schau, wie schön Arbeit mit diesem heiligen Sikh-Meister.
ŞIH KERAMETTİN- Ağam bah yine kızdı…Şimdi ne diy?
SAMO AĞA- ‚‘‘Lan gerizekalı abim. zırt pırt lafa karışıp da pişmiş aşa su katma. Bak ne güzel işi pişirmekteyiz bu mübarek şıh efendi ile.‘‘ diy.
ŞIH KERAMETİN- Vallah agam hahlı diy…Bence sen de çıhasan odadan ve bize bir kahve gönderasan içeriden.
BİR SES- Taziye olayının da içine ettiniz ya helal olsun valla…Yahu kadın babasının cenazesine gelmiyor muydu? Başlattınız aşna fişne işlerine.
ERAY’IN SESİ- Hocam hep Sami Hocanın sapıklığından. Herifin başka şeye kafası çalışmıyor ki? Bekarlık iyice kafasına vurdu bunun.
SAMİ’NİN SESİ- Oh olsun size. O kadar söyledik ‚‘ Şu kardeşinize, şu fakire bir sadaka ‚‘ diye ama nerdeeee…Ben de işte böyle ederim adamı.
ERAY’IN SESİ- Rejisör hocam? Ne yapıyoruz? Devam ediyor muyuz?
BİR SES- Başka çare var mı? İb… aldı klavyeyi eline bir kere. Çaresiz ona uyacağız.
Ağa da odadan çıkar.
ŞIH KERAMETTİN- Jetzt hör mir zu. KELİMEYLE Ich beantworte Sie sind nur noch zu fragen, OK?
DOĞAL AFET ATIFET- Abooooovvv sen Almanca biliyormuydun şıhım ? Bak ben soracağım sen tek kelimeyle cevap vereceksin diyorsun ama mümkünü yoktur tek kelime ile cevap vermemin. Ölümü öp bana tek kelimeyle cevap ver deme yapamam.
ŞIH KERAMETTİN- Lo bah…Şıh dedigin her pohu bilir. Neyse…Sadece bu piyese özel…Ben soriyam sen tek kelimeyle cevap veriysen tamam mı?
DOĞAL AFET ATIFET- SIÇAYDIM einschließlich PİYESİNİN DE-Szene. OUTPUT zu sein was ich .. ich YAV Uhr. Naja OK .. So sei es.
ŞIH KERAMETTİN-Anliyem piyesinin de sahnesininde içine…Ben ben olmahtan çıhtım diysen ama. Idare edecağız artıh. İlle bu sahneyi Oynatacah. İnadi tuttu bir kere bu Sami denen puştin
SAMİ’NİN SESİ- Kemaaaalll…Bak karışmam sonra. Arkamdan küfür mü ediyorsun.
ŞIH KERAMETTİN- Ne küfürü yav..Olsaydı şurda Sami de oynasaydık bir pişti diyordum.
SAMİ’NİN SESİ- Yemedim ama neyse oyuna devam edin siz..Bunu sonra konuşuruz.
ŞIH KERAMETTİN- Göriysen işte…Başha çaremiz yohtur.Şimdi siye soriyam. Senin halo varmıdır?
DOĞAL AFET ATIFET- He vardır
ŞIH KERAMETTİN- Dayiy da var mıdır?
DOĞAL AFET ATIFET- He vardır.
ŞIH KERAMETTİN- Teyzey de var mıdır?
DOĞAL AFET ATIFET- He vardır da nereye varaksın anlamadım.
ŞIH KERAMETTİN- Sen sorilarima cevap ver göracahsın nereye varacagımı. Abin de var mıdır?
DOĞAL AFET ATIFET- Olmaz olsun vardır.
ŞIH KERAMETTİN-Babon da var mıdır
DOĞAL AFET ATIFET- He vardır .
ŞIH KERAMETTİN- ( O meşhur hareketi de yaparak ) Naaahhh vardır…Senin babo ölmiştir.
DOĞAL AFET ATIFET- Bu muydu yani iki saattir yumurtlayacağın espri. Hay Humor kann zur Hölle fahren…( Burayi biz tercüme edelim: Hay esprine sı….)
Feraye içeri girer. Elinde kahve tepsisi vardır.
FERAYE- Hoş geldin afet…Pardon Atıfet.
DOĞAL AFET ATIFET- Wer bist du halbe Tonne Frau
FERAYE- Şıhım sen bilirsin. Bu ne dedi bana şimdi?
ŞIH KERAMETTİN- ‚‘‘Sen de kimsin yarım tonluk avrat .‘‘ diy.
FERAYE- WHALE OF A TON Look at yourself.
DOĞAL AFET ATIFET- Şıhım bu nedi bana şimdi? İngilizce İngilizce.
ŞIH KERAMETTİN- Sen kendiye bah bir tonluh balina dedi.
FERAYE- Şıhım senin de bilmediğin poh yok. Maşallah İngilice, Almanca…
DOĞAL AFET ATIFET- Sen şimdi bana balina mı dedin?Sen Sami Hoca’ya dua et yoksa o ağzını yırtmayı bilirdim ya mecburen şunları demek zorundayım: ‘’ Bak sevdim seni. İlk defa karşımda korkmadan, kıvırmadan, adam gibi konuşabilen bir çıktı?’’
FERAYE- Şimdi…Ben bunları söyleyecek karımıyım? Ama zorla söylettiriyor : ‘’Ben de seni çok sevdim Atıfetciğim…Harbi karıymışsın.’’… Bu piyes bitsin ben de soracağım o Sami denen ib.eye. Senle de kozumuzu perde indikten sonra paylaşacağız Gudubet Gacı.
DOĞAL AFET ATIFET- Senden korkan senin gibi duba olsun..Çık lan, Haydi çık dışarı da paylaşalım kozumuzu.
SAMİ’NİN SESİ- Hoop kızlar ne oluyor bakayım. Adam gibi oynasanıza oyununuzu. Ne yazdıysam o. Başka laf katmayın araya
ERAY’IN SESİ- Ama haklılar…Bu kadar da olmaz ki
BİR SES- Yok arkadaş ya…Ben bırakıyorum bu oyunu. Bunun sonu ya mezarlık ya karakol.
SAMİ’NİN SESİ- Hi Meeennn…Güç bende artık. Ben ne dersem onu oynayacaksınız. İtiraz istemem.
ŞIH KERAMETTİN- Yahu ben sap gibi ortada kalmışam.
SAMİNİN SESİ- Şıhım sen korkudan sahneden kaçar ol. Malum kadınlar çok öfkelendi.
ŞIH KERAMETTİN- Senin yazdığın oyuna e mi…Tamam tamam çıhıyam.
Şıh Keramettin çıkar.
SAMİ’NİN SESİ- Nerede kalmıştık? Hah tamam…Şimdi siz- Elti görümce birbirinize sarılıyorsunuz..
FERAYE- Ben Samo Ağa’nın eşiyim.
DOĞAL AFET ATIFET- Allah Allah…Şadiye yengem öldü mi ki? Vah benim gözleri sürmeli, saçları kınalı, on yedi benli Güzeller güzeli , endamın ezeli yengem vaahhh.
FERAYE- Kız zırlayıp durma. O pörsümüş yengen hayattadır. Ben ikinci eşiyem Samo Ağa’nın. Taco Ağam seni Almanya’ya postaladıktan sonra Samo Ağam baktı ki Şadiye’den gerekli verimi alamıyor. Erdek’e geldi beni aldı.
DOĞAL AFET ATIFET- Hımmm. Yani sen Türklerin dediği gibi kukumav oluyorsun .
FERAYE- Türkler ona kukumav demiyorlar canım. Kuma diyorlar…Evet ben anlı şanlı bir kumayım.
DOĞAL AFET ATIFET- Ah kız ahhh. Sen şanslısın yine…Ben kuma bile olamadım biliyormusun? Beni attılar gurbet ellere. Yüzüme bakmadılar, halimi hatırmı sormadılar. Ne içersin, ne yersin demediler. Almanyada da neo Nazilerin eline düştüm. Bana yer misin yemez misin dediler önceleri. Ama hepsini hallettim sonunda. Şimdi onlarla birlik ve dayanışma içinde bir SS ordusu oluşturdum.
FERAYE- Kız yavaşşş..Çeneyi seriye bağladın . Vaayyyy. Sana da bir dokun bin ah işit. Bak bu arada unuttum. Başın sağ olsun. Ne de olsa babandı Taco ağa.
DOĞAL AFET ATIFET- Yav salla gitsin babamı şimdi. Ben buraya onun ölümü için gelmedim. Şu köylerin, tarlaların, arazilerin, tapularını üzerime yapmaya geldim. Bak sen de baya bi anasının gözü kadına benziyorsun. İkimiz el ele verirsek hem bir sürü malımız mülkümüz olur hem de yıkarız şu ağalık düzenini…Ne o öyle gavatlar çökmüş her şeyin üzerine…Şu şıhı da halletmek lazım tabii ki. Sen bana yardımcı olursan birlikte deviririz ikisini de. Sen de kurtulursun ikinci kadın olmaktan. Hatta istersen seni Receb’e, Kızını da onun oğlu varmış ona veririz ne dersin ha ?
FERAYE- Görümcem. Valla makinalı tüfek gibisin. İki saniyede bu kadar lafı nasıl ettin öyle?
DOĞAL AFET ATIFET- Ohoooo. Tam kapasite çalıştırmıyorum çeneyi. Bir de tam kapasite çalıştırayım sen asıl o zaman gör. Neyse…Yalnız önemli bir sorunumuz var. İkimiz de baya kiloluyuz. Koşuşturmaca zor olur bizim için. Mutlaka rejim yapmalıyız.
FERAYE- Nasıl bir rejim düşünüyorsun?
DOĞAL AFET ATIFET- Valla zayıflayalım da rejimin adı önemli değil. Komünist rejim de olabilir, Faşist rejim de… Demokratik rejim bile olur.
FERAYE- Düşünmeye değer dediklerin. Peki aklında bir şey var mı bu zayıflama olayı için?
DOĞAL AFET ATIFET- Almanya’da bir doktor tamamen doğal ve hiç bir yan etkisi olmayan bir rejim önerdi. Bir şiir var. Onu her gün aç karnına üç defa okuyunca zayıflıyormuşsun. Yalnız tek başına okuyunca bir faydası olmuyormuş. Bir başka kadınla birlikte okumak gerekiyormuş.
FERAYE- Bennn. Bak kız ölümü öp bennnn. Haydi beraber okuyalım.
Atıfet cebinden bir kağıt çıkarır ve bu son trend zayıflatıcı şiiri birlikte okumaya başlarlar.
ARTIK YEMEYECEĞİM
DOĞAL AFET ATIFET- Artık yemeyeceğim.
FERAYE- Bütün yemekler senin..
DOĞAL AFET ATIFET- Nekadar zorlansam boş, ne kadar zırlasam boş.
FERAYE- Artık yemeyeceğim.
DOĞAL AFET ATIFET- Bitsin artık bu çileeee….Ölemem bile bileee
FERAYE- Döneceğim bir güle, döneceğim bir güle.
DOĞAL AFET ATIFET- Artık yemeyeceğim.
Aşık Bethoven sahneden içeri girer…Sazını sırtına asmıştır ve elinde içi her türlü yiyecek dolu bir tepsi vardır. Tepsiyi masa üzerine koyar ve başlar çalmaya…O çalarken de Feraye ve Atıfet bir taraftan tıkınır..Şimdi aşık Bethoveni dinliyoruz: Eski bir Şemsi Yastıman Türküsü.
Gelin okuyalım yemek listesin.
Canı çeken ne isterse istesin.
Taze somun, yufka ekmek üstesin
Yiyen ahbaplara afiyet olsun.. Yekte
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
Bereketl’olur cömertlerin sofrası.
Yatmış,dolu durur erzak torbası.
Evvel baştan bir tarhana çorbası,
İçen ahbaplara afiyet olsun. Yekte
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
Bamyayı severim, dolma hoş olur.
Ballı börek pişer içi boş olur.
Zerdali hoşafı buna eş olur.
Yiyen ahbaplara afiyet olsun .Yekte.
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
Maharna yüzünden nohuda küstüm.
Semiz otuynan da selamı kestim.
Sumahlı mantı da çok yakın dostum.
Yiyen ahbaplara afiyet olsun . Yekte.
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
Guru fasulyeynen yaprak sarması,
Olur mu cacığın uzak durması?
Sütlacın karşıdan gerdan kırması,
Yiyen ahbaplara afiyet olsun . Yekte.
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
Gel aldanma çok yemenin kastına
Az yemeyi öğüt eyle dostuna
Kahve ister yemeklerin üstüne
İçen ahbaplara afiyet olsun.Yekte
Yekte yavrum yekte
Bastırmalar yükte
Ne olursa olsun.
Gardaş bu gençlikte
FERAYE- Kız var ya baya kurtlarımızı döktük. Sen şimdi yol yorgunusundur. Uyu biraz. İstirahat et. Uyanınca konuşuruz şu tapu ve Recep konusunu.
Feraye , Atıfet’i divana yatırıp üstünü bir battaniye ile örter. O çıktıktan sonra sahnede çok loş bir ışık kalır. Az sonra içeriye sakalları yerleri süpüren bir dede girer.
DOĞAL AFET ATIFET- Sen de kimsin yahu. Öyle babanın evine girer gibi destursuz içeri giriyorsun
AK SAKALLI DEDE- Ben bütün rüyaların vaz geçilmezi ak sakallı dedeyim
DOĞAL AFET ATIFET- İyi de ben seni çağırmadım ki. Ne halt etmeye öyle zırt pırt her yere dalıyorsun. Görmüyor musun burada na mahrem var.
AK SAKALLI DEDE- Sen Almanyada kala kala Türk törelerini de unutmuşsun. Ak sakallı dedelere na mahrem olmaz.
DOĞAL AFET ATIFET- Yav ne memleket ama. Ak sakallı dedeye na mahrem yok, şıha na mahrem yok..Ooohh iyi valla…Her neyse. Niçin geldin?
AK SAKALLI DEDE- Sana göstermeye geldim.
DOĞAL AFET ATIFET- Bana bak kadavra..Ben adama bir çarparım bir de yer çarpar. Saçından sakalından utan. Terbiyesiz.
AK SAKALLI DEDE- Yahu yanlış anladın. Ben sana çok yakın zamandaki kısmetinin kim olduğunu söylemeye ve göstermeye geldim. ( Elindeki cep telefonuna benzer aletin düğmesine basar ) Hay Allah görüntü gelmiyor. Ama tanırsın sen…
DOĞAL AFET ATIFET- Tanıdığım biri yani…Allah Allah merak ettim şimdi? Kimmiş benim kısmetim?
AK SAKALLI DEDE- Vallah adı görünmedi ekranda. Ama lakabını görebilirsin. Bak istersen…Burada SANSAR yazıyor. Ama ona Alamanyada SANSÜR diyecekler.
Doğal Afet Atıfet Kan ter içinde uyanır uykusundan ve kendi kendine söylenir
DOĞAL AFET ATIFET- Aman Allah’ım… Kabusmuş iyi ki de…Sansür ha? Allah korusun.
BU SEFER PERDE KAPANIR. YETER ARTIK BU BİRİNCİ PERDE
NOT: Bir dahaki bölümde Eray’dansınız…Haydi bakalım.
YORUMLAR
hocam çok çok sağolun sayenizde bol bol gülüyoruz acaba sizi ne güldürüyor onu bilmiyoruz sizde bizimle beraber gülüyorsanız mesele yok hep beraber gülüyoruzdur ne güzel kutlarım sizi harika oyun olmuş başarılarınızın devamını dilerim saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Klasik gülmeceler dışındaki yeni esprilere ben de gülüyorum elbette. Resimlerde her ne kadar gülen bir tek pozum olmasa da gülmeyi ve güldürmeyi severim aslında. Bu arada...Bu piyesi yazarken ben de sizinle birlikte bol bol gülüyorum.
Selam ve sevgilerimle.
bekir odaci
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ya işte böyle nasıl özveriyle çalıştığımı siz düşünün artık
selamlar
bekir odaci
sami biberoğulları
Beğendiğinize çok sevindim. Dilerim bundan sonraki bölümleri de beğenirsiniz.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
hocam bunu oku bak bende ingilizce biliyorum dikkat ettiysen süperwoman ya man da otobüs markası man değil onuda belirteyim ya sen bilmem nerden çevirtiyorsun sonra ingilizce almanca biliyorum ayağına yatıyorsun bak ben çevirtirmeden yazabiliyorum ya hocam
sevgiler
tebrikler hocam...resimde gülü veriyor ya...yoksam hep aglıyor gülsün diye banamı...güzel gidiyor hele gurbet bacım olunca eh dah ne diyem
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
o mein gottttttt.was ist hier loss? Zum schluss hat mich endlich jemand in die türkei rüber geholt.wenn jemand gesehen bin ich für krig gekommen.Ula samo aga sen var beni yerden yere vurmak.Gardasa bahin sayin gomsular.Kendimi yunan donanmasi gibi hissetim haa.O ne öyle siginaklara girdi köylü köylücek.Sanki el bombasi köye düsdü.Bi giymetimi anadamidim ya helal olsun size hocammmm..valla yalan yok karekter ayni ben,yani az kaldi ben gibi oluyomus.Afet gibiyim gecdigim yerlerde seferberlik ilan ediliyor yü ehheehe..Alamancaniza öldüm hocam.Ben bile okuyamadim vede anlayamadim.:))iyiki tercüme etmisiniz haa elcegizinize saglik.Feraye hanimcim gördünüz dealmi.Bizi fil yurduna goymus bide kibar görünsünler diye buket cicek yapdirmis.VALLAHA BRAVO HOCAM;) o kadarda iri degilik ellam kele sende.Diyet plani süper olmus ,hele yekde bölümüne bittim.Bir an icin kismi aclik hissetmedim desem yalan olur.Bamya bida kurufasulye ohhhh.Devami insallah iyi gelir diyacam ama nerdeee.Batti balih intihar eder.Sansürümüde unutmamissinizya valla helal olsun size.Ak sakalli dedeyede öldüm haa.Görmek istemezdim yüz gram aklim var oda gider aman haa amannn uzah dursun;) yüreginize saglik arkadaslar sizleri seviyorum.Samo agam bah yüzün gara cihartmamisam gurban.iki metre yazip cizdim .Utandirmayim dedim samo agami.Tarla tapandan bende istiyem.Hakkimi siye yediremem gurban.Senin gibi gardas dost düsman ,gonu gomsu ,bütün cumhuriyetlerin basinaaa.AMiNNNNNN. Vakitsizlik var bu aralar kusura bakmayiniz gec yorum yapiyorum.saygilar selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar sevgiler
sami biberoğulları
Piyesteki almanca vallah benim hatam değildir. Google translate' e yazıyorum türkçesini oradan böyle tercüme ediyor.
Bu arada yorumunla yüzümü kara çıkarmadığın için de teşekkür ederim.
Sevgilerimle can bacım
En son 3. bölümü okumuştum. Bugün hepsini bir seferde okudum. Bu bütünlük ve anlaşılırlık adına gayet iyi olurken gözlerim adına aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef.
Ama sizde şimdi " Ne yapalım vaktinde okusaydın o zaman " diyebilirsiniz elbet :)
Emeğinize, kalemlerinize sağlık Sami hocam ve Eray hanım.
Saygılar...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
sami biberoğulları
Bazen ben de çeşitli sebeplerle bir iki gün nete giremiyorum, bir bakıyorum bir sürü yazı birikmiş ve tabii ki zor oluyor okuyup bir şeyler yazmak. O bakımdan sizi anlyıorum.
Umarım piyesi beğenmişsinizdir ve umarım bundan sonra daha sık görüşürüz.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
O qué
kesinlikle hepsini okuyorum.
Bazen yorum yapamasam da emin olun:)
bekliyorum :))
sami biberoğulları
Bundan sonraki bölümde olacaklar ile ilgili benim bir suçum günahım yok...
O qué
sizin yüzünüzden aleni yorum yazamıyorum artık, Allah muhafaza o döne sen misin derler diye, öyle birilerin yorumunun altına sığıntı gibi
:(
:))))
şaka şaka:)))
uzun zamandır uzak kalmıştım..
özlemişim yazılarınızı okumayı..
selam ve hürmetlerimle..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami hocam resimdeki çiçekleri banamı veriyordun:))))))))))yoksa tatlı cadı ferayemiydi ):resimde çok güzeldi harika gidiyor tiyatro arkadaşım bak agam kumayla bacın arkadana iş çeviriyor demedi deme tamammı agam hebrin ola :)))) sizleri seviyorum arkadaşlar kolay gelsin
sami biberoğulları
Ben siye hiç öyle çiçek alıram? Siye orkide alaram ben.
Samo Agadan sevgilerle.
siyahgecem
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
siyahgecem
Bu zayıflama metodu çok güzeldi. Doğal afet Atıfette geldi kadro tamamlandı. Artık değmeyin bu tiyatronun keyfine. Şiirleriyle, şarkılarıyla ayrı bir güzellik oluşturmuş. Yüreklerinize, emeğinize sağlık. Saygılarımla...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
İkinciyi beklerik,neleri göreceğiz Eray bacıdan,tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Ben de merakla bekliyorum Erayın neler yazacağını
Selam ve saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Hay Allah,Helal sana Sami öğretmenim... Hala gülüyorum... Gurbete çok yahışmış bu sahne valla bravo... Hele okuyarak, göbek atarak yapılan rejime hiç bir olumsuz lafım yok..Sansürsüzde kalmadı ya şu gurbet tripsizde daha ne diyeyim. Allaha emanet ol ve bol bol ilhamlar sana.. Eray bakalım senin dağarcığında neler varmış.:))) Kolay gelsin.
sami biberoğulları
Yalnız korkum ne biliyor musunuz? Gurbet Bacım bubu okuyunca ya beni kabak gibi oyacaktır, ya da öyle bir yorum yazacaktır ki roman gibi oku oku bitmez.
Eray'a gelince...Eh delilikte hiç te benden aşağı kalmıyor hani.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
inci*
dün gece ki kahkahalarım kesilmemişti daha,,gözlerimden yaş geliyo a be,,senden ötürü bea...o değil de bizim deli kızı şıh'ın oluna al ağam,,uçuk kaçık bebeler doğurtayım tiyatrona...deli kız duyarsa kutlayacak bayramımı :)))
Eray arkadaşım,,hadi sana kolay gelsin...sevgi ve selamlarımla...
sami biberoğulları
Öncelikle Allah yüzünden tebessümü eksik etmesin diyorum.
Şu anda klavyeyi Eray'a verdik. Bakalım o sizin önerileri dikkatae alacak mı? İnaın ben de bilmiyorum. Bakalım neler yazacak. Hep beraber göreceğiz.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Hocam
Fil he öylemi gudubet bacıyla ben ferayeyi böyle görüyorsun demek ki o iki fil tepişince sen altındaki çimenler ne olacaksın çok merak ediyorum.
Sevgiler hocam sevgiler
sami biberoğulları
Geleneksel Türk misafirperverliğinin en güzel örneğini vererek almanya'dan gelen görümcene bu anlamlı jesti yaptığın için Samo Ağa olarak bacım Atıfet adına çok çok teşekkür ederim.
Her ikiniz de resimde bir hayli güzel çıkmışsını.
Baya bir fotojeniksiniz yanii. Her ikinizi de çok seviyorum
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Hocam tiyatro çok eğlenceli bir şekilde devam ediyor.Birinci perde kapandı ayakta alkışlıyorum.Selamlar....
sami biberoğulları
Daha nice bol kahkahalı bölümde buluşmak umuduyla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sareyaprak
sami biberoğulları
Eğer bir ortamda Sami Biberoğulları- Eray Özgör Sarıkaya ikilisi varsa o ortamın başka bir hal alması mümkün değildir.
Selam ve saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
şiir tiyatroyu çoşturmuş hocam....ne denirki harikasın.... sevgiler saygılar
sami biberoğulları
Artık Yemeyeceğim şiiri Gurbet Bacının yazdığı bir şiirin asıl hali. Yekte ise bir Şemsi Yastıman türküsü...Gurbet Bacımın şirine en iyi nazirenin bu olacağını düşünmüştüm.
Selam ve saygılarımla.