- 500 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
“Ben” Manifestosu
“Ben” Manifestosu
“Hakiki imânı elde eden adam, kâinata meydan okuyabilir.” Sözler / Yirmi Üçüncü Söz/284
“Kâinatı elinde tutamayan, zerreyi halk edemez.” Sözler / Lemeât/641
“Zerre küllün aynasıdır” Hadis
“İlim kendini bilmektir” Yunus
Tüm dinsel ve ideolojik öğretilerde itaat esastır. Bu itaat dinde Tanrı’ya, ideolojilerde doktrinlere…
Toplumda önder olanlar bu itaati asıl makama vekaleten kullanırlar. Halifeler Tanrı adına, ideolojik önderler ise doktrinler adına kullanırlar. Bu manada “Biz” derler! Aslında “Biz” adına benlik sahibi olan insanları doktrinlere kurban ederler!
Ben cesur davranıp “Ben” e bakacağım. Birilerinin insanların benliklerini esir ederek “Biz” olması aslında kendi benliklerinin menfaati içindir! Başkalarının benlik davasında bilinçli veya bilinçsiz potansiyellerini, benliklerini feda edenler kendi benliklerinden başkası veya kendi basit menfaati için vazgeçenlerdir! Dünya boyutundaki hiçbir menfaat insanın benliğinden vazgeçmesine değmez. “Gölge etme başka ihsan istemem” diyen Diyojen bunun farkında imiş. Basit menfaatler için kişiliğini, benliğini feda etmemiş.
Kendi benliklerini başkalarının benliğine, “biz” olmak uğuruna hediye etmeyen; aracı ve asalaklardan kurtulan herkes kainata kendinden bakabilir.
Bütün mesele yüzyıllardır kendi şahsiyetlerini öğretilere ve öğretenlere kurban edenlerin uyanması ve kendi benliğinin evren kadar önemli olduğunun farkına varması…
“Ben yok biz varız” söyleminin eskidiğinin kabul edilmesi zor bir süreç!
Başkalarının ideallerinde “Biz” olarak başkaları adına var olmak yerine, “ben” olarak kendi ideallerinizle kainata meydan okumaya var mısınız?
Hiçbir öğreti insandan daha değerli olamaz!
“Ben”i aşağılayanların asıl hedefi “Biz” üzerinden kendi menfaatlerini gütmektir.
Saygılar,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.