- 1396 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖYKÜ KADAR KISA, BİR ROMAN KADAR DERİN HAYATLAR
Yazmak, bizler için vazgeçemeyeceğimiz tutkulardan bir tanesi. Hani derler ya “ Sahne tozu yutmaya gör, ömür boyu sahneden ayrılamazsın “ İşte bizler için de aynı durum söz konusu. Kalemin sihri esir alır bizleri. Tıpkı sahne tozunun sihri gibi…
Eline kalemi bir kez almışsan eğer bir daha asla bırakamazsın. Hepiniz kendinizden, ben de kendimden biliyorum. Nasıl bir bebek ilk kez yürümeye başladığında attığı her adımda heyecanlanıyorsa, bizler de her yazdığımız yazıda ilk günün heyecanını yaşarız. Ertesi gün yine aynı heyecan yeni bir heyecanı doğurur. Aralarında da hayaller kurarız. Doğmasını istediğimiz çocuğumuzun yerini alır kitap hayalleri. Bir anne nasıl dokuz ay karnında heyecanla doğmasını beklerse biz belki çok daha fazla bekleriz doğacak bebek yerine koyacağımız Kitaplarımızı.
Ben daha bu hayalimi gerçekleştirme şansı bulamadım. Yaklaşık üç yıl oldu sizlerle birlikte burada yazılarımı paylaşalı. Bu zaman içinde kalıcı dostluklar kurduğum arkadaşlarım var. Sadece onlar değil, tanıdığım, tanımadığım bütün dostlar benim için çok değerlidir. Her kitap müjdesinde, umutlarım tekrar yeşeriyor. Sanki benim kitabım çıkmış gibi heyecan duyuyorum.
Önce Mustafa Sakarya, sonra Ayhan Sarıkaya ve yakınlarda da kitabını eline alan sevgili arkadaşım, vefalı, kibar insan Aysel Aksümer… Her zaman belirttiğim gibi insanları tanımak için bizzat tanışmak gerekmiyor. Bizler, birbirimizi satır aralarındaki cümleler ile tanıyoruz. Bazen yanıldığımız oluyorsa da pek önemi yok aslında.
Sevgili Aysel’ in kitabı elime geçtiğinde kalbim gümbür gümbür atıyordu. Onun aramıza katıldığı anlar aklıma geldi. Sıcakkanlı davranışları ve arkadaşlarına verdiği değerden ötürü hemen aramıza katılmıştı. O günden bugüne yani kitabını okuduğumda, çok yol aldığını görmek beni gururlandırdı. Her zaman kendisine de söylerim. Öykü yazmaktan korkuyordu. Hepimiz yeniliklerden çekiniriz. Korkarız ve kendimizi geri çekeriz. Ta ki onun zevkini alana kadar. Diyeceğim o ki; sevgili Aysel, azimli ve yetenekli bir insan.
Kitabına gelince; “ Bir Öykü kadar kısa, bir roman kadar derin hayatlar “ İsmi beni oku diye çağırıyor. Hakikaten de hayatımız öyle değil midir ? Doğarız, büyürüz ve ölürüz. Bu zaman dilimin arasında yaşadıklarımız da; romanlara, öykülere, tiyatro eserlerine ve hatta müzik notalarına malzeme olurlar.
Sevgili Aysel’ in kitabında hayattan, yani bizlerden öyküler var. Kendi stiliyle yazılmış öyküleri bir araya toplamış. Her öyküde kendinizi bulmanız mümkün. 128 sayfalık öykü kitabı Zinde Yayınevi tarafından basılmış. Puslu yayın dağıtım’ dan temin edebilirsiniz. Okumanızı tavsiye ederim.
Sevgili Aysel, seni yürekten kutluyorum. Kitabını bitirdikten sonra içimden geçenleri beyaz kağıtla buluşturmak istedim. Yolun açık olsun. Senden daha nice kitaplar bekliyorum. Okuyanın ve esinin bol olsun sevgili arkadaşım.
Diyerek, yazıma son veriyorum. Yeni bir kitap müjdesi almak dileklerimle; hepinize saygı ve selamlar…
Nermin KAÇAR
YORUMLAR
Kendi gibi yüreği de güzel arkadaşım Nermin;
O kadar duygulandım ki anlatamam. Seni tanıdığım için çok mutluyum. Edebiyat Defteri bizi buluşturdu. Bir kez daha ANSIZIN'a teşekkür ediyorum.
Öykü yazma konusunda beni gerçekten o kadar çok teşvik ettin ki. Her zaman yanımdasın ve bunu bilmek bana inanılmaz güç veriyor.
Seni ve Edebiyat Defterindeki bütün arkadaşlarımı çok seviyorum.
İnşallah bir gün ben de senin kitap tanıtım yazını yazarım. Çünkü çok güçlü bir kalemin var.
Sana sonsuz teşekkürler canım.
Sevgilerimle.
ben de kendim yazmış bastırmış yayınlamış kadar mutluluk duyuyorum arkdaşlarımın başrılarını görünce...çok teşekkür ediyorum arkadaşım Sevgili Aysel'in öykü kitabınıda kutluyorum... dost canlısı vefalı yüreklere sevgilerimle...
Nermin Kaçar
Bir tesadüfün beni getirdiği bu toplulukta yer alma sevincim, okuduğum her yazı ve paylaşımla katlanarak artıyor. Yazınız da bunlardan biriydi. Aysel hanımı ve sizi saygıyla selamlıyor mululuklarımı paylaşıyorum..
Nermin Kaçar
Arkadaşının başarısına kaleminde yer veren ve o başarıyı en güzel gelişme dönemleriyle kendini yazarak nasılda aştığını anlatan kalemi
kutluyorum öncelikle . Ve birde diyorum ki bu dostunun başarısını bu kadar sıcak ve sevecence anlatan yüreği kucaklıyor Erdemli bir insan örneği sergilemenin zaten büyük bir başarı olduğunu söyleyebilirim. Yazınızı ve yazıyı kaleme alan yüreği kutluyorum.
keziban buldu tarafından 4/20/2012 2:23:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
keziban buldu tarafından 4/20/2012 2:37:53 PM zamanında düzenlenmiştir.