- 2132 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
ERAY- BEN VE TİYATRO ‘’ AMAN ALLAH’IM ! ’’ -2-
YAZAN- ÇİZEN, TİYATRO DENİLEN OLAYIN DA RESMEN CANINA OKUYAN: SAMİ BİBEROĞULLARI & ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
-Yav Eray diğer rollere geçmeden evvel biz şu ana kadar seçtiğimiz elemanlara isim bulmamız lazım. Mesela Sinem…Kızımız…Onun adı Sinem olarak kalamaz tabii ki. Şöyle köylü bir isim bulalım.
-Buldum Cansu olsun?
-Cansu?...Köylü ismi?...Kızım, Kadıköy’den ya da Ataköy’den bahsetmiyoruz. Bu köy Anadolu’nun bağrında bir köy olacak.
-Hımmm tamam o zaman. Döne?
-Nereye döne, kime döne?
-Yahu kızın adı diyorum…Döne olsun. Sen de dönüp durma karşımda.
-Tamam Sinemi Döne yapalım. Meltem ne olacak?
-O da Döndü olsun.
-Canın döner çekti zahir…
-Hocam ya aklıma döner getirdin Şöyle bir buçuk İskender olacak üzerine cozz diye tereyağını dökecekler yanında yoğurdu. Üff ya canım nasıl çekti anlatamam. Hadi böylece bırakalım İskender yemeye gidelim… Hadi hocam be.
-Hani sen diyet yapıyordun? Dal gibi olacaktın? Ne oldu? Tut boğazını avucunu yala hem buralarda kebapçı yok.
-Nasıl yok köşede kebapçı var.Ooo hocam sözde buralar sizin mekandı. Ankara’dan geldim kebapçıları bile öğrendim.
-Maşallah boğaza geldi mi bilmediğin yok. Şu oyunu biraz yazalım paydostan sonra söz götüreceğim.İskender yiyeceksin yanına bir de Sezar salatası ısmarlayacağım ama ne olur şu oyuna odaklan. Şu bizim kızları İlle döndüreceksin öyle mi? Eh olsun bakalım. Döndü’nün talihi döner belki sayemizde.
-Hayrünnisa Hanım ne oluyor? Yani onun adı?
-O da Şadiye olabilir değil mi? Ama bir de lakabı olmalı…Yiğit lakabıyla anılırmış…Hele de köylük yerde. Tamam buldum…On yedi benli Şadiye .
-Yav Hocam sapıttın yine…On yedi tane beni de nereden çıkardın?
-Hani var ya türküde ‘’Ay bulutta bulutta/ Mendilim kaldı dutta/ Geleceksen gel gayrı ON YEDİ BENLİ ŞADİYEM/ Yine gönlüm umutta…
-Yani Şadiye’den umudun var hâla…Kaşıntın tuttu her halde…Üstüme gül koklarsan kabak gibi oyarım seni. Biberoğulları iken biber dolması olursun. Bir de etlerini lime lime eder seni etli biber dolması yaparım. Ben de sana Zeytinyağlı yiyemem amaann basmada fistan giyemem aman türküsünü söylerim bakalım kimin sesi daha çok çıkacak görürsün.
-Korkma kız…Ben senin üzerine hiç gül koklar mıyım?…Ama karanfile de hayır demem valla
-İlle kırdıracaksın o koca kelleyi bana di mi? Canını alırım . 17 benlin de mezarına getirir o karanfilleri. ..Neyse..Oyunun senaryosuna geçelim ben sana orada soracam asıl…Şimdi Öteki rollere bakalım. Gurbet Bacı’ya nasıl bir isim bulacağız?
-Gurbet Bacımızı iptal ediyoruz…Sansür Enişteden veto yediğini söyledi. O veto yemiş ya ben yemedim…Neyse. İnşallah tek firemiz bu olur. Biz de Kemali bekar bir şıh yaparız. Asıl sorun Ona ne diyeceğiz? Hımmmm…Keramet sahibi olacağına göre ona da Abaza Şıh Keramettin Efendi diyelim.
-Hocam sen kendine iki eş alıyorsun da Şıh Keramettin neden bekar? Bak hocam şey, ağam sen benli koca avradı Şıh a ver onun da bir eşi olsun. Senin ile ben ikimiz baş başa olalım, çekirdek aile olalım. Kaçıncı yüzyıldayız ataerkil aile eskide kaldı biz çekirdek olalım. Bir sen bir ben bir de bebek olalım.
-Eray sen benim ağalığıma laf mı söyleteceksin? ‘’züğürt ağa bir avradı var’’ diye arkamdan laf mı söyleteceksin? Yine seninle olurum fıstığım, gene yaparız. Bir sen bir ben, on bir de bebek yaparız. Neyse böyle iyi devam edelim.
-Tamam olur. Şimdi bizim oyunda başlık parası konusunu işleyeceğimize göre kızımız Döne’yi başlık parası karşılığında vereceğimiz bir adam lazım değil mi? O kim olacak?
-Döne, Ağa kızı ne de olsa…Onu ancak bir ağa ya da şıh oğlu isteyebilir.
-Tamam işte o kim olacak?
-O da Şıh’ın hovarda oğlu Horoz Nuri olsun.
-Tamam olsun da Horoz Nuri kim olacak?
-Horozzz…Horozzz…Kim olur? Kim olur? Hah buldum ‘’Kukurikuu’’ ( Eyüp Yaşar Ovalı )
-Ama bizim Döne aslında Horoz Nuri’yi sevmiyor değil mi?
-Evet…Onun gözü bizim uşağımız Recep’in Oğlunda…Yani o yakışıklı dediğimiz delikanlıda.
-Aaaa ya bak ona bir isim bulmadık. Dur onun ismini ben koyayım. Tuzsuz Deli Bekir nasıl?
-Bence harika. Sen Bekir’i ikna etmeye bak. Ya bak ne diyecem? Biz baya baya anlaşmaya başladık seninle…Farkında mısın ne zamandır kavga etmedik. Bunun nedeni ne biliyor musun? Ben akıllı adamım ya benim aklıma gelince ,bana uyunca kavga da çıkmıyor.
-Ya hakkaten de…Ben de diyorum bir eksiklik var ama ne? Hem sen akıllı olduğundan değil ben yaşlılara hürmetten susuyorum.
-İyi ki de susuyorsun…Bir de konuşsan var ya…Ahhh Recebim ah…Saldın bunu başıma orada öyle kıs kıs gülersin şimdi…Her neyse sebebi ne olursa olsun Allah bozmasın. Şimdi gelelim öteki karakterlere. Bu köyde başka insanlar da yaşıyor değil mi?
-Evet…Mesela köyün bir ebesi olmalı bence. O zaman ben bulacağım o role uygunun kişiyi. O da??? O daa??? Hah buldum. Hayat Işığı… Beni ebe yapmadın hocam aşk olsun size.
- Aşk da olacak Eray. İntikam da meşk de olacaktı ya.. Senin şu Türkan Şoray kuralların olmasa… Neyse…Hayat Işığı tamam da nereden aklına geldi?
-Ya hani Nasrettin Hocanın fıkrasında var ya ‘’Işığı gören geliyor ‘’ işte oradan geldi aklıma.
-Yav bu kadar ters bir mantıkla bu kadar harika bir sonuca nasıl varabiliyorsun hayret doğrusu…Mucize denen şey bu olsa gerek. Neyse tiyatromuzun ışıkçısı da o olur…Tamam ya..Bu iş olacak galiba.
-Eeee işin içinde ben varım hocam.
-İlle kendine yontmasan olmaz değil mi?
-Eh olacak o kadar ‘’Halı tutan parmağını yalarmış ‘’
-Halı tutan değil Eraycığım balı tutan parmağını yalar. Yahu halı tutan niçin parmağını yalasın ki?
-Halı balkondan aşağı düşmesin diye?
-Yav saçmalayıp durma. Ne halısı, ne balkonu…Beynimi zıvanadan çıkarma yine…Şurada güzel güzel rol dağılımı yapıyoruz.
-Haklısın hocam yanlış söyledim. Düşününce sana hak verdim. Baklava yiyen parmağını yalar.
-Çok düşünmüşsün… Allahım sen akıma mukayyet ol.Şimdi iki saattir bunu mu düşündün yani? Halı mıydı balı mıydı?…Ve sonunda buldun? Baklava… Ya Eraycığım baklava tutan neden parmağını yalasın? Çeşmeler akmıyor mu?
-Neden öyle diyorsun hocam şimdi baklavayı elinle yemiyor musun? Yiyorsun, yedikten sonra baş parmağınla işaret parmağını yalamıyor musun? Bak ya sen neden benimle inatlaşıyorsun hocam. Bir de balık yiyen var onda on parmağını birden yalıyorsun. Hocam hadi bırakalım böylece. Balık yemeye gidelim bak şimdi de canım balık istedi. Üzerine de baklava ya da künefe yiyelim. Hadi be hocam öleceğim açlıktan.
- Aklın hep boğazda tut şu boğazını.
-Tamam çok güzel Boğazda yiyelim. Eminönü de balık ekmeye de razıyım.
-Tamam söz bu gün işimiz bitsin götüreceğim seni. Ya sende ne çene var sus da motorun soğusun. Hadi sus da oyuna dönelim yeter bu kadar boğaz muhabbeti.
- Tamam sustum şimdi daha fazla kafanı karıştırmayayım.
-Kafamı resmen si…yani sigortalarının attırdıktan sonra sustum muş…hay Allah’ım ya…Nerede kalmıştık…Hah hatırladım…Çatal bıçak ve kaşıklarrr…Sağa mı konacaktı sola mı?
-Heeeyyy…Hooooppp.. Nerelere uçtun hocam. Ne çatalı, ne bıçağı?
-Ya hani balık yerken diyorum…Çatalı bıçağı tabağın neresine koyuyorduk?
-Eyvaaahhhh…Sami Hocanın da devreleri yandı…Sık sık Recep’e de olur…Yav helal olsun bana valla. Gerçek alemde de, sanal alemde de koca dayanmıyor bana…Bu piyesteki adımı değiştirsem mi ki? ‘’Koca savar Erdekli Feraye ‘’…Hocam huuuu kendine gel..Çatal - bıçak konusuna gelmedik daha.
-Ufff yaaaa…Sanırım şekerim düştü…Kız kalk bana bir kahve yap…Bol şekerli olsun…Bana bak köpüklü olsun diye içine tükürüp mükürme..Ya da deterjan filan atma boğarım valla.
-Ben siyanür filan düşünmüştüm ama bak senin dediklerin de iyi fikir.
Neyse efendim beş dakika sonra kahvem geldi…Ne yalan söyleyeyim zalımın kızı çok güzel kahve yapıyor…Rol icabı da olsa hatun elinden içilen kahvenin tadı da bir başka oluyormuş canıııımmmm.
-Oh be kendime geldim biraz…Devam edelim. Daha senaryo yazacağız. İşimiz çok.
-Ya bak aklıma ne geldi hocam … Size fal bakayım mı. Bakalım bizim tiyatro tutacak mı? Meşhur olcağız mı?Parayı bulacağız mı?
-Hadi bak kız bir falımız eksikti battı balık yan gider. Çatal bıçak,bıçak sağa. Allahım ne oluyor bana yine kafam gitti.
-Hocam eskiden bizim bir televizyonumuz vardı. Senin gibi bazen yayın karışırdı. Kafasına vurunca düzelirdi, dur bir vurayım… Hocam falda para gözüküyor balık var kısmetiniz var baş harfi F harfiyle başlayan çok hoş bir kadınla çok kısmet ve paranız olacak.
-Ağzından bal damlıyor acaba kim o kısmetli kadın. Baş harfi de F tanıdık geldi ama neyse ne olur sus şu oyunu bitirelim.
-Tamam, sustum… Bir daha konuşmayacağım. Bizim hüzün paratoneri Döndü…Yani Meltem…O neyin nesi bu oyunda? Yani kimin kızı olacak?
-O Şeyh Abaza Keramettin Efendi’nin öksüz kızı olacak.
-İyi de babası dünyanın parasını götürürken bu kız niçin bu kadar hüzünlü onu anlayamadım.
-Yav bu kız hiç babasına çekmemiş…Çok duygusal bir kız…Güneş doğuyor ‘’Ay nereye gitti ?‘’ diye üzülüyor, Ay doğuyor ‘’ Nerede benim güneşim ?’’ diye üzülüyor. Bir sevgilisi oluyor mesela…Sevgilisi ondan başka hiç bir kıza bakmıyor ‘’ Acaba sevdiğim gay mi? ‘’ diye üzülüyor…Sevgilisi her kıza sarkan biri oluyor bu sefer de ‘’ Vay namussuz alçak ‘’ diye üzülüyor. Velhasılı çok duygusal bir kız çoookkk… Babasının sivri sinekleri öldürmek için aerosol kullanmasına bile üzülüyor.
-Manyak bir tip olacak yani?
-Senden manyak olmasın öyle olacak biraz. Yalnız ona bir de sevgili bulalım. Malum kız kısmı genelde sevgili derdinden hüzünlenir.
-Hımmm Haklısın. Yalnız bu kızın sevdiği de romantik biri olmalı…
-Mesela elinde sipsi, gece gündüz ‘’teke zortlatması’’ çalan köyün çobanı…Hani bu kız milleti hep çoban kısmısına aşık olur ya…Neyse işte böyle bir çoban olmalı…Çobannnnn…Çobaannnn….Budummm valla da buldum…Çoban Sülü. Sevgilinin adı Çoban Sülü olacak.
-Süleyman Demirel mi yani?
-Yok ya…Süleyman Demirel nereliydi? Ispartalı değil mi?
-Hımmmm…Anladım…Bizde kim var Ispartalı? Yaşanmamış Aşkların şairi ( Vecihi Murat Soydan ) Bak onu da ben buldum.
-Anaaa…Kız valla haklısın. Bizim Murat’ı da Çoban Sülü yaptık gitti.
-O da tamam…Şimdi bu köye bir de öğretmen bulalım. Ama şöyle aydın bir öğretmen olsun.
-Aydın iki tane öğretmen olsa?
-Daha iyi olur…Var mı adayın?
-Var…Evet iki tane aydın öğretmen…Biri Hasan Özaydın ( Edebiyat Bilgini ) Öteki de Aydınlı Ayşe ( Ayşe 09 ) İkisi de yürekleri hizmet aşkıyla yanan genç ve dinamik öğretmenler olsunlar?
-Hocam onların ikisi de emekli değil mi? Genç ve dinamik diyorsun da?
-Yav kızım karşılarında sen ve ben varken otomatik olarak gençleşecekler…Sen o konuda merak etme.
-İyi o zaman öğretmenler de tamam…Şimdi sıra geldi muhtara. Köyün bir de muhtarı olmalı değil mi?
-Hımmmm…Bu köyün muhtarı bir kadın olsa?
-Beennnnn…Bak hocam ölümü öp…Ebe yapmadın muhtar olayım bari.
-Eraaayyyyy…Bak ne güzel anlaşmaya başlamıştık sapıtma yine…Sonra ölünü dirini bi öperim görürsün ölünü öpmeyi. Sen benim ikinci avradımsın o kadar.
-Yav olamaz mı yani? Koskoca bir Samo Ağanın avradından daha iyi kim yakışır o köye kadın muhtar olarak?
-Benim başka bir adayım var.
-Kim?
-Glenay ( Nazik Gülünay ) Nasıl? Uçuklar Köyü Muhtarı Keziban Yenge…
-Yani beni muhtar da yapmıyorsun ha? Eh sen bittin Samo Ağa…On yedi benli Şadiye ile birleşip o kafanın etini pişmiş kelle eti gibi sıyırmazsam bana da Erdekli Feraye demesinler…Görürsün sen.
-Pöh…Çok korktum. Neyse…Devam edelim mi?
-Edelim hocam bu köy camisiz köy mü yani? Bir de imam lazım ama şöyle aydın, bilgili, dinimizi güzel anlatan bir imam olsun. Hem ben seni boğup öldürdüğümde cenaze namazını kim kıldıracak? Bir de pamuk olayı var..Öyle her insan yapamaz bu işleri.
-Doğru söylüyorsun kim olsun imam peki hadi sen seç.Kıymetini bil bak başkasına yapmam tek gülüm avradım tombul fıstığım.
-Ay çok sevindim. Ağam benim…Söylüyorum. İmam bizim Erzurumlu Selim olsun hadi hocam.( Selim Adım )
-Yav İmam dedin de aklıma geldi. Hazır baş başayken sen ve ben bizim rolü bir prova etseydik. Hani ölmeden önce diyorum..Ne olur ne olmaz ölür mölürsem muradım gözümde gitmeyeyim. Sen de şu Türkan Şoray kurallarını bıraksan?
-Yav sen bana asılıyon mu, yoksa bana mı öyle geliyor?…Kurallar duruyor.Canımı sıkma kurallara madde ekletme bana. Oyuna dönelim kaşınma hocam.
-İyi be…Başka bir karıdan bahsedince ‘’oyarım, başının etini yerim…Az bi sırnaşınca kaşınma…Ne lan bu…Çin işkencesinden de beter…Delirecem valla…Bak delirmek dedim de aklıma geldi. Köyün delisi kim olacak..Malum köy dediğin delisiz olmaz...
-Valla ben Esma’yı düşünüyorum. ( Esma Kahraman ) Kendisine bir teklif sunarız. Bu rolün ille de erkek bir oyuncu tarafından oynanması şart değil di mi ama?
-Esma Kahraman çok uygun bence de. Önemli olan kabul etmesi. Sanırım eder.
-Ya şeyyyy…Başka arkadaşlar da var…Onlara da rol bulmak lazım…Mesela: Seher Yeli…
-Hımmm bak o okulda öğrenci olsun..Şöyle mini mini, kırmızı yanaklı, saçları kurdelalı, cin gibi minicik bir yavrucak.
-Yav kadın kaynana olmuş sen minicik yavrucuk diyorsun.
-Sahi mi yav…Ben onu minicik bir kız sanıyordum. Eee onun rolü ne olsun o zaman?
-Köydeki sağlık ocağının doktoru olsun.
-İyi fikir de nereden aklına geldi?
-Hani resminde kaşının üzerinde kılıç resmi var ya? Oradan.
-Eminim sen Zülfikar’ı neştere benzettin.
-Evet valla..Nereden anladın.
-Yav adamımı bilmem mi ben…Tamam…Seher Yeli de doktor …Sağlık ocağı operatör doktoru, ordinaryüs profesör doktor Cavidan Keser.
-Hocam abartma istersen…Basit bir sağlık ocağında ordinaryüs profesör doktorun ne işi var?
-Yav haklısın biraz fazla gaza geldim sanırım. Eveeettt..Güldeste’de sıra ( Neşe Kızılyar )
-O da köyün ak sakallı ninesi olsun?
-Ak sakallı ve nine? Güzel güzel giderken ille sapıtacaksın yani?
-Yav neden olmasın? Ak sakallı dede oluyor da ak sakallı nine niçin olmuyor?
-Yav di get Allah’ını seversen. Ak sakallı nineymiş…Olmaz…Güldeste köyün ebe annesi olsun.
-Köyde ebe var ya?
-Her köyde bir tane resmi ebe olsa da genellikle bir tane de ebe anne vardır. Sağlık ocağına gitmez bizim köylümüz genelde…Pek çoğumuzu bu ebe anneler doğurtmuştur. Mesela beni de böyle bir ebe anne doğurtmuş.
-Hımmm niçin bu kadar fırlama olduğun şimdi anlaşıldı. Bekleyememişsin vaktinin dolmasını.
-Sen de maşallah benden aşağı kalmıyorsun bu konuda.
-Beni leylekler getirmiş bi kere.
-Hımmm…Annen mi baban mı?
-Anlamadım.
-Yani annen mi yoksa baban mı leyleklerle gayri meşru ilişkiye girmiş? Onu merak ettim.
-Yav sen de… Halime yaptım biraz ama anlayacak kafa nerdeee?
-Halime yaparsan nereden anlayayım? Latife yapsaydın anlardım belki. Neyse…Beynim çorba olmadan bitirelim rol dağılımını. Canan, İnci, Emine ve Sare var daha
-Fare mi? Ben fareden korkarım. Fare olmasın.
-Lan sazan… Fare değil, Sare ( Sare Yaprak ), Emine ( Emine Uysal ), İnci, CananDemirel… Onlardan bahsediyorum.
-Hımmm Onlar da okulun öğrencileri olsunlar. Sare Heidi osun, İnci Sindrella, Canan Alis, Emine de Kırmızı Başlıklı Kız.
-Yav ne acayip bir köymüş burası…Neyse olsunlar bakalım. Battı balık yan gider.
-Son bir kişi kaldı?
-Kim?
-Kadir Tozlu ( Süper Baba )
-Tozunu al bir kenarda otursun. Ya da dur yaaa…Aklıma geldi. İşte o olsun Ak sakallı dede.
-Tamammmm.Rol dağılımını hallettik. Unutulan arkadaşlar varsa özür dileriz. Oyunu hayırlısıyla bir başlatalım onlara da çeşitili bölümlerde roller buluruz nasılsa. Şimdiiiii. Geldik zurnanın zırt dediği yere…Bu oyunun adı ne olacak?
-Yav haydi kalk…gidip bir yerlerde bir şeyler atıştıralım. Öte aleme aç gitme.
-Öte alem mi? Niye ki?
-Nasıl osa oyuna isim konusunda yine birbirimize gireceğiz. Ben seni öldüreceğim. Yazıksın günahsın. Aç aç gitme bu alemden.
-Beni Boğazda balık yemeye götürsene.
-Yani Eminönü’ne diyorsun.
-Ya manyak mısın sen? Evin önünde ne işimiz var. Sarıyer’e götür beni.
-İyi valla…Sarıyer’de Balık…Sultan Ahmet’te Künefe…Ondan sonra işin yoksa koş kenefe…Neyse…haydi kalk da gidelim. Piyese isim bulma ve senaryoyu yazma işi de yarına kalsın.
Not:Yukarıfdaki resim Eray’ın piyese isim bulma konusunda beni nasıl tehdit ettiğinin temsili bir resmidir.
YORUMLAR
Bu yazıya geç kalmış olsam da okumak keyifliydi. Sahi beni kırmızı başlıklı kız yapmanıza sevindim. Ben çocukken tarlada çalışan babama yemek götürürdüm, işte o zaman kendimi kırmızı başlıklı kıza benzetirdim. Görüntü resmimi de öyle seçtim.
çok yaşa hocam, çok eğlenceli bir yazı, dönüp dönüp okunur.
tebrikler, saygılar...
sami biberoğulları
Bu piyesi yazarken değerli arkadaşlarım ile ilg,ili bazen attığımız tuttu...Bazen de karavana attık...Mesela Hayrünnis Kanımı kçöylü ve birinci hanım yaptık oysa hiç köyfde yaşamamış..Ama sizde tuuturmusuz...En azından köyde yaşamışlığınız var. Piyesteki isminiz için Profil resminiz ilham verdi...Okul arkadaşlarınızın isimlerini de sizden ilhamla koydum zaten.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Mahallemize o kadar az uğruyorsun ki bu kalabalık arasında göremedik seni kusura bakma...Ama söz..Eğer devam edersek sana da bir rol bulacağım mutlaka.
Selam ve sevgiler.
sami biberoğulları
Siz tazdığınız yazılarınızla son zamanlarda öğretmen oldunuz zaten...Gerçekte öğpretmen olduğunuza göre rol icabı artık başka bir hüviyete bürünmeniz gerekti...Neden böyle? Onu da oyunun adından anlayacaksınız zaten. Ama şimdi yazmıyorum.
Selam ve saygılar.
GÜLDESTE
TÜRK TELEKOM DAN EMEKLİYİM BİLİYOR MUSUNUZ EN İÇTEN SEVGİ VE SAYGILARIMLA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Bana Atatürk'ü anlatır mısınız başlıklı yazınızla öyle bir öğretmenlik sunuyyorsunuz ki nereden emekli olduğunuzun hiç önemi kalmıyor...O bilgileri ve sunumu değme öğretmen yapamaz...O bakımdan siz benim gözümde bir öğretmensiniz...
Size Atatürkten bir güzel özdeyiş de benden olsun '' Beni hep öğretmen yönümle hatırlayınız..''
Selamlar, sevgiler.
GÜLDESTE
hocam benide yakışıklı kategorisine kattığınız için teşekkür ederim ama hem yakışıklı hem tussuz deli bekir ikisi bir arada olurmu zaten pek tuzda sevmem salatada tuz kullanmam mesela herhalde oradan içinize doğduki tussuz deli bekir lakabını kondurdunuz efendim çok güzel gidiyor başarılarınızın devamını dilerim kolay gelsin saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Tuzsuz Deli bekir Lakabın benden değil Eray'dan...Malum bu piyesi birlikte yazıyoruz.
Anlayışınız ve hoş görünüz için çok çok teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle.
bekir odaci
Alo alo! Köyün imamından duyurulur...Köyümüze yapılacak olan okul için cuma günü namaz çıkışı yardım toplanacaktır...Okulun içinde tiyatro sahnesi de olacaktır...Bu sahne samo ağa tarafında finanse edilecektir...duyduk duymadık demeyin...selamlar ağam ve haremine
sami biberoğulları
Çok hayırlı bir iş için kolları sıvamışsın hemen...Seni hoca yapmakla ne kadar isabet kaydettiğmiz görülüyor.
Selam ve sevgilerimle can gardaşım.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Teşekkür ederim Hocam ,Rolümü öğrendim oynayayım ama ne sepetçi oğlu mu ,harmandalımı.Neyse ne çalarsanız onu oynarım ustanın işine karışılmaz.
size kolay gelsin birşey olursa seslenirsiniz.
sami biberoğulları
Allah razı olsun. Seni aramızda görmek bizim için onurdur.
Selam ve saygılarımla.
yüreyinize kaleminize sağlık gerçekten güzel olmuş var olasınız saygılar sevgiler sunarım çok sağ olasınız sizler harikasınız başarılarınızın devamını dilerim
sami biberoğulları
Sayfama şeref verdiniz. Ve de iyi ki geldiniz...Köy yeri hiç aşıksız olur mu...Atladığımız bu çok önemli ayrıntıyı hatırlattğınız için de ayrıca teşekkür ederim. Hoş görünüze sığınarak ileriki bölümlerde sizi de kadromuz almak isterim...abii köyün aşığı ( ozanı ) olarak...Yalnız tabii ki isim değişir...Ona da Eray hanımla karar veriririz.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Selam ve saygılar.
aşık talat kurtoğlu
sami biberoğulları
Hoşgörün için ne kadar teşekkür etsem azdır. İnan bana çok çekinmiştim bu rolü yazarken. Ama içimde bir inanç vardı ''Esma olgunlukla karşılar '' diye..Yanıltmadığını için çok çok teşekkürler tekrardan.
Eh bundan sora sahnelerin tozunu attırırz artık. Curcuna başlıyor...
Selam ve sevgilerimle.
Oyuna oyuncu belirleyişe bayıldım. Herkes rollerine son derece yakışmış. "Muhtarlar böyle konuşur,hemen havaya girdim" Gülerek okudum, hele Eray'cığımla atışmalarınıza bayıldım.
Harikasınız. Oyunun ismini ve diğer rol dağılımlarını da merak ediyorum. Çok güzel gidiyor.
Gönülden başarılar :)))
Selâm,sevgi ve saygılar..
sami biberoğulları
Aramıza katılmandan son derece mutlu oldum. Bundan sonrasında inşallah sizin bizzat kendinizin belirttiğiniz özelliğinizi ( Cadılık yani ) ön planda tutaraktan Curcunaya başlıyoruz.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
muhtarm'oldun kezban yenge,
iyi muhtar olurum bana güvenin,
selâmlar, başarılar..
sami biberoğulları
Çok teşekkür ederim. O ki kabul etin ve de katıldın aramıza bundan sonra elşimden çekeceğin var...Çok illet bir hocaya çatın çünkü...Ama şunu da belirteyim:
Asıl curcuna bundan sonra başlıyor. Kemerlerini iyi bağla.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Nerelerdesin sen ya bunca zaman? Özlettin kendini...İnşallah bir yaramazlık yoktur. Aramıza tekrar hoş geldin.
Selam ve sevgilerimle.
aemin
Sami öğretmenim, Ti tiyatrosunun bu denli kıvrak zekaya sahip kurucuları olunca, yazılan senoryo, sergilenen oyun ve rol dağılımı tam 10 üzerinden 10 numara olur. Banada rol düşmüş tamda benlik Vallahi "sindrella" .:)))
Heyacan ve de merakla yazının devamını ve reblikleri bekleyeceğim.. Kolay gelsin .. Selam ve saygılar.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
inci*
Eraycım , evet benim prensim kim olur bakalım sana güvenim sonsuz. Selamlar ve sevgiler.... Bizi güldürdünüz ya Allahta sizi güldürsün her daim.
sami biberoğulları
Biz bizim haritada Alp dağları nerede diye baktık baktık bulamadık...O bakımdan Ağrı ile idare edeceksiniz artık. Bir de Peter de bulamadık. Onun yerine artık bir peder bulacağız sana..Kusura bakma imkanların sınırlı olmasından kaynaklanıyor.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
inci*
Kalem sizde Öğretmenim artık siyam mı, van mı kedi ne olur bilemem. Ama bildiğim şudur ki ne olursa olsun çok güzel olacağı ve çok çok eğlendireceği muhakkak..... Sevgiler ve saygılar.
Amaniiiinnnn... Döndüde olduk iyi mi? :P
Hocam hadi bakalım neler çıkacak sizden. İsim bulmalar, rolleri paylaştırmalar çok güzel olmuş. Eray hanım ve sizden ancak böyle başarılı bir eser beklerdim, gülmek için sabırsızlanıyorum. Bir tavsiye bir tane daha bayan arkadaş katın piyese hem adını da feriha koyarsınız :))
Şakası bir yana sabırsızlıkla bekliyorum :))
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
destina*mltm
:)) Hehehe değil mi değil mi? Onu da kimse kabul etmez ki :)
sami biberoğulları
Hoşgörün için çok teşekkür ederim. Sana baya bir yüklendim ama kendi kendime '' Meltem kızım bana bozulmaz '' dedim. Nitekim de yanılmadım. Eveeett Döndü'nün şansını döndüreceğiz inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
destina*mltm
Evet bir hüzün paratoneri olarak bana öğütlediklerinizi yapamamam bu öyküye yansıyacak gibi me geliyor. Ama dizlerimi dövdürmeyin, kimsenin arkasından ağlamam, ağlatmayın beni yeter :))
Kırılır mıyım hiç size hemde aşk olsun.. :))
sami biberoğulları
Milleti yerlere yatırmazsan gülmekten ben de Sami değilim...Gör de bak.
destina*mltm
Hum... Normalde yaşadığım gibi olacak her şey yani, çok güleceğim ve de çok güldüreceğim...
Hocam bir kaç arkadaşımı sana yönlendireceğim, normal yaşamda nasıl bir insanım anlatsınlar, ağladığımı göremezsin ya, espirilerle kırıp dökerim... Tabi azıcık saçmalama payıda mevcuttur :))
Neyse hadi bakalım , gülelim, güldürelim :))
Hocam ben peterle alp dağlarında keçilerimi gezdireceğim,iyi iyi uzak ama güzel yerler oraları..selamlar sevgiler...
sami biberoğulları
Biz bizim haritada Alp dağları nerede diye baktık baktık bulamadık...O bakımdan Ağrı ile idare edeceksiniz artık. Bir de Peter de bulamadık. Onun yerine artık bir peder bulacağız sana..Kusura bakma imkanların sınırlı olmasından kaynaklanıyor.
Selam ve sevgilerimle
siz harikasınız ya
muhteşem olmuş bakın madem öğretmenim ona göre dersinizi iyi çalışın karışmam sonra cetvel elimde
biliyorum siz başarılı çocuklarsınız nasıl kızarım size kıyamam
kutlarım yine güldürdünüz beni sağ olun
saygım ve sevgilerimle başarılar diliyorummm
erayım o ne kız elinde merdane ayıp ayıp yakışmıyor sana
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler değerli arkadaşım.
AYSE 09
saygılar benden
allah yokluğunuzu göstermesin...o kadar güzel gidiyorki..allah nazarlardan saklasın....hepiniz harikasınız saygılar sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve hürmetlerimle.
tacettin yıldırım
elimde cakmak yakmaya yakmaya geldim
ask olsun rejisör sami hani bana bacim derdin
uydun sansürün vetosuna,demek beni oyundan men ettin
ölmek var gitmek yok Ti Tiyatrosundan
kapici olurum,tiyatroyu temizlerim
ipi ceker perdeleri indiririm
almazsan beni oyuna rejisör sami siirlerimden bomba yapip sayfana gönderirim
ölmeye ölmeye geldim
tiyatronun tozunu yutmaya geldim
hic farketmez ahirdaki inekde olurum ben
merkat etme rejisör sami,sarikiz gibi mööööööö diyerekde bögürürüm ben
ALLAH RIZASI iCiN BiR ROL!!!!
ALLAH KUMALARINA BAGI$LASIN SENi
ALLAH Ti TiYATRONA ALKI$LARI YAGMUR GiBi iNDiRSiN
ALLAH RIZASI iCiNNN SADAKAAA? AY BEN NE DiYOM YAAA?
HOCAM ANLARSINIZ YA;) valla sayfada yatarim gitmemmm.
HARiKASINIZ iKiNiZDE..KE$KE BENDE GiRE BiLSEM BU MUHABBETiN iCiNE!! bahin nasil capanogullari cikardi:))
inci*
sami biberoğulları
Piyeste sana öyle bir rol vermiştim ki sen o rolle baş rol oyuncularını sollayacaktın. Çünkü sen Şıh Keramettin'in eşi Üfürükçü Gurbet rolüyle diğerlerinden çok daha fazla güldürecektin seyircileri. Ama yazdığın şiirde gördüm ki bu rol için hazır değilsin.
Tiyatro denilen olayın raconları vardır 1- Rolün iyisi kötüsü, büyüğü , küçüğü yoktur. 2- Oynanacak oyunda her sanatçı kendi oynayacağı rolün senaryosunu yazmaz..Belki bir, iki , daka çok kişi tarafından yazılır senaryo ama hiç bir zaman sanatçılara sorulmaz '' nasıl bu yazdıkarımız sana uyar mı '' diye...Sanatçı senaryoyu okur. Rölünü beğenirse oynar, beğenmezse ''Bana eyvallah der '' Benim oyuncu olarak oynadığım ilk gerçek rol Paydos piyesindeki elektrik tahsildarı rolüydü. İki buçuk saatlik oyunda sadece 1 dakika kaldım sahnede. Ama yılmadım...Sonraki yıllarda on yedi oyun koyduk sahneye...( Öğretmen ve yönetici olarak ) 3- Tiyatro denilen olayın ya içindesindir ya dışında...Kıyısında kenarında dolaşamazsın. İçinde olacaksan fedakarlık yapacaksın...Dışında olacaksan seyredeceksin o kadar. 4- Senaryomuza Eray ve benim dışımda hiç kimse müdahil olamaz. Yola çıkarken onunla başladım...Yolun sonuna kadar da onunla beraber gideceğim. Her türlü fikir ve eleştiriye evet ama doğrudan doğruya senaryoyu yazmaya hayır. 6- Esma'dan bir cevap gelmediği takdirde köyün delisi rolü ( sen de istediğin için ) senin olabilir...Hatta olmazsa köyün iki tane delisi olur. Ama gördüğün gibi oldukça sert bir teknik traktöre çattın. Bundan sonra disiplin isterim...Haa bu arada o müthiş esprilerinden faydalanmak isterim tabii . Bana mesajla yollayabilirsin önerilerini.
Seni aramızda görmekten mutlu olurum. Öyle Sansür sansürlerine, vetolarına eyvallah edecek biri değilim ben diyorsan başım üzre yerin var buyur.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
aşıkın kanunu yazacağız birlikte feraye ve samo ağa olarak
hocam ve eray olarak da oyunu yazacağız
yaban gülü(gurbetbaci)
buna bir dizi çekelim bana da bir iyilik yaparsın ardık.
Köyün ebesi ben olurum sen benden çok çekersin güze olmuş tebrikler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Zeynep Hanım bizim sitededemiydi zaten yosa sen yeni mi kaydettirdin? Her neyse her iki halde de hoş geldi aramıza.
Selamlar.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Doktor mu? Valla nerden anladınız ömrümün hasta bakmakla geçtiğini:)))))
Doktor olmasamda çok şey öğrendim. Rolümünde hakkından gelirim evel Allah.
Çok güzldüm yaaaaaaaa...
Allahta sizleri güldürsün. :)))))
Kız Eray yaşımı başım kakıp durma bak karışmam sonra. Kaynana olduysam genç kaynanayım ben canım. Bilgilerine...:)))))
Bu tiyatro bizi çok güldürecek eminim. Emeklerinize sağlık. Sevgi ve saygılarımla...
sami biberoğulları
Attık ama tam isabet yaptık sanırım. Doktorluk size iyi yakışacak gibi görünüyor...Yalnız bir ricam olacak: Şu Feraye konusunda ( Yani Eray ) Hipokrat yemininizi unutarak onun için bir şeyler düşünemez misiniz? Mesela çenesini dikmek gibi...
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Eraycım bir doktor olarak seni görev adlediyorum kendime.90-60-90 yapamazsam seni yırtar atarım diplomamı. Sen ağanı ikan etmeye bak. Tövbe kötü niyetim varsa tamamen duygusal:))))
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
kilolara gelince 1.5 iskender diyetindeyim iyide ağam yemeği salçalı seviyormuş
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
sami biberoğulları
HAHHAHAH feraye elinde oklava agamımı beklıyorsun kıs kuma kendine gel bak karışmam valla ya şaka bir yana ama inanın harikasınız gülmekten karnıma ağrılar girdi ferayeciğim sami hocam elleriniz yüreğiniz dert görmesin devamın ı heycanla beklıyorum hadi kolay gelsin MUHTEŞEMSİNİZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
sami biberoğulları
Oyun baya sardı galiba ki artık Eray'a feraye diye hitap etmeye başlamışsın...Bu iyi ama. Oyuncu dediğin kendini tamamen oyununa verecek.
Bu arada şu Erdekli'ye bir görün bakalım. Çok baskı yapmaya başladı bana...Sen ne de ilk göz ağrımsın. Yap bir şeyler artık.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Benim kız kardeşimin kocası Girit adasından göçmüş cumhuriyet yıllarında onların değişik yemekleri vardır savaş çıksa onlar hiç aç kalmaz ne bulursa yerler bende onlardan birkaç yemek tarifi öğrendim.
Neyse bir kurban bayramında kız kardeşim kayın validesine gidiyor kayın validesi bir çorba getiriyor sofraya kardeşim kaşığı kaseye bir daldırıyor koyunun gözü geliyor kaşığına koyunun kellesinden çorba yapmış koyunun gözünü de pişirmiş yemek öyle bir yemek
Kız kardeşimin kayın validesi sağ telefon numarası da bende var o çorbanın tarifini almam çok zor değil.
Bilmem ikinizde anladınız mı
sevgiler
Sevgili Hocam
gecenin bu saatinde tamda hüzünlü bir şiir yazıyordum. Baktım oyunumuzu yayınlamışsınız yine gözlerimden yaş gelerek okudum Recep geldi yaşları gördü neden ağlıyorsun dedi. Bende hocam dedim, aaa o hocan da çok oluyor benim güzel Erdek li Eros'umu ağlatıyor dedi. Haklısın beni hep ağlatıyor dedim. Şimdi intikam zamanı yandın hocam Recep geliyor. Şaka şaka çok güzel olmuş bu kadar kalabalık kadroyla sahnede nasıl oynayacağız bakalım bize futbol stadyumu gerekecek hadi hayırlısı
Sarıyer'e gidiyoruz. Balık yemeğe çok severim Sarıyer'i
sevgi ve selamlar
sami biberoğulları
İlk yazdıkların şaka olduğu yorumunun ciddi kısmına cevap vereyim. Bu kadar insanı yumruğumuz kadar olan kalbimize sığdırabildiğimize göre sahneye haydi haydi sığdırırız. O bakımdan merakın olmasın. Sarıyerde balık yemeye gelince...Başım gözüm üstüne...Sarıkaya ailesini topla gel...Bütün İstanbulu sarıya boyarım ben. Her yer olur sarı yer. Haa İstersen sen Feraye, ben Samo Ağa olarak baş başa da yeriz. Nasıl münasip görürüsen.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
kısmet hocam her şey kısmetle siz tüm istanbul u sarıya boyayın bende lacivert de sonrada samatya ya fener tesislerine gideriz