- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"..NERDEEEE O ESKİ BAYRAMLAR ?.." Dediler de...
"........ESKİ BAYRAMLAR… "dediler de…
ŞÖYLESİ BİR BAYRAM GÜNÜNÜ HAYAL EDİN LÛTFEN : 83 YAŞINDA EVİN REİSİ. ..HAYDERİYE denilen ( hani Dr….ve hemşirelerin bir zaman omuzlarına aldıkları pelerin vari bir giysi ) KIYAFETİYLE,SEDİRDE OTURMUŞ.Karşısında dört tane hanım.. Rahmete kavuşmuş ya hepsi !..Sırayla el öpmek isterler de Rahmetli öptürmez….Onların peşinden onbir tane çocuk..Enbüyüğü Hv.Alb.emeklisi rahmetli abimden başlayarak,en küçükleri de ben Yaş:On..Sene 1942 ..İlk Eş’den cocuk yok ta ,ikinciden bir tek kız..Eğilip babasının hayderiyesinin eteğini öperek,saygıyla, geri geri çekilr..Sırayla çocuklar eline uzansa da öptürmez,sadece boyunlarımızı koklardı Rahmetli..Gözleri yaşlıydı hep..Ben de ordan ve ondan alışkanlıkla hiçbir cocuğumu,torunumu ve torun çocuklarımı öpmem/öpemem ve de öptürmem..Babam gibi ben de sadece koklarım boyunlarını..RAHMETLİ GİBİ HEP TE GÖZLERİM YAŞLI…BAYRAM NAMAZINDAN BERABER GELMİŞİZDİR CÜMBÜR-CEMAAT..ÜÇ AYRI YER SOFRASI KURULUR.HER ANNE EVLADIYLA,YAN BAHÇEDE EVİ OLAN İLK ÇOCUK ABLA DA ÜÇ OĞLUYLA AYRI SOFRADA..KAŞIK ŞAKIRTISIYLA KOMŞULAR RAHATSIZ OLUR MUYDU? DİYE ( BUGÜNLERE BAKAR DA ) DÜŞÜNMÜŞÜMDÜR..HİKÂYE GİBİ DEĞİL Mİ ? .ŞİMDİLERDE VEYILLARDIR,HERKES BAYRAMLARDA BİYERLERE KAÇIP GİDİYOR..Nasıl özlenmez ki ESKİ BAYRAMLAR ?..VERİLEN KIRK PARAYLA ,BİR CEBİN İĞDE, ÖTEKİ CEBİN KIRIK LEBLEBİYLE DOLU..HADİ GERİSİNİ ANLATMAYAYIM...ANLATAMAYACAĞIM DA ZATEN .DOLAN GÖZLERİM KLAVYEYİ BERBAT ETTİ..ALLAH’A EMANET OLUNUZ .HERKESE,GENE DE HAYRLI ,SAĞLIKLI, GÜZEL ,BEREKETLİ BAYRAMLAR DİLEĞİMLE; SEVGİLER,SAYGILAR SUNARIM EFENDİM.
Mehmet Cemalettin Bayhan / 2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.