- 639 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Birgün 'yeryüzü'ne Çıkacak mıyım?
- Bu defa seni ne kadar sevdiğimden bahsetmeyeceğim, yalnızca son kez şansımı denemek istedim. (Bu kaçıncı "son kez" sayamadım...)
Beni anlaman zor biliyorum, somutlaştırayım senin için:
Yıllardır yeraltına hapsolmuş, çıkmak için elinde kazma-kürek, yukarı doğru kazan bir adamım ben. Yukarı doğru kazmak ne kadar zor bir iş tahmin edebilirsin. Her kazmayı vurduğumda üzerime düşen toprak ve taş parçaları bedenime zarar veriyorlar, yani sana doğru attığım her adımda biraz daha yıpranıyorum. Bu işi yıllardır yaptığımı biliyorsun ve bunu da göz önünde bulundurursak; bir hayli yıprandım.
Ömrümün yer altında geçirmekte olduğum kısmını (ki şu an o kısımdayım) yaşanmış saymıyorum. Yer altında, kazmakla geçirilmiş bir ömür ne kadar yaşanmış sayılabilir ki?
Kazmak benim için hayata doğru attığım bir adım anlayacağın üzere. İnsan hayata biraz daha yaklaşmaya çalışmaktan vazgeçemiyor. Ya hiç vazgeçmez mi hayata yaklaşmaya çalışmaktan? Vazgeçer... Yaşamaktan cayıp, ölümü arzuladığı zaman.
En çok korktuğum şey ise tam umudumu kaybedip kazmayı küreği atıp yaşamaktan vazgeçtiğim, ölümü arzuladığım zaman aslında yeryüzüne tekli rakamlarla gösterilebilecek kadar az kalmış olması. Yer altından kazan biri, yeryüzüne ne kadar yakın olduğunu bilemez. Şimdi her çabamda yaklaşmaya çalıştığım ’yeryüzüm’e, ’hayat’ıma, sana soruyorum:
Birgün yeryüzüne çıkacak mıyım?
Not:
Yaşanmış, tamamı ile gerçektir.
Tahsin Bağcıvan
YORUMLAR
Tahsin Kardeşim ne işin var yeraltından yeryüzüne doğru ters kazışlarında bu genç yaşta..:) Keşfedilmeyi bekleyen cevherleri sen gel yeryüzünden başla deşelemeye..Toprağı üstten kazdıkça bak ne güzellikler göreceksin gizlenmiş derinlerde...Ve yılma..Hayatın büyük sürprizlerr gebe olduğunu kazdıkça göreceksin...Güzel yazını kutluyorum..Daim olsun kalemin ve yürek sesin...
Selamlar...
Hattate Sevo tarafından 4/18/2012 7:04:09 PM zamanında düzenlenmiştir.