- 1041 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Tiyatro bürokrat değil demokrattır.
98 Yıllık İstanbul Şehir Tiyatroları geleneğine ters düşen, farklı insanların farklı kurallar oluşturarak siyaset - bürokrat kayganlığında başka bir zemine sürüklenmek istenmesi, yaşadığımız bu çağda büyük bir talihsizliktir.
Yerel yönetimler keyfi davranışlar içinde bulunamaz. 98 Yıllık bir tiyatro geleneği olan şehir tiyatroları belediyenin hiyeraşik otorite, üstlerinden talimatla emir komuta geleneğinde yönetilemez.
Şehrin belediye başkanı İstanbul’u yönetmekle mükelleftir.
Tiyatro İstanbul değil, dünyadır. Tiyatro bürokrat değil, demokrattır.
Bürokrat; sorumluluktan kaçma, üstlerine aşırı bağlılık, ben daha iyi bilirimin bir yazı masasıdır. Yönetim ve siyaset ile ilgili bir kavramdır o. Tiyatro bu kavramların dışında daha belirgin demokrat bir yapıya sahiptir.
Bürokraside memur, makinenin dişlisi gibidir. Ülkemizde bürokrisi hastalığı henüz tedavi edilemezken, tiyatroları bu hastalığa bulaştırmak hangi aklın ürünüdür. Bir zihin belli önerilerden kalkarak bu varsayımlara varabiliyorsa, o zihin mantıklı çalışıyordur diyebilir miyiz?
Mantıklı çalışamayan zihinler tiyatroları nasıl yönetebilirler?
Salt meslekten olmayanlar deneme yanılma metodunu asla devreye sokmamalılardır.Başka bir belediye başkanı gelip tiyatroları başka bir müdürlüğe, daha başka bir belediye başkanı da çok başka şube müdürlüklerine bağlayarak, şehrine, sanata, tiyatroya hizmet ediyorum mantığını kuramazlar.
Sanatla zanaatçılığı karıştırmadan bir an önce herkes kendi işine bakmalı.
Zeki Çelik
YORUMLAR
Tiyatro sanatçıları insanüstü varlıklardır.
Ünlü şair, oyun yazarı, aynı zamanda ressam, piyanist ve besteci olan Federico Garcia Lorca;
“Tiyatro bir ülkenin eğitimi için en yararlı ve etkin araçlarından biridir. Onun yüceliğini ya da çöküntüsünü gösteren bir barometredir” der.
Ülkenin ne denli bir çöküntü ve kokuşmuşluk içinde olduğu; böylesine akıl dışı bir eylemi konu alan yazınızın okunma sayısından da belli olmuyor mu?
Emeğinize sağlık.
zincire vurulası zümresel değil özgür evrensel estetik olmasındadır sanatın güzelliği
ki biliriz sanat engel tanımaz..:)
tebriklerim karanlıklara ışık değerli düşünce paylaşımına hayata kattığınız erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız şanssınız Zeki dost..:)
sevgim saygımla hep selamlar..
çok iyi hatırlıyorum bir zamanlar ve hâlâ muhsin ertuğrul ve diğer Tiyatrolar bir çok kuruluş ve siyasi parti toplantılarına ev sahipliği yaptı..
örneğin Ç.Y.D.D
örneğin DP
örneğin ANAP
örneğin DYP
gibi aklıma gelmeyen bir çok etkinliklerde kullanıldı..
hatta çok iyi anımsıyorum bir kere ünlü bir ressamın sergisi bile yapıldı..
durum böyleyken..
bütün giderleri Kendisi tarafından karşılanan bir kuruluş neden orada bir etkinlik yapmasın ki!
bilmiyorum ama benim görüşüm yapılabilir insanın kullanımına ait her yer insan tarafından kullanılabilir..
diğer türlü davranış gerçekte demokrasi dışı olur..
saygımla.