- 1464 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eko(Yankı)Hayatın kendisi
Eko(Yankı)Yaşamın kendisi
Hayat aslında tekrardan ibarettir. Her ne yaparsan sana aynısını verir. Aynaya baktığında ayna sana seni gösterir. Senden bir başkasını göstermez. Bu bize hayatın tekrarı olduğunu göstermez mi? Elbette gösterir. Siz hiç küçük çocukların önünde durup ta ilgisini çeken hareketler yaptığınızda aynısını almadınız mı? Aldınız. Evet, seni taklit eder. Öyle ise hayatta seni taklit ediyor demektir.
Bir sabahın seherinde etrafı dağlarla çevrili bir vadiye varıp ta seslenirseniz size aynısını verecektir. Hey diye bağırırsanız size heyyy diye bağıracaktır. Ne bağırıyorsun deseniz oda size ne bağırıyorsun diyecektir. Günaydın deseniz o da size günaydın diyecektir. Sende kimsin diye bağırsanız oda size sen de kimsin diye ses verecektir. Ağlasanız o da size ağlayacaktır. Gülseniz o da size gülecektir. Diyelim ki sen kötüsün deseniz, oda size sen kötüsün diyecektir. Sen korkaksın deseniz o da size sen korkaksın diyecektir. Yani siz kötü şeyler söylüyorsanız, o da size aynı ile seslenecektir. Güzel şeyler söylerseniz oda size güzel şeylerle mukabele edecektir. Bu ses yankısına halk dilinde eko derler.
Bende diyorum ki hayatın ta kendisidir. Sen hayata ne verdin ise o da sana onu verir. Ayna görevi görür. Karşısındakinden başkası olmaz. Eğer çok sevilmek istiyorsan hayatı insanları doğayı, hayvanları çok sev. O zaman sevgi görürsün. Daha fazla takdir edilmek istiyorsan sen çok takdir et ki sana daha fazlası gelsin. Kendine saygılı olunmasını istiyorsan sen daha çok saygılı ol. Güzel sözler duymak istiyorsan sen daha çok güzel sözler söyle. Sabrı tavsiye ediyorsan sen daha sabırlı ol ki sana aynı ile mukabele edilsin.
İşte hayat bir eko gibidir. Tesadüf değildir aynadır. Nasıl yaşarsan aynadan o yansır. Vadiden verdiğin ses gelir.
Mehmet Talip BİLGİL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.