- 1644 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
DOST
Sıkça kullandığımız ,hayatımızın olmasa olmazlarından olan, varlıklarıyla mutlu olduğumuz ,yokluklarında eksikliklerini hissettiğimiz , fikri fikrimize uygun farklı deri , din ,dil ,ırktan gelen insanın adıdır dost.Öğle güzelliğine çirkinliğine bakılmaksızın farklı mekanları paylaşan ama doğruda tek menzilde buluşan, yanlışlarımızı korkmadan ,kıvırmadan ,incitmeden nezih bir dille ifade eden kişidir. Dostlar her zaman doğruları söylerler ama DOKUZ KÖYDEN KOVULURLAR.Bu yüzden kişiler seçimlerinde musibetler yaşamadıkça gerçek dostu ,sahtesinden ayıramazlar.Çünkü insan yaradılış itibariyle bütün renkleri üzerinde taşır her iklime göre çiçek açar .Bazen GÜL olur bazen ZAKKUM...bazen incelir ,bazen incitir.Günü birlik dostlarımız,ömürlük dostlarımız bir de hiç görmediğimiz ama varlıklarından mutlu olduğumuz zaman ve mekan tayin edilmeyen zahiri dostlarımız vardır. vs..günümüzde dostluk geniş anlamda bir çok konuyu içine alır .
Çok yeni sayılabilecek zamanda sizlerle birlikte şiir yazma gibi bir güzelliğin içine girdim.Fakat kişisel bir rahatsızlılığım olmamasına rağmen dost dedikçe mangalda kül bırakmayan paylaşımların ardından aynı kişiler zehirli kalemleriyle yazı ve şiirleri öğlesine eleştiri yağmuruna tutuyorlar ki .şu aklıma geliyor KİŞİ İLMİNCE KONUŞUR.......ateş yanığı geçer ama kalem yanığı geçmez.Ben dostane konuşuyorum ,yazıyorum diyerek her damara aynı serumu veremezsiniz .Her bünye bunu kaldırmaz içine sindiremez .Ne olur insanları kırarsınız , nefrete sebep olursunuz ,göze batarsınız bir süre sonra sizi kimse dinlemez .Az ve öz konuşmak sözlerin en güzelidir . İNSAN KABALIKTAN KIRILIR
Yazılan şiirlerin ziyaretçileri neden birilerini rahatsız ediyor ? neden alaya alınıyor ?
Şöyle düşünelim evimize tanıdık ve ya tanımadığımız bir misafir geliyor . Siz ona nasıl davranırsınız ? güler yüzle mi , asık bir suratla mı ?, tatlı bir dille mi ? yoksa misafirinize hakaret mi edersiniz ?
Kimse sizi şiir ve ya yazı yorumu için zorla sayfasına çağırmıyor .Gelen kişi size değer verdiği için gelir ziyaret eder nezaketen düşüncesini yazar gider ve kendisi de kendi mekanında ziyaretçisini bekler. Gittiği yerde nasıl karşılanmışsa, o kişiye de aynısını ve ya daha güzeliyle karşılar ağırlar misafirini . Eğer bunun adı yalakalık,bilgisizlik diye adlandırılıyorsa diyen kişinin kendisine göre sorunları vardır .İç hesaplaşması dışa yansımıştır psikolojik sıkıntıdadır.Kimsenin kimseyi bu gibi edebi mekanlarda aşağılamaya hakkı yoktur.Paylaşımda bulunan arkadaşlarımız , kardeşlerimiz ,hocalarımız daha bir aklı selim ve yol gösterici yumuşak uslupla güzelliklere katkıda bulunabilirler.Burada dost kelimesi yol gösterici yazan ve okuyan bireylerin kaynaşmasını hedef almalıdır .Destek yerine köstek olmanın anlamı yok .Gereksiz kavgaların ,kırgınlıkların yeri olmamalı .Kul hakkına girmemek gerek. ne diyor yüce Allah .KULUMUN KALBİNİ KIRAN ,BENİM KALBİMİ KIRMIŞ GİBİDİR.Bu yüzden cevizin kabuğunu doldurmayacak kadar sıradan hele hele telafisinin mümkün olduğu konularda insanları üzmek kimseye fayda getirmez . Her zaman eleştiriye açığım ziyaretçilerimin başımın üzerinde yeri var SAYGILARIMLA ......
Birbirini Yiyenler Bölüşemez Bir Dağı ; Birbirini Sevenler Paylaşırlar Bir Dalı.... ♥ {*erdlerbş* }
Çiçeklerle hoş geçin,balı incitme gönül.
Bir küçük meyve için,dalı incitme gönül..
Başın olsada yüksek,gözün enginde gerek,
Kibirle yürüyerek,yolu incitme gönül...
Mevla verince azma,geri alınca kızma,
Tüten ocağı bozma,külü incitme gönül..
Dokunur gayretine,karışma hikmetine
Sahibi hürmetine,kulu incitme gönül..
Sevmekten geri kalma,yapan ol,yıkan olma
Sevene diken olma,gülü incitme gönül..
Konuşmak bize mahsus,olsada bir güzel süs,
Ya hayır de,ya da sus,dili incitme gönül....
Yunus Emre
Melda .A 2012 ist
YORUMLAR
Nezaketin,saygının ve hoşgörünün olduğu yerde dostluklar kangren olmaz ve kesip atılmaz.Ama ne zaman ki saygı,hoşgörü firar eder insanların erdemlerinden,işte o zaman kalp kırmak basit hale gelir.Vicdanlar sorgulamaz.İnsan durup düşünmez emeklerle ve yıllarla kurduğu dostluğu birkaç dk içinde yerle bir etmenin bir büyük kayıp olduğunu.Uslüp çok önemlidir.Bana kötüyü söyleyen dostlarım olmalı.Bunu söylerken içten pazarlıklı olup,acıtıp zehrini akıtmak için söylüyorsa,yalancı bir dostu tercih ederim.Bu paylaştığınız yazı hassas yüreklere dokunuyor.Eminim okuyan duyarlı insanlar ne demek istediğinizi fazlasıyla anlamıştır.Kutlarım sizi.Dostluk bedelsiz bedel ödemektir.Sevgi saygı çerçevesi içinde bu bedel ödenirse kimse yıpranmaz.Aksine dostlar kazanır.Sevgiyle şairem...
efendim çok yerinde bir yazı olmuş ne diyebilirizki insanız işte nihayetinde güzellikler olmasa çirkinlik nasıl anlaşılır çirkinlik olmasa güzelliğin değeri nasıl saptanır hep farklıyız tespitleriniz çok doğru ve yerinde ama neylersin oluyor oysaki bu sitedekilerin çoğu kesin bilmemekle beraber yüksek okul mezunudurlar çok okuyan bilir düsturuyla benim fazla bir şey yazmama gerek kalmıyorhiç okumamış biri olarak saygılarımla selamlar
Birselamver25
Yazıyı okudum... Yazı oldukça nazık ve duygular çok güzel işlenmiş dizelere... Yazı içten ve samimi bir şekilde işlemiş. Yaklaşım çok dostane, yapıcı ve güzel bir üslüple buluşmuş... Bizler burada kırmadan dökmeden kırılmadan izncinmeden fikar alıp verceğiz Anadolunun kültürünü yani mozayiğini oluşturacağız... Varsa hatalar, yanılışlar veya yorumlar aleme duyurarak değil kibarca anlayışlı bir şekilde mesaj bölüminden ilgiliyle ilgilenilebilir... Yazı pek çok konuda açıklayıcı, öncü ve ders vericiyde ve güzeldi sayfana tebriklerimi sevgilerimi ve selamlarımı bırakıyorum...
Birselamver25
Melda Hanım anlaşılan sizi üzenler olmuş...
Maalesef bazen kendini bilmezler oluyor ve uluorta şeyler yazabiliyorlar...
Bence gülüp geçiniz ve aldırış etmeyiniz.Bunlar hemen her yerde karşımıza çıkabiliyorlar.
Bilgelik taslayanlar,çok bilip çok yanılanlar,egolarını tatmine çalışanlar,vs,vs...
Onlara en güzel cevabı Yunus Emre'nin dizeleriyle zaten vermişsiniz...
Güzel yazınızı kutlarım...
Birselamver25
Seni üzmüşler belli ki Melda Kızım...
Ne kadar olsa insanız... Aslında cevap vermeye bile değmeyecek karaktersiz insanlar için kendimizi yıpratıyoruz...
Bu sanal dünyada her türlü karakter bulunabiliyor...
Yazıyı Yunus'n anlamlı dizeleriyle tamamlamışsın...
Ben de yine Yunusun iki dizesini yazmak isterim;
Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz değil,
Yetmiş iki millet dahi elin yüzün yumaz değil...
Kendini üzme kızım. Onların istediği zaten bu...
Sağlıcakla kal...
Kadir Tozlu
Birselamver25
AH ŞU GÖNLÜM HİÇ KİMSEYİ BÖYLE SEVMEDİ
Çiçeklerle hoş geçin,balı incitme gönül.
Bir küçük meyve için,dalı incitme gönül..
Başın olsada yüksek,gözün enginde gerek,
Kibirle yürüyerek,yolu incitme gönül...
Mevla verince azma,geri alınca kızma,
Tüten ocağı bozma,külü incitme gönül..
Dokunur gayretine,karışma hikmetine
Sahibi hürmetine,kulu incitme gönül..
Sevmekten geri kalma,yapan ol,yıkan olma
Sevene diken olma,gülü incitme gönül..
Konuşmak bize mahsus,olsada bir güzel süs,
Ya hayır de,ya da sus,dili incitme gönül....
Yunus Emre '' yunus olmak sabır ister oysa leylayı birde mecnuna sormak gerek ,güzel şiirdi .:)
Birselamver25
yerinde ve ölçüsünde gayet manidar akıl dolu,düzgün cümlelerle yazılmış tutarlı bir yazı.
dilerimKimse darılmaz,üzerine düşen kıssayı alır.
teşekkürler.
Birselamver25
Siteye yeni girmişim.Mevcut şiirlerimi peş peşe yazıyor,üç beş kişiden yorum alıyorum.
Bana göre,kafiyeli ve çok güzel bir şiirime,bir arkadaş , rediften kafiye olmaz diye yorum yazmış.
Bu işin ustasısını buldum diyerek sevindim ve kendisinden tahsil durumunu ve hatalarımı sordum.
Sen misin soran.Darıldı ve bir daha sayfama uğramadı.
Bir arkadaşın , eski sevgiliye yazdığı şiirine ;
-Uzanılmayan meyve tatlı olurmuş diye bir söz kullandım.Vay sen neden bu kelimeyi kullandın?
Tekrar tekrar özür diledim ama,o arkadaşla da iplerimiz koptu.
Siteye ilk girdiğimde beş yorum aldığım şiirimi,bir yıl sonra tekrar yazdığımda,yorum yazan sayısı
35-40 ı buldu.
Sitede ün yapmış bazı şair arkadaşlar,gazeteden bir makaleden bir kaç paragraf kesip şiir diye
assa,millet yorum yazmak için sıraya giriyor.
Dostluk adına yazdıklarınıza aynen katılıyorum.
Saygılar...
Birselamver25
"Gittiği yerde nasıl karşılanmışsa, o kişiye de aynısını ve ya daha güzeliyle karşılar ağırlar misafirini . Eğer bunun adı yalakalık,bilgisizlik diye adlandırılıyorsa diyen kişinin kendisine göre sorunları vardır .İç hesaplaşması dışa yansımıştır psikolojik sıkıntıdadır.Kimsenin kimseyi bu gibi edebi mekanlarda aşağılamaya hakkı yoktur. "
Melda Hanım, çok güzel buyurdunuz... Ben de şu konuyu dile getirmek istiyorum: Şiir, edebiyat gönül işidir, matematik gibi değildir. Mesela bir dostun sayfasına gidiyorum, alaycı yaklaşım, olmamış, vasat gibi aşağılayıcı bir üslupla insanların şevkini kırıyorlar. Sonuçta şiir duygudur, bir satır bile yazılsa saygı duymak lazım... Kaldı ki çoğu üye yetişkin ve çoluk çocuk sahibi olanlar da var.
Elbette ölçülü yazıp da hatalı şiir yazılmış olabilir, bunu herkesin göreceği bir yerden gözüne sokarcasına yüze vurmak ne kadar doğru? Olması gereken özelden yazıp yine kırmadan belirtmek gerekmez mİ? Oysa edebiyatın kökünde edep vardır... Bunu unutanlar çıkmıyor değil...
Fakat şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bu sitede o tür insanlar kaybolup gidiyor; zira güzel insanlar çok olunca, farkedilmiyorlar bile...
Melda hocam, bu konuya iyi ki temas ettiniz, kalerminize sağlık...
Saygılarımla...
Birselamver25
Güzel bir konuyu seçmenizden dolayı teşekkür ederim evet bazan insanlar sabırı taşını zorluyor oyuzden az ve öz konuşmak herşeyden önemli sevgilerimle slm Bogazın papatya kokan yamaçlarından
Birselamver25
Güzel bir konu, güzel bir dikkat çekme, güzel bir anlatım.Epey zaman önce hüzünlü bir esere duygu aktarımı çok güzel bir şiir diye yorum bırakmıştım. Cevaben duyduğum ifadeler;''Hayret bişisiniz ya, ben o şiiri yazarken iki gözüm iki çeşme ağlıyordum...'' oldu...
Her ne kadar paylaşılan eserlerin mahremi kaleme alanda gizli olsa da düşünce ufkumda çağrıştırdıklarını mümkün olduğu kadar ve samimi bir şekilde yorum olarak bırakıyorum ve biliyorum ki yazmaya dair heveslerine güç oluyorum...
Kavganın bile bir adabı vardır sözü gereği insanların heveslerini kıran ifadelerden kaçınmak gerekir bence de ve yapıcı eleştirilere de açık olmalıyız hepimiz. Burası bir okul misali ve birbirimizden öğreneceğimiz çok şeyler var, öyle değil mi!
Paylaşımınız için sizi kutluyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum...