Hatanın Büyüğü..!
Hayatta en büyük hata; hata yapmam demektir. Sazın telinde her türlü nağme var, iyi bak mızrap kimin elinde...
Hata yapacağınız zaman Allah aklınızı alır, hatadan sonra vererek sizi pişman kılar.(Hadis)
Zahitler, ne yapsam da, ne etsem de bundan kurtulsam der. Arifler ise bir bakalım bizim için ne yapacak, seyredelim der. (Mevlana)
Zahitlik nedir; Kötü söz söylemeyi bırakmak. Ariflik nedir; kendinden, benliğinden söz etmemek. (Mevlana)
Şeriatte hata işlemek günahtır, hakikatte ise hata işlememeye çalışmak en büyük hatadır. (Köstenceli Ş.Hüseyin efendi)
Övgü Allaha layıktır. O yüzden bizden iyi bir şey çıktığında kendimizi gizler O’nu öne çıkartır, O yaptırdı deriz. Kötü söz de sövgüye layıktır. bundan dolayı bizden kötü bir şey çıktığında, kendimizi öne çıkartır, biz yaptık deriz. böyle yaparak da "iyilik sendendir, kötülük sana ulaşmaz" sözünün sözcüleri oluruz. bütün bunları öğreten öğretmen de O’dur. (Arabi)
Ey AŞK, senin varlığın karşısında biz neyiz ki? Sen varsın, biz yokuz, senin ışığınla hareket eden gölgeyiz biz...
Fıkra;
Bektaşiye "baba sarığın kirlenmiş" derler O da "erenler yıkadım yine kirlendi" der. Baba yine yıkasana derler. Erenler yıkadım yine kirlendi der. Ee baba sende bidaha yıka derler. Erenler bidaha yıkadım yine kirlendi der. Onlar baba yine yıkasana deyince bektaşi; "erenler dünyaya sarık yıkamaya mı geldik" der. Bu fıkrayı niye mi yazdım. Onu da bilen biliyor...
Almuti
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.