Milliyetçilik, Müslümanlık
Haddimi aşarak konuyu tek yanlı ve derinlemesine irdelemek, birilerini yüceltmek ya da rencide etmek gibi bir amacım asla yoktur; bunu burada özellikle vurgulamak isterim.
Milliyetçilikte de, Müslümanlıkta da monopol yoktur yani Milliyetçilik de, Müslümanlık da hiç kimsenin, hiçbir zümrenin, hiçbir partinin tekelinde değildir.
Evrensel ve kutsal olan her iki kavram da yürekte ve beyinde hissedilerek yaşanır.
Türk Dil Kurumu yayınlarından Güncel Türkçe Sözlük bu iki kavramı şöyle açıklar:
__Milliyetçilik (isim) :
Maddi ve manevi açılardan millet ve ülkesinin çıkarlarını her şeyin üstünde tutma anlayışı, ulusçuluk, ulusalcılık, nasyonalizm: “Milliyetçilik, sadece bir ideoloji değil, bir yaşayış ve bir duyuş tarzıdır.” — Mehmet Kaplan.
__Müslümanlık (özel isim) :
1. Hz. Muhammed’in yaydığı İslam dini, İslam, İslamlık, İslamiyet, Hak dini: “Osmanlılık ne yalnız Türklük ne de yalnız Müslümanlık demektir.” — Ömer Seyfettin. 2. Müslüman olma durumu. 3. Müslüman topluluğu.
Türk’üm; ne mutlu bana!
Türklük de, milliyetçilik de tekelimde değildir.
Müslüman’ım; elhamdülillah!
Müslümanlık da, din de tekelimde değildir.
Hangi çılgın milliyetçiliği ve Müslümanlığı tekelinde sanırsa, ona şaşmak gerekir. Ulusal ve evrensel yüce değerler yüreklerde ve dimağlarda yaşatılır ve yaşanır. Söylem ve davranışlarımız duygu ve düşüncelerimizin aynasıdır.
Bizi biz yapan milli, manevi ve etik değerlerimiz kutsaldır. Tabii olarak duygu, düşünce ve inançlarımıza sahip çıkarız, yüceltiriz ve onlarla yaşarız. Aynı görüşü ve inancı paylaşanlara olduğu kadar farklı anlayışa sahip olanlara da saygı duymamız gerekir.
Her kim ve her ne olursak olalım, siyasi ve maddi rant sağlamak amacıyla milliyetçiliği ve Müslümanlığı malzeme yapmaya asla hakkımız yoktur. Böyle bir hakkı ve yetkiyi kendilerinde görenler büyük gaflet içinde bulunurlar.
Ne şahıs, zümre ne de parti olarak bu iki kutsal değeri istismar etmek, yozlaştırmak ve sulandırmak onur ve gurur kaynağı olmadığı gibi sonuçları sorumlularını özgür iradelerde, rahat vicdan ve gönüllerde mahkûm eder.
İyeliğindeki özgün değer ve nitelikleriyle her varlık olduğu bir tek şey, olmadığı hiçbir şey değildir.
Yürekleri bayrak, Kur’an ve vatan aşkıyla çarpan tüm milliyetçi ve Müslüman kardeşlerime derin hürmetlerimle…
10.04.2012