- 506 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çeteler/Ulusalcılık
Ulusalcılık ve Çeteler
Bu iki kelime son yıllarda sık sık yanyana gelir oldu ve ülke gündemini etkiler boyuta ulaştı yanyana anılması bu kavramların...
Kuvayı milliye, ergenekon,vatansever kuvvetler birliği vb. gibi herkesin sempati ile bakabileceği, milliyetçi kavramların çete benzeri yapılanmalarda sıklıkla kullanılması, benzeri adlar alması tesadüf mü, yoksa yapılan yasadışı eylemlere masum izlenmi verecek sömürü, suistimal temelli adlandırmalar mı henüz net değil..
Geçmişte yıllarca , devlet içindeki çetelerle, kontragerilla kavramlarıyla, susurluk çevresinde dönen hadiselerle oldukça içli dışlı olan, hatta bu nedenlerle belki gazete adından daha çok popüler olan, benzeri yasadışı yapılanmaların ipliğini pazara çıkarmak için yıllarca uğraş veren, muhtemeldir ki bu bağlantılarda aldığı mesafe yüzünden ortadan kaldırılan Uğur Mumcu nun gazetesi Cumhuriyet tuhaf bir şekilde şimdilerde bu yapılanmalara kulağını kapatmış gibi görünüyor...
Üstelik de benzeri yapılanmalar ile samimi ilişkiler, eylem ve fikir birliği iiçerisinde olduğuna işaret eden yayınlara imza atar durumda...
Kendi binalarına 10 gün içinde üç kez el bombası ile saldırıda bulunduğu neredeyse kesinleşen, akabinde de hemen yaptığı Danıştay baskınında bir devlet yargıcına suikast düzenleyen kişinin aynı kişi ve gruplardan olması, Cumhuriyet gazetesinin geçmişine bakıldığında başlıbaşına bir tavır ve durum değişikliğine işaret ediyor...Çeteleşmenin, devlet yapısı içerisindeki gizli yapılanma ve örgütlenmelerin üzerine eski şiddet ve azimde gidememesinin /gitmemesinin nedenlerini merak etmiyor musunuz sizler de acaba?
Ümraniyede yakalanan asker sivil kökenli bazı örgütlenmelere ait el bombalarından sonra çorap söküğü gibi gelen benzeri yapılanmaların, ulusalcı olarak adlandırılan çevreler ile ne türden bir yakınlıkları olabilir?
Bazı yazarlar ile, bazı televizyoncular ile medya altyapısı oluşturulan ve desteklenen bu illegal oluşumlar ile kendisini ulusalcı olarak gören, ancak kirli ilişkilere de aynı zamanda karışmamış, masum ve samimi vatanseverleri nasıl birbirinden ayıracağız?
Sitelerinde, yayınlarında, mevcut iktidarı eleştireceğim ve zayıflatacağım diyerek neredeyse halkın inanç değerlerine de karşı bayrak açan, Türkü Türk yapan özelliklerin en başında olan İslami değerlerini adeta dışlayan, İslamdan sıyrılmış bir Türk meydana getirmeyi hedeflediği aşikar olan bu düşüncelerin, kendilerini Atatürk, lakiklik,Cumhuriyet gibi değerlerin arkasına gizlemeleri daha çok bu değerlerin sömürülmesine, yıpratılmasına, değersizleştirilmesine neden olmuyor mu size göre de?
Sanıyorum Ulusalcı Milliyetçi farkı günümüzde en çok bu özellikleri ile ortaya çıkıyor..
Türk Milliyetçisi, milletinin asli unsuru olan dini değerlerini utanılacak değil gururlanacak bir özellik olarak görürken, ulusalcıların Türkün din gömleği için tozlu vestiyerlerde askı aramaya çalışması aralarındaki temel farkı ortaya koyuyor...
Türk milliyetçisi, vatan, bayrak, dil, ortak kültür,Cumhuriyet,Atatürk, Osmanlı, Türkiye, İstiklal Marşı gibi değerlerinin yanında, din, ezan, Peygamber gibi asli aidiyetlerine de aynı şiddette sahip çıkıyor...
Şehit cenazelerindeki, cenazeyi tekbirlerle toprağa verme geleneğimiz yanında, cenaze namazına iştirak etmeyip, cami avlusunda bekleşen, sloganlar atıp, alkış tutan, değişik ve Türk olmayan bir kültürün filizlendirilmeye çalışılması bu farkı daha da belirginleştiriyor...
Dönüştürülüyoruz, ve İslamsızlaştırılıyoruz gibime geliyor...
Çeteleşmelerle ilgili olarak mahkemelerce yayın yasağı konulduğu için, geçmişteki ülkeyi sarsan bir çok suikast ile bu yapılanmaların ilişkileri hakkında yasak kalkınca daha detaylı bilgilere ulaşabileceğiz umarım...Çeteleşmenin , yazarlar, gazeteciler, emekli/ muvazzaf askerler, muhtelif internet ortamları, bütünüyle medya içerisindeki uzantıları da bu soruşturmalar neticesinde daha netleşecektir...
Tek endişem delillerin karartılmaması, ulaşılabilecek bağlantıların gücü nedeniyle yargılama sürecinin zaafa uğramaması/uğratılmaması...
Bu sefer tarih tekerrür etmeyecek umarım..
Bu sefer, çeteleşmeden, terör belasından, illegaliteden ebediyyen yakamızı kurtaracağız umarım..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.