Kısacası Sevmek Herkesin Harcı Değil II.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kısacası Sevmek Herkesin Harcı Değil II.
Tek hatırladığım yalpalaya yalpalaya kendimi dışarı attığımdı Haydar.
Ben ve peşimde iki sokak kedisi.
İşin yoksa gel de bunlara sarhoş değilim de. Hatta adam da değilim de, eskilere doğru giden biriyim.
Geri gitmek çok zordur bilir misin arkadaşım. Her yer ya iniştir ya da yokuş.
Çocukken de lodos kıyıdan eserdi değil mi Haydar ? O zaman da annenin yaptığı börekler işimize yarardı. Yedikçe yerdin, dur durak nedir bilmezdin.
Seni görünce tek kişilik paltonun nasıl bir şey olduğunu hiç bir terzi anlamazdı. Kumaşı bir enine tutardı, bir de boyuna... Sonunda diğerleri gibi mutlaka o da bir masal uydururdu.
- Acil bir işim çıktı, kusura bakmayın.
Sen hep yerdin bu masalları börek yer gibi Haydar.
Yine bir rüzgâr eserdi, önce martılar saklanırdı.
Sonra senin o koskoca eski palton ikimizi de içine saklar, üstüne bi de iliklenirdi ya.
Geçen yine aynı yerdeydim.
Senin sevdiğin kıza baktım uzaktan uzaktan.
Eskimiş.
Valla dedim, Haydar olsaydı eskimezdi.
Kaçık çorapla geziyordu. Ulen ne adamlar var, hani biz ne demiştik Haydar ?
Çorap fabrikası kuracaktık değil mi ? Bir eli yağda bir eli balda olacaktı.
Nerden aklına gelmişti, tabi ki benim ayağımdaki yırtık çoraptan.
Nasıl yaparız dedim, taksiyi satarız dedin. Haydar, o zaman taksilerin kuyruklarına kuşlar bile pislemiyordu ki. Ben ne bileyim sendeki ileri görüşü be Haydar.
Neyse az düzeldim, şu mezarlık kapanmadan bi kere daha toprağını okşamak istiyorum, sonra yatıp uyurum. Yarın erken kalkmam lâzım. Pazarda taşınacak bir sürü koliler var.
Sahi Haydar, hay Allah bak şimdi aklıma geldi. Az daha unutuyordum.
Muhallebi getirmiştim sana, şuraya bırakıyorum.
öyküsatıcısı2012Davidoff
YORUMLAR
Beğendim, çok akıcı bir dil.
Ancak eleştiri olarak kabul etmezseniz, yazıyı okuduğumda edindiğim kanaatleri de yazmak istiyorum, beğendim demenin yanısıra...
Sona doğru yazı güzelleşiyor ve daha bir anlaşılır oluyor. Yazar bazı yerleri okurun zihninde açık bir kapı olarak bırakıyor, bazılarında ise net bir anlayış sürüyor önünüze, mesela yolununun hep inişli veya yokuşlu olduğunu, düz yol bulamadığını hayatı engebeli yaşadığını ima ediyor.
Bazı yerlerde de anlaşılmazlığa terkediyor sizi... o zamanlar taksilerin kuyruklarına bile kuşlar pislemiyor diyor... düşünüyorsunuz!
Lodos kıyıdan eserdi... güneye karşı oturulmuş ve börek yenilmiş bir gün, hatıralar belki...
Mezarlığa ziyarete gidişse çok vurucuydu sonda...
Ne bileyim, yazıyı bitirdiğimde bunlar aklıma geldi ve yazdım, inşallah iyi etmişimdir. :)
Selamlar, saygılar...
OlgunOnur
Tüm samimiyetimle söylüyorum ki yazdıklarım içimden geçenlerdi...
Hem yazdıklarım yazıyı methediyor bence, yanlış mı anlaşıldım yoksa?
Davidoff
Eleştirinin iyiside, kötüsüde insanı kırmayacak uslüpde, güzeldir. Hem emindim beğenildiğime.
Taş bizim balkonda Sürahi Nineye atılacaktı, onu hatırlatmak istedim o kadar.
öyle güzelsin ki sen hep yaz Davidoff'um ..:))
sevgim saygım tebriklerim günün yazısına çok değerli yazarına..:)
Davidoff
Sende iyiki varsın. Teşekkür ederim.
sevmeye yürüyenlerin yüreğine konar bir çift güvercin ağıdı...
peşin peşin yaşam ekmek için belki de hüzün avlusunun en bereketli tarafına...
öykülerine hep bir tutam samimiyet de aşılayarak yolunu daha da genişletiyorsun...
açık olsun hep...
sevgimle...
Davidoff
Sevgiyle dolu. Teşekkür ederim Güzel İnsan.
Sarrafın kaleminden , heybesinden düşenler elbette inci mercanmış , cevhermiş ...
Bendenize bir anımı hatırlattınız efendim !.. İzninizle paylaşmak istiyorum ...
'' Çebiş ''ten bahsediliyordu ... Orada bulunanların ; kadehlerini bile yudumlamayı unutmuşcasına , pür dikkat dinleyişleri öyle ilgimi çekmişti ki ... Belki bir veya iki nefes çektikleri sigaraları da filtre kısmına gelmiş tükeniyordu ...
Ses çıkarmadan en yakın masaya oturup kulak misafiri olmak istediğimi anlamış olacak ki ;
-- Gel yaklaş ! dedi ihtiyar ... Sonuna geldin diye üzülme ... Başa almak zor değil ki ... Meraka saldıysak eğer , sırtınıza yük koyduk demektir ... İndirmek gerek ... Tanıdığımıza bile bunu yapmazken , ilk gördüğümüze nasıl böyle bir eziyet ederiz ki ... diye tebessümle kulağıma eğilerek hafiften ;
-- Bilmediğini biliyorum . Çebiş diye ; aç gözlülüğünden dolayı kendi anasından başka öteki keçilerin sütünü de emdiği için büyüyemeyip , güdük kalan keçi yavrusuna derler evlat !..
Özündeki anne aşkına şirk koştuğundan , ortak getirdiğinden , sevgisine ihanet ettiğinden ötürü , o sütün kimyası bozulur da sahibini büyütmez ve güdük kor ... Zira o aşk ona sahibinden gelir ama annesi vasıtasıyla gelir ... Anneye ihanet , onun sahibine ihanetin ta kendisidir ...
O sebepten , sevgi ikilik kabul etmez ...şirki kabul etmez ... Dosdoğru Mecnun olmak gerek ...
Bil muhabbet emanettir , sana Mevla'dan gelir ,
Eğer doğru Mecnun isen , bilki Leyla'dan gelir ... diyerek merakımı gidermekle kalmamış , farklı bir damak lezzeti çalmıştı çorak gönlüme ...
Nazenin kaleminizi en kalbi saygımla selamlıyor , tebrikler ediyorum efendim !.. Öyle hoştu ki ...
Davidoff
Yeter ki siz dost olmayı bilin. Üşütmeyin, sevin.
TEŞEKKÜR EDERİM.
balıbey
Teşekkürler ediyorum . En kalbi saygımla yine ...
Değilmiş, sevmek herkesin harcı...Çok öncelerden anlamıştım. Bu öyküyle bir dikiş daha atıyorum hayatın sökük yerine...
Kutluyorum can öykücüm. Ne güzelsin sen...
Davidoff
Üç kağıt yok ;)
Sevgilerimin en güzzzelinden ve her zammlısından.
Aynur Engindeniz
Çok derinlerdesin bilesin. Sevgiler.
Davidoff
Tenkyouteşekkeşürederim.
Haydar taksiyi satacak kadarsa susulur elbette
tebrik ederim
sevgilerimle...
Davidoff
Seni gidi seni diye bir şey ekliyordum, vazgeçtim :)
Teşekkür ederim.
İzmir ağustosta çekilmez olur
gel haydar gel
es haydar es
derdim
eşimin isminin haydar olduğunu zannederdi beni tanımayanlar.:))
Haydar
gel
paltoma saklan...
Kıymetli öykücümün her yazdığı kıymetli
Büssürü sevgi:)
Davidoff
Büssürü sevgi yolladım yakkala :)))
Secil Hanimin da dedigi gibi ;
"karşılıklı sohbet eder gibi yazıyorsun sen!"
evet tam da öyle, sicakligin ve hüznün gelip yüregimize cöreklenmesi ondan iste.
Sevgiler güzel yüregine
sen hep sohbet et bizimle olur mu ..
Nar-ı Çiçek tarafından 4/6/2012 7:06:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne bileyim karşılıklı sohbet eder gibi yazıyorsun sen!
Beğeniyorum işte anla... :)
Nar-ı Çiçek
Davidoff
- inan öyküsatıcısı, hiç farkında değilim :)
(( Seçil Nimet ))
Öpüyorum ikinizi de dnyaya bakan o güzel bir çift gözlerinizden... :)
Sevgimle...
Kimileri yeteneksizdi sevmeye..
Bir kişiyi çok sevemezlerdi mesela. Onun yerine çok kişi parça parça severlerdi.
Parçalar hep yarım kalırdı çünkü onlar tam sevemezlerdi, o yarım parçalar günün birinde karşılaşırdı.
Ve parçalar daha da parçalanır, paramparça olurdu..
Belki de paçavra olurdu...
Davidoff
Sevmenin adını paçavra koymanın ne kadar kolay olduğunu bilir misin.
Sonrada paçavraları bir araya getirmenin "ne kadar zor olduğunu."
" Kısacası Sevmek Herkesin Harcı Değil."
Davidoff
Ama okuyucu üzülmesin diye kedilerin yediğini yazmadım.
:)
Ben başta yazarın Haydar'la kanka olduğunu anlayamamışım sanırım. Şimdi iki bölümü de tekrar okuyunca daha sıcak ve samimi geldi satırlar. Hoş bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık.
Davidoff
Anılarım dışında yazılarımda kimseyle kanka değilim. Hatta Haydarla bile.
Yoksa bir porsiyon muhallebi de, mezar kapanmadan baş ucuna götürüp bırakırdım. Şansına küssün.
Teşekkür ederim cizgilikagit.
Güzel içeriği farklı anlatımda sürükleyici keyifli bir yazı,kutluyorum kaleminizi,
Saygı sevgi selamlarımla,
Davidoff
Teşekkür ederim Sn. Bingöl.