- 709 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ BATILI OLMUŞUZDA HABERİMİZ YOK!
Avrupa Birliği bizi aralarına almakta acaba neden hala bu kadar zorlanıyorlar, bir türlü anlamıyorum. Oysa biz çoktan Avrupalı olmuşuz. Hem öyle bir Avrupalı olmuşuz ki, onları geçmişiz bile(!) Aralarına kabul etseler ne olur , etmeseler ne olur! Biz kendimizi biliyoruz.
Eski bir arkadaşımla karşılaştım üç büyük kentimizin birisinde. Bana: “Gel bu akşam eski günleri yad edelim. Çok güzel fasıl yapan bir lokanta keşfettim. Hem bir iki duble içer ve hem de iyi bir müzik dinleriz.” Dedi. Teklif güzel. Uzun zamandır iyi bir fasılda dinlemedim. Kalktık gittik. Kapıda şöyle yazıyordu: “Moon Light Clup, Fasıl Heyeti Dinletisinde Akşam Yemeği Fiks Mönü Bir Kişi ... $.”
-Dostum, yanlışlık olmasın. Burada klüp yazıyor?
-Yok. Bildiğin gibi değil. İsmi alafranga ama içerisi alaturka.
Doğru. Demek ki ben çok geri kalmışım. Moon Light Clup’te, çok güzel bir yemek ve Mahur makamında iyi bir fasıl dinledik. Ama çok geri kalmışım dedim ya, hala o yerin isminin neden “Müzikli Ay Işığı Lokantası” konmadı diye takıldım kaldım.
Bundan böyle benimde değişmem, Avrupalı olmam gerekiyor! Öğle yemeklerini ayaküstü Center Mert Fas Foot’ta hamburger yiyebilir- sin ama, sonra üzerine kaşar rendelenmiş makarna yemek de yok artık, yiyeceksen Spagetti Ograten yiyeceksin. Ama peyniri Stil ton peyniri ve hardalı da Dijon Hardalı olacak. Caravansary Pastry Shop’da Sütlaç değil Vanilyalı Bavarez de aldın mı yemek tamam demektir. Akşama misafirin gelecekse çarşıya inmişken, sayıya göre Kalzone, yalnız içerisine pastırma değil Prosciutto doğranmış olmasına veya Taze Otlu Fokaçya bununda Ayvalık Zeytinyağları ile değil Cenova yağı ile yapılmış ve aynı zamanda Bresaolanın şeritler halinde kesilmiş olmasına dikkat edeceksin.
Arabanı Reliance Rent a Car dan kiralayacaksın. Benzin alırken puan toplamak için ...Club Smart Üyesi Kartınıda kullanmayı unutma. Sigaranı Nicotin Buffetten alacak; sigortanı, Tap Root Grup İnsurance Agency yaptıracak; Best Ticaretten çelik kapını alırsan zilini Ful Alarm Retim Elektronik’ e taktıracaksın. Parasını nasıl mı ödeyeceksin? Karşıda Self Servis Bank Matik var. Oradan Banka Matik Kartınla çekersin.
Hastan mı var? Dermatology nerede mi? Hospital Director’a gitmene gerek yok. Süpervisör hemşireye da sorabilirsin. Aman dikkatli yürü yerler kaygan düşersen yerli malı Big Star kotun kirlenir.
Bu günlük bu kadar yeter. By... By... Öptüm Darling.
Not: Eşim benim Avrupalı oluşumu kıskandığından “Madem Avrupalı oldun git temizliğini de onlar yapsın diyor ve çamaşırlarımı yıkamıyor. Yeni aldığım Logixx Tam otomatik Aqua Sensorlu soft-line, bombeli çelik dizayn çamaşır makinasını nasıl çalıştıracağımı bilemiyorum. Bana yazarsanız mutlu olurum(!)
YORUMLAR
Ben 25 yıldır Avrupa da yaşayan birisi olarak hala Nizip,in yeşil sabununu kullanıyorum , perdem Hindistan malı ve giyeceklerimin çoğunlugu Türiye den olup buranın mağazalarından alınmıştır , dvd ve video calarım yine Türk malı , halım Tajakistandan olup odamdaki lamba Tayland malıdır ve yatak örtülerimin çoğuda yine Türk malıdır ve bunların hemen hemen hepsinide buradaki mağazalardan almışımdır yani burdaki İsveç mağazalarında artık butun dünya mallarını kendi etiketleri ile bulmak mumkun çünkü daha önce bir çok ülkeden gelen malların etiketlerini söküp bu magaza için üretilmiştir yazarlardı ama bu son zanamanlardaki ekonomik ve sosyal gelişmeler den dolayı olsa gerek şimdi acık bir şekilde yazıyorlar nereye ait olduğunu ...
Yani şunu demek istiyorum bu AB ye geçip geçmeme konusu ya da şu herkesin çığıtkanlık yaptığı ' bir çakıl taşı vermeme ' hikayesi gerçekten de bana bir bilim kurgu filmi gibi gelmekte çünkü kapitalis ilişkilerde sınır diye bir şey yok o sınırlar ne acıdır ki olmaması gereken yerlerde yani insanların kafasında .......
Sınırsız bir dünya için diyorum kısaca ben de , sevgilerimle ........