Bizden adam olmaz ki!
Bugünün Türkiyesine baktıgımız zaman en büyük sorunumuz aslında içten içe karşıt görüşlülük etnik ve dini görüş farklılıkları olarak adlandırabiliriz.
Peki karşıt görüşlülük nedir bence milletçe evvela bunu öğrenmemizde faydar var. Karşıt Görüşlülük; Var olan bir minimum iki farklı bakış açısı. Peki bu, neden bizim içimizde bir sorun? Türkiyemiz gerçekten astığım astık kestiğim kestik bir devlet yapısındamı yoksa gerçekten Bağımsız, Her konuda özgürlüğün ve layıklığın hüküm sürdüğü bir devlet yapısında mı?...
En basitinden bir örnek verecek olursak, Türkiyemizdeki, holiganizm’in ne seviyede ne radde de olduğunu rahatça görebilir ve açıklayabiliriz. Holiganizm Futbol Terörüdür. Ve içeriği her ne olursa olsun Terör bir insanlık suçudur. Peki Futbol Terörü hangi sebepten kaynaklanıyor? Buna rahatlıkla farklı renklere sevdalı olmaktan kaynaklandığını söyleyebiliriz. Fenerbahçe ve Galatasaray kulüplerinin taraftarları niçin birbirlerine can düşmanıymışçasına muamele göstermekte? Geçmişte aralarında bir soykırım mı yaşandı? Yoksa farklı farklı devletlerin takımlarımı bu kulüpler? İki kulübünde formasında Ay Yıldızlı bayrağımız yok mu?... Ama işte burada görüş farklılığı devreye giriyor her seferinde. Fenerbahçeli diyor ki, en büyük benim Galatasaraylı da aynı şekilde en büyüğün kendisi oldugunu savunur Beşiktaşlısıda, Trabzonlusuda vs. Kısacası türkiyede insanlar savundukları görüşün her zaman en doğrusu olduğunu ve bunun daimi olarak ön planda olmasını ister. Oysa ki görüşlere saygı olsa, İnsanlar farklı görüşlere açık olsa ne kadar gelişmiş bir ülke olurduk değilmi? Büyüklerimizin yalancısıyım 80’lerde asla böyle şeyler olmazmış. FB-GS Maçlarında yada BJK-GS, FB-BJK Maçlarında en fazla tribünlerden ıslıklamalar olurmuş. Ne hakeme ne de sahada alnının teriyle mücadele veren oyuncuya tek kelime küfür edilmezmiş. Peki biz daha o yıllarda bu kadar gelişmiş bir ülke olmuşken daha da gelişip dünya’ya mükemmel bir örnek olmamız gerekirken, ne oldu da bu derece bir hızla düşüşe geçtik? Tam bir Muamma...
Gelelim etnik ve dini farklılıklara,
İnsanımız o kadar yobaz ki, (bu kelimeyi kesinlikle dini görüşlerimiz için söylemiyorum.) Namaz kılan bir insan, Namaz kılmayan bir insanı rahatlıkla Cehennemlik diye aşşağılayıp yargılayabiliyor. Ya da namaz kılmayan bir insan namaz kılan bir insanı anlamını bile bilmediği hâl’de yobaz olarak aşşağılayabiliyor... Aleviler farklı etnik kökenlerce inanç şekilleri farklı olduğu gerekçesi ile dışlanabiliyor, keza alevilerde inanç şekilleri farklı etnik kökenlerden farklı olduğu için farklı etnik kökene mensup insanları dışlayabiliyor. Daha da kötüsü bunlar olağan şeylermiş gibi ortak bir anlaşma yolu bulunmak istendiğinde bir taraf o başlattı diğer tarafta inatla o başlattı diyor. İçler acısı bir haldeyiz. Oysa Namaz Kılan insanlar Namaz kılmayan insanlara saygı gösterse ki İslam dini bu konuda çok hassastır bilenler iyi bilir. Örn: Allah ile Kul arasına girilmez. Namaz kılmayan insanlarda namaz kılan insanlara saygı duysa, ne olurdu? ...
Her şey bizlerin zihninde bitiyor dikkatinizi çekerim. Şu an ki zihniyet ile biz bir adım ileriye gidemeyeceğimiz gibi sürekli gerileriz. Farklı görüşlere, ayrı görüşlere, farklı etnik ve dini görüşlere saygı duymadığımız sürece, deyim yerinde ise "Bizden adam olmaz!"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.