- 1218 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
orman değip gemeyin alsında yaşam kaynağı
Ormanlar yaşamın en değerli yeri olan kalbidir. Nasıl insan kalbi olmadan yaşayamazsa, dünyada orman olmadan yaşayamaz. Bu dünyada öyle kalpsizler var ki yok olmayı düşünmeden, ormanları yok ediyor. Sonunun ne olduğunu bilmeden yaşayan o kadar çok bencil var ki her geçen gün dünyayı çıkmaz bir bataklığa itiyor. Ormanlar bizlere verilen en güzel nimetlerden birtanesidir. Çok düşünüyorum acaba insanlar nasıl nefes aldıklarını biliyorlar mı? Oksijen olmadan yaşayamayacağımızı bilen kaç kişi vardır? Ormanlar bize her türlü yardımı sağlar. Kitaplarımızı oluşturan o kağıdın, ağaçlardan elde edildiğini, kitaplara yazdığımız o kalemin ağaçlardan yapıldığını, bize oksijen sağlayan o güzel nimetin ağaç olduğunu biliyor muyduk? Eminim ki bilmiyoruz, bilmiyorsunuz. Bilsek eminim ki ağaçları, ağaçların oluşturduğu ormanları kendimizden bile daha dikkatli bir şekilde koruyup gözetirdik. Alt tarafı iki ağaç deyip kestiğimiz o canlar aslında yok olmaya attığımız büyük adımlardır. Her insan kestiği bir ağacın yerine iki ağaç dikse hayat o kadar güzel olurdu ki. Bize bu kadar yarar sağlayan ülke ekonomisinde önemli bir yere sahip olan ormanları korumalıyız. Yok olup giden sadece ormanlarda değildir. Biz farkında değiliz yok olan sadece orman diye düşünüyoruz ama yuvası orman olan kuşlar, böcekler, kesici hayvanlar hepsi ormanla beraber yok oluyor. Sadece ülkemizde değil tüm dünyada ormanlar bilinçsizce yok olup gidiyor. Ormanlar yurdun en güzel süsüdür. Allah’tan insanların yaşamını devam ettirebilmesi için verilen bir hediyedir. Ama insanoğlu o hediyenin kıymetini bilmez, kendisine hediye en değerli sevdiklerinden gelen çiçeği vazoda gözü gibi bakar korur sıra ormana geldi mi sesi çıkmaz. Ormanlar çok kıymetli varlıktır. İnsan elindekinin kıymetini kaybedince anlarmış ama kaybedilen şey bir daha yerine gelmez. O yüzden şimdi kıymet bilip ormanları korumalıyız. Nasıl ormanlardan yararlanma hakkına sahipsek onları bir o kadarda koruma sorumluluğuna tabiyiz. Özetle ormanlar hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Ormanları koruyalım hayatı doyarak yaşayalım….