- 2190 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
"ÜLKEMİZ KADINI NEDEN DEDİKODU YAPAR"
Sanki bir bütün haline gelmiş bir konuyla zıtlaşıyorum. Kadınlar neden dedikodu yapar kardeşim?
söyleyin, klasik bir erkek gibi söyleyin :"fıtratında var!"
Kadınlar.. Ayrı bir ırkmış gibi davranılan belki körpe belki yosma kadınlar.
Hayır, ben hiçbirinden utanmıyorum. Konuşuyoruz, konuşuyorsunuz, konuşuyorlar!
Hadi düz mantık yürütelim kardeşim, kadınlar neden dedikodu yapar? Yazar bu konuyu neden seçmiştir?
İlk çağa dönelim, İhsan Çölemerikli aynen şöyle demiş:" Hiç kuşku yok ki, Zagros, Mezopotamya ve Anadolu kadınları tarihlerinin en parlak dönemini ilkçağda yaşadılar.Sümer ve Akadların İNNANA’sı; Babil, Asur ve Hititlerin EŞDARI; Kenanlı ve İbranilerin ASTARTE’si; Yunanlıların AFRODİT’i ve Romalıların VENÜS’ü ilkçağ toplumlarının kadınlara olan saygılarının birer simgesi konumundaydılar "
Altını çizerek söylüyorum ki saygıdeğer bir konumdaydılar. Neden? Kadınlar yönetimde vardı, kadınlar aşk mevsimine koşar gibiydiler, kadınlar kadınlığını doyasıya yaşadılar çünkü. Kadınlar sadece çamaşırla ilgilenmediler.
Gelelim günümüze, veya biraz daha öncesine kadınlar ilkçağ da avcılığa katılmışlar mıydı? Ben hiç rastlamadım. Kadınlar tarlada çalışırdı,toplayıcılık da vardı ama avcılık da yoktu.
Biraz zamanı ileri alalım, ilk kadın şair..Anafilya, sümerin ruhu olarak büyüyen Anafilya... Başrahibe ve prenses olan kadın. Peki diğer kadınlar? İmkanı olmayan kadınlar?
Biraz biraz daha zamanı ileri alalım. Anadoluda Osmanlıda kadın...
Kadın eğitim mektepleri vardı elbet, savaşta etkindi kadın. Evet ama erkekler neden üstündü?
"Fıtratımızda var,din öyle buyurmuş"
Şimdi gelelim söz konusuna, kadın neden neden dedikodu yapara. Kadının uğraşı neydi? Günümüzden örnek vereyim, okutulmamış bir kadın kendini geliştirme imkanı bulamamış bir kadın elbet mahallenizdeki sütçü nineden girer konuya. Aylık bütçesini sorar komşuna. Çünkü kadın çamaşır yıkar, çocuk doğurup büyütüp bakar, altını değiştirir,çöp döker,temizlik yapar,yemek yapar. Peki bir ortamda konuşulacak konular nelerdir?
Bir erkek spor yapar, sporunu anlatır, siyasi konuşur okuma yazma öğrenir, bir erkek her şeyi yapabilir. Elbetteki kalkıp bunlarla ilgilenen bir erkek ayşenin saç boyuyla, yok ademgilin muratın nişanlısıyla ilgilenmez.
Malesef ki yüzyıllardır kadınlar böyle, belki geçmişte çok iyi konuma geldiği de oldu fakat günümüzde çok değil belki 50 yıl öncesine kadar Anadolu böyle kadınlarla doluydu. Kadın işe ayak bastı mı olay oluyor. Kadın ne yapsın? Kadın sussun mu? Kadın köleliği oynamaktan sıkılmaz mı? Kadın bu kadar mıdır!
Türkiye’de kadının özgüveni arttırılmaya çalışılıyor bu ortama rağmen ve gelişenlerde görüyoruz ki mahallenin eminesini çekiştirmiyorlar. Bakkaldan girip başka konudan çıkmıyorlar. Kadın sanatla,sporla,dinle veya herhangi bir aktiviteyle ilgilendi mi kadının "fıtratı" şapa oturuyor.
Toplumun yaftaları, empoze ettiği şeyleri kadına yamamak sadece adi bir seçimdir, adil bir seçim değil!
Ve umarım bunun farkına varırlar bir gün...
Merve Taşçı