GEZELİM GÖRELİM GEZİ ANILARIMDAN ELAZIĞ bölüm 11
Buraların iklimi Ege bölgesini anımsatıyor.
Yeşillik, ağaçlık çok güzel yerler YazıKonak’tan geçtik; büyükçe bir Kasaba.Ve Elazığ büyük bir şehir doğuda böyle güzel şehir görmek beni çok mutlu ediyor.Bu tarafın insanları yaşam zor iş yok diye Egeye İstanbul’a gidiyor. Buraları görünce kızdım bile bu güzellikler bırakılır mı diye.
Şehri araba ile şöyle bir turladık.Sonra Harput’a çıktık.Burası Elazığ’ın tepesi de yatırlarla dolu bir yer.iki tane tarihi camisi var.dört beş yatır ziyaret ettik.Arap baba bir mağarada tek tek girilip ziyaret ediliyor onun naaşı çürümemiş yedi yüz yıldır kadınlara haram diye göstermediler rabbimin işi; vardır bir hikmeti...
Sarı Hatun Camisi, Nadir baba , Murat baba,Beşik baba,ları ziyaret ettik,
Tepede birde Feti Ahmet, Uryan baba, Beyzade Hazretleri,varmış bir rivayete göre iki yüz on yatır
varmış. Allah’ım onların yüzü suyu hürmetine bizleri de af etsin.
Burada kışlalarda var bir iki turistik dükkan lar bir de atlı adam büstü. Aşağılara bakınca Elazığ ayaklar altında bir baştan bir başa.
Bana Bursa yı anımsat tı.Orası da Uludağ’dan öyle görülüyordu.
Evet çok güzel bir şehir fazla gezmeğe imkanımız yok zamanımız kısıtlı.
Güzel bir lokantada yemek yiyip kalktık günlerden pazar ve anneler günü olduğu için çok kalabalık.
İzzet Paşa camiini gezdik, altı dükkanlar, üstü cami.Türkiye’de ilk minaresine asansörle çıkılan cami imiş.içi de çok enteresan hiç direksiz. Gezip gördük şükürler edip.
Evet zamanımız yok ki fazla gezip dolaşmaya .Bu güzel şehirden de hüzünle ayrılıyoruz
Yolumuza iki tarafımız ağaçlık yeşillikler arasından devam ediyoruz.bahçeler içinde evler ve göğe yükselen minareler. Badem ağaçları çiçekte buraya bahar yeni geliyor.Dağlar kayası ağaçları ile dolu bütün bunlar çiçek açınca manzaraya bak dedim.
Dağ tepe arazi düz değil, inişli çıkışlı yüksekçe dağlar var.Her yer badem ağacı
dağların arasında göl göründü. gölün üzerinde köprüler var.Kamur Han,ve İsmet paşa köprüsü,
Mola verdik.Karakaya Barajı burası.Tarihi bir köprü varmış suların altında kalmış.
Geçen sene biraz görünüyormuş bu yıl sular yükselince kaybolmuş .Baraj gölü çok büyük bir alana dağılmış gidiyor,Fırat’la buluşup akıyor.
İki tarafımız badem ağaçları ile dolu yol alıyoruz. Han dolu köyü hemen yanında Tren yolu gölün üstünden geçiyor çok güzel bir köprüden sol tarafımız da evler dağlara yaslanmış. sağ tarafımız ve muhteşem bir manzara,hava oldukça sıcak ama dağların karı bitmemiş uzaktan bembeyaz görünüyor.
Dereydi ,köprüydü diye yol alıyoruz,İnönü Üniversitesi Kampüs’ü çam ormanlarının içinde
Turgut Özal tıp merkezi ve Malatya sitelerle dolu güzel bir şehir. Baraj buralara kadar gelmiş.
Azda olsa çam ormanları var Gölbaşı mesire yeri imiş park fuar alanı göl kenarında solumuzda Yimpaş alış veriş merkezi her şehirde olduğu gibi burada da ufak evlerle başladı kenar mahalleler.
Merkeze gidiyoruz Turgut Özal cami ortada Atatürk heykeli, şadırvanlar, parklar İnönü kapalı çarsısı, İnönü heykeli ve Büyük otele geldik. Bu gece buradayız.yemekten sonra Çağlayan Parkında oturmaya gittik.Bu parkı anlatmak imkansız görmek lazım.
Her taraftan fıskiyeler su atıyor lambalar rengarenk ışık saçıyor çiçeklerse ayrı güzeller "Oyy! " dedim Malatya yı anlatmak kolay değil. Büyük ve çok güzel bir şehir gece dolaştık biraz .
Zaman akıp geçiyor yollar bizi bekliyor. Güzel bir kahvaltının ardından koyulduk yola.
Beyler deresinden geçip bazen yeşillikler, bazen de çorak dağlardan gidiyoruz.
Geçtiğimiz yolda kocaman bir ağaç çiçek gördüm bu benim çok sevdiğim Şakayık gülüne ne çok benziyordu.ay burada onlardan ne çok var diye söylendim, Meğer onlar armut ağaçları imiş... olsun çok güzeller ya.Çiçek çiçektir benim için.
Yine doruklardayız önümüzdeki dağlarda kar var.Buralara daha bahar yeni geliyor.Bir erik bahçesi gördük nasıl güzeldi çiçek açmış gelinler gibiydi.
Kara han geçidi.rakım1800 yüz metre
Mazı kıran,Uzun yayla,geçitleri var önümüzde, Kurecik burada terör zamanında yedi Askerimizi öldürmüşlerkarakolda, Kozluca’ dan geçtik Elbistan sınırı
dağlardan gidiyoruz ağır ağır Balaban da çok değişik bir cami ve minaresini gördük sipsivri çok değişik görülmeğe değer.
Mendi Seyit Türbesinden geçtik .
Darende’ye geldik. Ancı Hülusi Efendi Baba buraya büyük okullar yaptırmış. Burada bir Camisi ve türbesi var eski yıllarda üniversite imiş şimdi Somuncu babaya gidiyoruz.
Tamha çayı akıp gidiyor,etrafı yeşillik çok güzel bir cami içinde Somuncu baba ve oğlu yatıyor;ziyaret ettik.
Gürpınar Asude suyunun yarısı Tamha çayına akıyormuş ,Şeyh Hulusi Babanın bir hikayesini dinledik.
Allah dualarımızı kabul etsin .Somuncu baba Canisinin ve türbesinin yanından akan Tamha çayında bazı balıklar var ki bu balıklar ,Urfa dan Balıklıgöl’den gelirmiş Allahın hikmetine sual olurmu ?
Urfa nereee Gürpınar nere ? Buralarda dağlar iki tarafta DA gözünün alabildiği kadar yüksek.
Kuru kayalar bir ağaç bile yok.ot yok.
Ovaya iniyoruz,yine kayası ağaçları ama henüz çiçek bile açmamış,güzel bir yerde yemek molası verildi,biraz dinlenip yola koyulduk,bahçeler arasından yeşilliklerden derelerden geçip gidiyoruz.
Su çatıdan geçtik,biz dağlardan gidiyoruz.Köyse aşağıda iki dağın arasında çukurda kalıyor
Sivas’a bağlı GÜrün ilçesinden geçtik.yola devam ediyoruz,biraz ova biraz dağ,ovalarda küçük dereler,
Akıyor manzara anlatılmaz güzel,
Ziyaret yüksekliği 1930 rakım sol tarafımızdaki dağda kar var, Yaylalardan geçiyoruz yer yer kar kümeleri var yeşillikler arasında beyaz karlar öyle güzel ki,
Havamız parçalı bulutlu,sabahtan çok sıcak olacak diye konuşmuştuk,Rabbim büyük acıdı mı ne bize
Bulutlarını gönderiverdi. Yolculuğumuz çok güzel geçiyor sohbetler şarkılar bazen ilahiler hiç anlamıyoruz birde etrafın güzelliği önümüz de bir manzara ile karşılaştık
Alabildiğine düzlük ve tabiatın en güzel yeşili ile bezeli, gerilerde küçük tepeler yeşillik içinde arkasındaki dağlarsa simsiyah kayalar,ve yer yer karlı dağlar hangi ressam çizebilir bunu ki Rabbimin kaleminden çıkmış bu doyulmaz güzellik.
Hava bulutlu demiştim yağmur atmaya başladı. ara sıra güneş kaçamak yapıyor bulutlar arasından
Hem yağmur hem güneş düşünün san ki nur yağıyor göklerden. Doğanın güzelliğine birde toprak çiçek kokusu yayıldı yağan yağmur tanelerinden,
Uzun yayladan geçtik buranın havası sert adamı da mert olurmuş.buralarda at çiftlikleri haralar varmış.
Pınar başına on beş dakikalık yolumuz var,Seyhan ırmağının çıktığı yer.
Ve güney doğu dinlenme tesisleri ve çok güzel.
İçeride bir köşe yapmışlar anlatmak mümkün değil .güzellikten yana.Yola koyulduk
Atatürklük anıtı ve adananın içinden geçen Seyhan nehrinin çıktığı yer den geçtik.
Sağımızda haralar at üretim çiftlikleri yol boyunca .Seyhan nehrinin üstünden taş köprüden geçtik,
Yemyeşil düz bir ovada ilerliyoruz.
Kara Tay Han Yolundan geçerek gölcük ve tarihi eserlerimiz o kadar çok ki durup bakmak için zaman lazım.
Uzaktan başı karlı Erciyes dağı göründü hava bulutlu bira zor görünüyor yaklaştıkça ço daha iyi göreceğiz.Koca Mimar Sinan da Kayserili imiş.
Erciyes’e iyice yaklaş tık ,bembeyaz başı dumanlı eteklerine kadar kar.
Kayserinin gururu dağların ulusu
Güzel Erciyes Aşıkla ra ilham olan
Şarkılara nağme olur hastalarsa şifa bulur
Başı dik mağrur Erciyes
Eteklerinde bahar olur
Dereler çağlayan olur
Ovaları sulak olur işte bu da Erciyes Dağı
YORUMLAR
Mutlaka dikkatimden kaçmış bir ayrıntı görüyorum yazılarında. Gezmek başka bir de dikkatli gözlem başka. Maşallah detayları güzel yansıtıyor kalem. Candan kutlarım, sevgilerimle
AYSE 09
sizin güzel yorum larınız bana güç veriyor daha çok istiyorum sevgimlesin herdaim
AYSE 09
saygılar benden
sayfama uğrayıp okuduğunuz için
bakalım devam ediyoruz geziye
Elazığ, Malatya aşağı yukarı elli sene önce gördüğüm iki şehir. Daha sonraları ancak içinden bir kaç kez geçtim Elazığ'ın ve Kayseri'nin. Her nedense Elazığ'ı çok sevmiştim o yıllarımda. Sizin anılarınız beni taa elli sene öncesine götürdü. Teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
AYSE 09
yurdumun her köşesi ayrı güzel
saygılar da benden
sağ olun
size maziyianımsattımsa ne mutlu bana
Şehir güzel olmuş, iş olmayınca neye yarar...
Hoş, biz İstanbulda işsiziz başka da...
Gezintiye devam ediyoruz ve ben bu paylaşımlar için teşekkür ediyorum...
Kadir Tozlu
AYSE 09
saygıılarımlasınız herdaim
YUKARIDA FOTOĞRAFINI KODUĞUNUZ FIRAT'IN KIYILARINDA YILLARCA DOLANDIM DURDUM, HEM DE HEMEN HEMEN HERGÜN. EN BÜYÜK KEYFİM ORALARDA BALIK TUTMAKTI... SİZ ANLAŞILAN VAN'A KADAR GİDİP, GERİ DÖNMÜŞSÜNÜZ HOCAM...KEŞKE AĞRI, ERZURUM, ERZİCAN GÜZERGAHINDA YA DA ERZURUM, TRABZON SAMSUN GÜZERGAHINDAN DÖNSEYMİŞSİNİZ, ÇOK HARİKA ŞEYLER KAÇIRDIĞINIZI BEN BİLİYORUM... ELAZIĞDA, ERZİNCAN VE ERZURUM'DA MEMURİYETTE BULUNDUM. DİĞER DOĞU İLLERİNDEN DE PEK ÇOĞUNU VAZİFEYLE DOLAŞTIM. CENNET TÜRKİYE ORALARI... SAYGILAR...
AYSE 09
evet bu gezide vandan döndük ama karadeniz gezinde o ayrı bir gezi o illeride gördüm rabbim nasip ederse güney doğu bitsin inşallah karadenizide yaz mayı istiyorum çanakkale edirne şükür ki bu yerleri görmeği rabbim nasip etti
türkiyem çok güzel her karışı
saygılarımla hayırlı cumlar ola
Epey olmuş bu gezi anılarına başlayalı, kaçırmışım.
Ama sen gezip, görmeyi o güzellikleri kaçırmamışsın, kıskandım :))
AYSE 09
sevgimlesin bitanesi
tüm anlatımlar için teşekkürler.
büyük emeklerle hazırlanmış güzel yazı dizisi.
AYSE 09
saygılarımla herdaim
sayfamda yalnız bırakmıyorsunuz ya
Sayın yazarım buralara da bekleriz, sizi Hatay'da ağırlamak büyük onur olur bizim için...
Tasvirlerle güzel anlatılmış gezilen yerler...
Beğenilerimle efendim...
AYSE 09
belki bir gün nasip olur
bilsen benm ilk seyahatim bebekliğimde hatay olmuş
ondansonrada gezdim işte böyle yurdumun güzel yerlerinde
sizlerle paylaşmaya devam edeceğim
saygılarımla
Yazınızı okudum.
Elazığ' duyumsadım. Ortaögretim günlerimin geçtiği o güzel bölgeyi anımsayarak yaşadım. Kentle ilgili özetlemelerinizin güzellikleri yanında kalıcı değer olan insan ilişki güzelliklerini hatırladım. Ne güzel günlerdi...Duygulandım ve 20 yıldan beri görmediğim içinde üzüldüm.
Harput'tan Elazığı seyrederken gördügünüz heykel sevgili hocamız Nuri beyfendiye ait..(ona deli deselerde tanıdığım en akılı ve ayrıcalıklı hocaydı) oradan kentin seyrine doyum olmaz...
Bursa' da yaşıyor olmam adınada tanım ve benzeştirmenizi çok yerindelikli buldum..Sarıalandan, Bakacaktan Bursa yı seyretmekte Harputtan Elazığ'ı seyretmek le aynı duyguyu yaşatıyor insana..
Beyeniyle okuduğum yazınızla geçmişten ve günden bir kesiti hatırlatmanız dan mutlandım..
Yazınıza ait beyenilerimle sizi kutlarım.
Saygılarımla
AYSE 09
Allah razı olsun
evet bursa sevdiğim özlediğim bir şehrimizdir
güzellik deyince yurdumun çirkin yerini görmedim rabbimin bir lutfu bize sanırım cennet gibi bir yer vermiş de biz kıymetini bilmiyoruz
saygılarımlasınız herdaimmmmm
sayende görmediğimiz yerleri görüyoruz....bu seri bitene kadar size seyyah bacı diyelim...kızarmısınız saygılarımız sonsuzdur
AYSE 09
sizse çok saygı duyduğum değer verdiğim kardeşimsiniz
her daim saygımlasınız