meselci'ye Mektuplar 18
Selam meselci çocuk...
Bu aralar kedi ruhluyum. Çıkılmaz ağaçlara çıkıyorum. Yüksek apartmanlar çıkıp kendimi hesapsız yeryüzüne bırakıyorum. Tehlikeli damlarda av peşindeyim...
Miyav miyav demeden yaşıyorum. Sessizliğime suskun tümceler yamalıyorum her gün. Her sabah güneşi nasıl yakarım hesabıyla uyanıyorum. Her gün akşama nasıl çabuk varırım planıyla dolaşıyorum insanlar arasında. Her gün geceyi aydınlatan yıldızları nasıl tek tek indiririm hedefiyle, başıma semaya çeviriyorum. Değişik durumlarda edebi tümceler karalıyorum kendimle baş başa kaldığımda...
Bu aralar kedi ruhluyum. Gözlerimi başka açılara havale ediyorum. Sözlerimi gelmeyecek yarınlara saklıyorum. Muntazam şiirler deniyorum. Hayatın deneme yanılma fazında hareket ediyorum. Küçük adımlarıma büyük düşünceler ekliyorum. Küçük yüreğime kocaman duygular yerleştiriyorum. Büyürken küçülüyorum...
Acayip bir havadayım meselci. Mart geleli, havalar ısınalı iki dediğim bir olmuyor. Aksi davranışlar, akla zarar fikirler biriktiriyorum sol cebimde. Sağ yakama kuruyan kırmızı güller asıyorum. Badem çiçekleri açmadan çiçeklendim bile. Bir görsen halimi. Cennetten köşeler sergiliyorum adressiz mekanlara yürüdüğümde. Kürt kaldırımlar sevdalandı bana. Sokaktaki çocuklar önüme daha çok et parçaları atıyor. Ciğerlerimin bayram etmesinden bahtiyarım. Bana dokunmayan yılanlar hiç ölmesin...
Bu aralar kedi ruhluyum. Köpeklere tek bir selam bile vermiyorum. Bu özel bir mesele. Açıklama bekleme benden. Tek bir hece ağzımdan alamazsın. Farelerin arkasından da nefesler tüketmiyorum. Onları azad/azade ettim süresiz bir vakte kadar. Merhametimin serbestliğinde Dicle nehrine karşıdan karşıya boğulmaksızın geçmeyi öğretiyorum. Küçük çocukların ikide bir ölmesine dayanamıyorum çünkü. Çünkü Fırat’ın asiliğine isyan bayrağını açmışım. Bu neden Mezopotamya Ovası yeşilliğiyle bana tam destek veriyor. Mardin ise bildiğin gibi bedenime ev sahipliği yapmaktan hiç çekinmiyor. Temel ihtiyaçlarımı istediğim gibi karşılayabiliyorum Allah’a şükür...
Böyle mutluyum meselci... Farklı bir kişilikte dans etmenin keyfi ayrı bir dünya. Sana tavsiye etmiyorum bu ruh halimi...
Neden mi?..
Nasihat etmeyi de bıraktım da...
..........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
16 Mart 2012,,,14.14,,,Mardin
meselci'ye Mektuplar 18 Yazısına Yorum Yap
"meselci'ye Mektuplar 18" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.