Otobüste ayakta gitmek.!!
Ayakların ayaklarım of nasılda ağrıyor ya sanki cendereye alınmışlar da sıkıştırmışlar mübarekleri :)
Saat 17 de işyerinden çıktım. Servisi beklemek istemedim çünkü servisle eve çok geç gidiyordum. Bu gün erken çıkayımda kızımın hazırlanmasına belki yardımım dokunur. Ne bileyim belki lazım olurum diye düşündüm.
Bu gün tıp bayramı ya, akşama balo varmış.. Bende yanında olursam memnun olur nede olsa anneyim dedim.
Durakta bir 10 dakika bekledim. kar hala terk etmemiş Ankarayı ve etmemekte de inat ediyor anlaşılan. Hafif kar sepiştirmeleri arasında gözüm otobüs yolunda. Ah işte geldi diye memnun bindim otobüse, Allahtan arka koltukta bir kişilik yer var oh ne güzel ayakta gitmeyeceğim şükür dedim geçtim arkaya. Bu otobüslerin arkasında(minibus bunlar) 5 kişilik koltuklar ama kimleri düşünerek 5 kişilik yapmışlar merak ediyorum doğrusu, galiba çocukları baz almışlar.
Geçtim ortaya sıkıştırdım kendimi sağımda bir kız , solumda gençten bir erkek neyse dedim bu yol (1 saat sürüyor) ayakta zor olur , böyle olsa bile gidilir dedim.
Üç durak gittik gitmedik 4 kişi daha bindi 3 erkek 1 genç kız yanımdaki kız da indi oh azıcık rahatladım ve o anda da binenlerden kızın gelip yanıma oturacağını sanıp, eh idare edeceğiz diye düşüdüm.
O da ne! boyu 180 ve kilosu da en az 90 olan ve yaşı 40-45 lerde beyefendi geldi paltosunun arkasını toplayıp o daracık yere çöküverdi aa. bu adamın hiç ölçü kavramı yok mu ya..
İçimden vesubhanallah diye söylenmeye başladım. Adamın bir kolu benim kolumu gögsümü kapatıyor ve sıkıştırıyor bir koluda sol yanındaki diğer genci sıkıştırıyor. Beyefendi hiç rahatsız değil. Anlaşılan o ki otobüse bilet parası verdi ya bu oturduğu yerin tapusunu aldı Mübarek.....
içim daralıyor nefes alamıyorum adamın umurunda değil. Şimdi beyefendi siz rahatmısınız, diyeceğim, kesin diyecek ki evet , raharsız olsa zaten oturmazdı...
Rahatsız olan ben olduğuma göre kalkanda ben olayım dedim ve kaltım yerimden ben kalkar kalkmaz gözü yerimde olan kız oturuverdi ve hiçte rahatsız olmadan oh kulakluğınıda taktı ve elinde cep tlf kimse umurunda değil..
Bende ayakta dikildim, sağa sola sallanarak kendimi sabitlemeye çalışıyorum.. İçimden de birileri iner nasıl olsa ve bende otururum diye düşünüyorum...
Yok Valalhi kimse inmedi ve ben de tam bir saat otobüste ayakta , bir sağ ayağımı havaya kaldırarak, bir sol ayağımı eve geldim.
Otobüsten inince , bir saattir üstünde nöbet tuttuğum ayak parmaklarım ağrımaya başladı.of ya yaşlılık bu işte ben daha önceleride ayakta kaldım.. hemde kaç saat ayakta geçirdiğim kermeslerimiz olmuştu. sergilerin başında ayakta dikili kaç saatler geçirmiştim hemde yüksek topuklarla ve hiçte ağrımamıştı bir yerlerim.. Ben yaşlanıyorum.. Diyerek oflaya poflaya girdim eve. Salonda oturan oğlum halime bakıp, o ne anne neden topallıyorsun sen dedi.
Gülümseyerek, otubüste ayakta geldimde ayaklarım ağrımış. Çünkü genç bir adama yer verdim.. Devir böyle olmuş artık hanımlar beylere yer veriyorlar dedim. ..
Diyeceğim o ki hani derler ya akılsız başın cezasını ayaklar çeker. İşte bu doğruydu benim de ayaklarım çekmişti..
NAZ
14/03/2012
YORUMLAR
Güzel yazınızı okuyunca; Tiyatro çalışmalarım sırasında Avcılar-Ambarlı'dan Kadıköy'e kadar ayakta geldiğim günleri hatırladım. Gerçi bana yer verenler yada inenler oluyordu. Ama ben onların da yorgun olabileceğini düşünüp oturmuyordum.
Keşke günler geri gelse...
Kocaman Sevgilerimle.
inci*
Her geçen gün kendisinden bir önceki günümüze hayıflandırıyor zaman. Ama hayatın gerçeği bu. Allah sağlık ve sihatimizi eksiltmesin yeterki...
Size yürekten sevgi ve selamlarımı yolluyor iyi akşamlar diliyorum.
Degerli yorumculardan hicbirinin yorumunu begenmedim.
Aslinda onlarin bir hatasi yok, benim CAN KARDESiMi de tanimiyorlar. Tanisalardi, yer verilmeyisinin tek sebebinin, Inci kardesimin yasindan da genc görünmesinin verdigi dezavantajdan dolayi oldugunu anlarlardi. Hem genc olacaksiniz, hem de yasinizdan genc göstereceksiniz, bir de yer bekleyeceksiniz. (ana!)
Daha bu yasta yasliliktan bahsedilmesi, nedendir bilmem:-), hayli asabimi bozuyor. Ucu bana dokundugundan falan degil, gercekle alakasi olmadigindan :-)
Refah toplumlarinda yasama süreleri arttigindan artik YAS 35 YOLUN YARISI degil. YAS 50 BAHAR BASLANGICI sayildigindan :-)
Bindiginiz otobüslerde sebebi saygisizlik olmayan daha nice ayakta kalmalar dilerim.
Selâm ve SAYGILARIMLA...
inci*
Değerli arkadaşım.
Sizin sorununuz sanırım yer verilmeme sorunu değil. Otururken ayağa kalktığınızı gören hiç kimse yer vermez zaten. 1- Öncelikle işlerine gelmediği için 2- Oturmak istemiyor galiba diye düşündükleri için. O şişman vatandaş da oturma hakkını kullanmış...Dolayısıyla onun da çok kabahati yok...( Çok şişman olmak dışında tabii ki )
Ama yine de eski günler daha farklıydı elbette. Ben mesela utanırdım yaşlı bir bayanı ya da bayı ayakta görünce ve yer verirdim. Çünkü ayağımın sakat olduğu belli olmuyordu dışarıdan bakınca...Millet benim ne kadar saygısız olduğumu düşünmesin diye kalkıp yer verir ve yolculuğu kendime azap ededim hep...Şimdi bile 58 yaşıma rağmen yetmişlik bir ihtiyar ya da hamile ve çocuklu bir bayan görsem yerimi veririrm.
Selam ve saygılarımla.
Bir keresinde dolmuşta habire elindeki bozuk paraları, bir elinden diğerine geçirerek şakırdatan bir kişiye mümkünse durmasını ve sesin rahatsız ettiğini söylemiştim. Adam o zaman taksi tutacaksın dedi. Ben de "Siz rahatınıza düşkünsünüz, başkasının ne düşündüğüne aldırmadığınıza göre, bence siz taksi tutun" demiştim.
Eğer benden sonra başkaları da müdahale etmese konuya, adam daha çok uzatırdı eminim işide. Sesini de, parayı şıngırdatmayı da kesti :))))
Ah! eskiden böyle miydi? diyeceğimde, devir değişti be ya! Ne desem boş :)))
inci*
Teşekkür ediyorum.
sımsıcacık bir yazıydı..
herhalde ben olsam o azmana bir çift laf söylemeden duramazdım..
ne yaparsınız sevir gerçekten değişti..
resim bir harika..
selamlarımla..
inci*
Yazık ki insanlığı kendi ellerimizle öldürmeye başladık.
Önceden bayanlara, yaşlılara yer verilirdi. Şimdi dirsek atılıp önüne geçilip onlardan önce otobüslere binilmenin yolları aranılıyor.
Önceden bayanlar, yaşlılar arabalara binince çocuklar kaldırılırdı. Şimdi parasını ödendi deniyor, yüz çeviriliyor.
Önceden otobüslerde gazilere yer veriniz yazardı. Şimdi otobüslere binenler, gelen msj. ları okumaktan "otobüste gazi mi var, lütfen gazilere yer veriniz yazısı mı yazıyor?" malesef fırsat bulamıyor.
Saygımla efendim.
inci*
Size düşündüklerinize katıldığımı söylerek teşekkür etmek istedim.. geldiğiniz içinde sağolun. saygımla.
devir değişti bende kocama çok gül verdim ondan kaç es aldım o pek yyok ama
tebrikler sevgiler selamlar
inci*
deveye boynun neden egri demişlerde nerem doğruki demiş..... güzellikler her geçen gün azalıyor....yanınızdaki azmanı görmüş gibi, oldum.... çok hoştu saygılar
inci*
efendim hem güldüm hemüzüldüm yazınızı okurken mizahi anlatmanz güldürdü beni evet malesef otobüslerde böyle olumsuzluklar oluyor otobüsümüzde insan manzaraları efendim birde şu oluyor bizler bayanlara yer vermeye kalktığımız zaman yanlış anlaşılıyoruz ben bir defasında yer vereyim dedim azar işittim ondan sonra yaşlı bayan ve birde çocuklu bayanlara yer veriyorum diğerlerine malesef dediğim gibi yazınızdan dolayı kutlarım sizi saygılarımla selamlar