- 439 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BASINA VE KAMUOYUNA SAYGIYLA
BASINA VE KAMUOYUNA SAYGIYLA
11.03 2012 Tarihinde İstanbul-Esenyurt-Güzelyurt Mahallesi 6’ncı Caddede yapımı devam eden,Marmara Park Alış Veriş Merkezi inşaatında Yaşamlarını kaybeden işçilerin,yaşamlarını kaybetmelerine sebebiyet veren bütün unsurlar,sebep ve sonuçlarıyla birlikte açığa çıkarılmalı ve hesap verilmelidir.Bu olayda hayatlarını kaybeden işçi kardeşlerimizi saygıyla anıyoruz.
Tarihsel süreç bütün çıplaklığıyla en keskin ve acımasız biçimiyle bugünün insanının önüne vahşi kapitalizmle mücadele etmeyi bir görev olarak koymuştur.İnsan olarak gelecekte var olmak istiyorsak,statükoya ve yaşanan olumsuz sürece tepki vermek zorundayız.Dünyada meydana gelen önemli değişiklikler ve yeni olgular kapitalizmin tabiatını ve niteliğini asla değiştirmemiştir .Onun için insan unsuru ve insanın can güvenliği bir hiçtir.Aksine değişim,daha zalim ve daha saldırgan olma yönündedir.
İşçi sınıfının sömürülmesi ve daha da yoksullaştırılması bütün şiddetiyle son krizden sonra devam etmektedir.Kapitalizmin krizi süregen olup,kendi sonunu adeta hazırlamak- tadır.Bundan hiç kimsenin kuşkusu olmasın.Tekelci kapitalist-emperyalist toplumlarda proleterleşmenin bir sonucu ve zorunlu olarak sınıf farklılaşmasına yol açtığı ve bunun çok hızlı bir şekilde gerçekleştiği, gerçek bir olgudur.Kısmi istikrar dönemlerinde işçi sınıfının bir kesiminin hayat standartlarında nispi bir düzelme görülse de,bunun nedeni,işçi sınıfı ve emekçilerin devrimci mücadelesidir.Bu burjuvazinin iyi niyetinden kaynaklanan bir şey değildir,tam tersine işçi sınıfının sosyal üretimdeki objektif rolünden kaynaklanmaktadır.
Teknik ve bilimsel gelişmeler, işçinin daha çok üretim yapması,kapitaliste daha çok kar sağlaması amacıyla,üretimin her geçen gün daha karmaşıklaşan makinalaşmaya cevap verebilmek için,onun eğitim ve mesleki vasıf düzeyini çağın standartlarına yükseltmek kapitalistin daha çok kar arzusundandır.
Dünyada yaşanan son küresel krizle birlikte,kapitalist dünyanın her yerinde,sürekli sosyal çatışmalar yaşanmaktadır.Bu çatışmalar bazen şiddetle ve ölümlerle sonuçlanırken, bazende işçilerin şanlı devrimci zaferiyle sonuçlanmaktadırlar.Bu gün dünya genelinde, geniş sınıf ve kitle hareketleri,burjuva kapitalist sistemi temellerinden sarsan gerçek bir devrimci fırtınaya dönüşmüştür.Yakın gelecekte hep birlikte bu büyük değişime,bu büyük kavgaya hep birlikte tanıklık yapacağız ve hep birlikte biz emekçiler olarak, bu büyük günü kutlayacağız.Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın.Büyük devrimci sosyalist dönüşümlerin yaratıcısı olan işçi sınıfı,emekçiler ve tüm dünyanın mazlum halkları,en devrimci sınıflar olarak bunu başarmak üzereler ve işçi sınıfı hep devrimci ve enternasyonalist kalacaktır.Güzelyurt’ta hayatlarını kaybeden işçileri tekrardan saygıyla anıyoruz.
Erdoğan Ateşin
12.03,2012