- 464 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİVAS DAVASI DÜŞTÜ
SİVAS DAVASI DÜŞTÜ
Bugün davayı takip etmek ve normal insani tepkilerimizi göstermek için Ankara Adliye’sinin önündeydik.Davanın kesin düşeceği yönünde ciddi emareler zaten vardı, ve bir kaç gündür Ankara kulislerinde böyle bir tevatür dolaştırılıyordu.Öyle de oldu, ve biz beş bin kişilik bir kitle olarak dışarıda Adliye’nin önünde tepkilerimizi gösterirken, içeride kararı çoktan verilmiş bir davanın formaliteleri yerine getiriliyordu.Beş bin kişiydik ve kararlıydık, canlarımızı yakmışlardı iki Temmuz 1993’te Sivas’ta,otuz beş can.
O gün planlayarak otuz beş canımızı katletmişlerdi,bugün de aynı planın son perdesi oynandı. Verilen karara tepki gösteren kitleye polis,vahşice saldırdı ve bir çok insanımız ağır bir biçimde yaraladı.Olaylar yaklaşık bir saat sürdü,polis sürekli gaz,tazyikli soğuk su ve copla kitleye saldırıyordu.Çok sayıda gösterici olaylar esnasında polisin saldırıları sonucu yaralandı.Polis saldırısı çok şiddetli ve vahşiydi.Gaz bombalarını polis direk insanların yüzüne atıyordu ve bu nedenle yüzünden yaralanan arkadaşlar oldu.Bir saat sonra kitle disiplinli bir şekilde direnerek geri çekildi ve eyleme son verildi.
Çıkarılacak dersler;Parlamenter sistem tamamen bitmiştir, ’’burjuva demokrasisi’’ safsatalarının da sonu bir kez daha gelmiştir.Seçimler emperyalizmin ve onun yerli işbirlikçilerinin kendilerini kitlelere yeniden onaylatmaktan öteye geçememektedir. Ilımlı İslam adı altında faşizm gümbür gümbür iktidardadır. Emperyalistler ve işbirlikçileri,etnik gerilim,ve ayrışmayı tüm Türkiye sathına yaymak niyetindedirler.Adıyaman olayı bu sürecin ön hazırlığıydı.Yani önümüzdeki süreçte saldırılar daha da şiddetlenerek devam edecektir.İç faşistleşme tamamlanmıştır ve cephe gerisi oluşmuştur.
Önümüzdeki süreçte emekçiler üzerindeki baskı ,sömürü ve kıyım dahada şiddetlenecek ve bütün siyasi ve hukuki kurumlar bu duruma uygun dizayn edilecektir.Bu saldırılarla emekçiler,devrimci halk kitleleri emperyalizm ve onun yerli işbirlikçileri komprador burjuvazi,toprak ağaları ve yerli gericilikle cephe cepheye gelmiştir.Türkiye Amerikan emperyalizmi hesabına Türkiye toprakları dışında savaşlara zorlanmaktadır.Çünkü Avrasya’nın kontrolü Amerika için hayati önemdedir.Türkiye Balkanlar, Kafkaslar,Körfez ve Akdeniz’in merkezindedir.Batıya taşınacak Petrol,doğal gaz kaynaklarının güzergahıdır.Siyasi olarak ABD ve AB ye göbekten bağlıdır ve ve bütün iç piyasasını bu ekonomik çıkar ilişkileri üzerinden oluşturmuştur.Ordu bu gidişata paralel olarak tamamen NATO’nun emrine verilmiştir.Bütün bunlar ancak faşist bir rejimle sürdürülebilir.
Onun içindir ki İnsanlığın önünde devrim dışında her hangi bir seçenek kalmamıştır.Kitleler direnmekten yana, ve bugünkü tavır da direnmek yönündeydi.’’SINIF MÜCADELELERİ DÖNEMİ BİTMİŞTİR’’ diyenleri bir kez daha düşünmeye davet ediyoruz.Türkiye Türküyle, Kürdüyle,Alevi ve Sunnisiyle direnmekten yanadır.Bu mücadelede, sınıf mücadelesi pratiği önümüzdeki süreçte daha çok ön plana çıkacaktır.Bunu dışında ki çözüm önerileri ve yığınakta yapılacak derin hatalar vahim sonuçlarla neticelenebilir.Unutmayalım ki tarihi toplumsal süreçler affetmez.
Erdoğan Ateşin
13.03.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.