- 1707 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
ÖRTÜNENLER
’ Ben bir müslüman kızıyım. İnancım , dinim örtünmeyi emreder. Ergenliğe erdiğim yaştan itibaren, saçımın telini dahi nikâhlım olacak insandan başkasına göstermek istemediğim için örtünürüm ! ’ diyen, saçını, başını, bedenini her hangi bir şekilde örten herkese ancak ve ancak
SAYGI DUYUYORUM !
Müslümanlığın özünden bihaber, bir çok hurafeyi din zanneden, aileleri, eşleri tarafından aşırı derecede örtünmeye zorlanan, cahil bırakılan, insan içine zorunlu olmadıkça çıkarılmayan, çok eşliliğin bile dinin emri olduğuna inandırılmış, ikinci sınıf insan muamelesi görülen tüm insanlara
ACIYORUM !
Başka dinden olanlara düşman gözüyle bakan, kendinden olmayanlara ’ Gâvur, Kâfir, Münafık, Gafil ’ diyen, Kur’an’da yazılanlara değil de Şıhların, Dervişlerin, Tarikat liderlerinin söylediklerine rağbet eden, İslâmın özünden bihaber olan, söyledikleri ile davranışları arasında zıtlık bulunan, sırf belli bir partinin, zihniyetin sembolü olduğu için örtünen, ’ Ülkenin % 50’si bize oy verdi. Bizden olmayanlar defolup gitsin !’ gibi sözler sarf eden, kendilerinden olmayanlara zulmeden, hakir gören herkesten ,
NEFRET EDİYORUM !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Değerli Beyefendi,
Başını örten kadınların, kızların, hatta çocukların birilerine kendilerini kabullendirme mecburiyeti yok. Başını örtmeyen bir kadın, kız veya çocuk bu toplumda nasıl olduğu gibi ve sadece bir özgür birey olduğu için kabul görüyorsa ve kendini kabul ettirmek için başkaca bir göstergeye ihtiyaç duyulmuyorsa, başörtülülerin de böyle bir mecburiyetleri yok!
"Ama efendim, olmuyor ki, başörtülü bir hakimin objektif karar vereceğine nasıl güveneceğiz?"
"Ama efendim, başörtülü bir doktorun hastalarına ayrımcılık yapmayacağından nasıl emin olacağız?"
"Ama efendim, başörtülü bir öğretmenin çocuklarımızın beynini yıkamasına nasıl engel olacağız? Hem, çocuklar öğretmenlerini örnek alırlar!"
" Ama efendim, herkes sizin gibi olsa da keşke..."
"Ama efendim, biz de sizi başörtülü görünce... "
Velhasılı, Sayın Yazar,
Bu toplum, istisnaen de olsa, başı açık hanımların ayrımcılığına sahne olmuştur. Mesela, kanser hastası bir bayana başörtülü diye tedavisi uygulanmamıştır. (Basından hatırlarız: Medine Bircan Hanımefendi.) Plajlarda, başı açık hanımlar tarafından tartaklanan tesettürlü hanımları basından hatırlarız. Yine, başı açık hakimenin başörtülü avukatın işini yapmayışına bizzat şahidim. Oysa aksini, yani başı açık hanımlara müdahale eden örtülü hanımları gösteremezsiniz. Hoş, olsa da, biraz önceki örneklerdeki gibi kendisini bağlardı. Çünkü o şahısların yaptıklarını ben hepsine teşmil edip de onlardan nefret etmiyorum. Onların karakterleriyle ilgili zayıflıklarıdır, hepsi bu.
Evet, her toplumun aydını, cahili, ön yargılısı, ahlaklısı, ahlaksızı, dürüstü, hırsızı... Beynini rafa koyup birilerinin papağanlığını yapan cahiller güruhu her kesimde vardır, olacaktır. Bu, insan olmanın da getirdiği bir durumdur. Malum, herşey zıddıyla kaimdir. Bu kadar insani olan bir durumu getirip de başörtülüleri derecelendirmek, hele ki de "nefret etme" boyutuna taşımak, bence insaftan uzak... (Ben şahsen, cehaletten nefret ediyorum, ama cahil insan için sadece üzülürüm; hem onun adına, hem de kendi adıma...)
Netice- i kelam, başörtüsü sadece ve sadece onu kullananı ilgilendiren bir dini görevdir. Bunu ne amaçla taktığını kimseye ispat mecburiyeti yoktur. Tıpkı, gayet dekolte giyen bir hanımın erkek müşterisini etkilemek için mi, öyle beğendiği için mi giydiğini ispat mecburiyeti olmadığı gibi... Niyet okuyuculuğundan vazgeçelim, lütfen! Sözde değil, gerçekten demokrat olalım. Sadece kendimiz için değil, özgürlüğü herkes için isteyelim. Aksi taktirde, bir sahtekardan öteye geçemeyiz, değil mi Sayın Yazar?
Çok uzun oldu, ama, mazur görüle...
Selam ile kalınız.
Şu kendine aydın diyen Chp li zihniyet artık şu milletin dininden inançlarından elini ayağını çeksin yeter ya.
Yok şöyle örtünenler, yok böyle örtünenler işiniz gücünüz yok mu sizin başka ..?
Yok %50 oy alanlar ne kadar zorunuza gitmiş bu oy oranı böyle...
Sizde mi bu kadar oy almak istiyorsunuz , önce şu islamafobinizden kurtulun, milletin inaçlarıyla uğraşıp durmayın, millete koyun yada bidon kafalı gözüyle bakıp kendinizi aydın sıfatına sokmayın, ordudan darbecilikten uzak durun...
Hadi sizler aydın , çağdaş ve vatanseversiniz ya ...
Bir günde çıkın şu ülkenin sorunları için neler yapabiliriz diye uğraşın, şu ülkeye nasıl bir hizmet verebiliriz diye uğraşın...
Uğraşmıyorsunuz bari uğraşanlara çamur atıp , çelme takmayın yeter ya şu ülkenin üzerinde koca bir kambur oldunuz sözde Atatürkçü özde yobazlar ...
Mehmet.Efe tarafından 3/14/2012 12:40:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
(:
Aaaa ne enteresan.
geçen gün 4 veya 5 aylık hamile olan ve ülkemin en ön de gelen sözüm ona"sanatçı"olarak görünen bir beyi evlilik yaptı. ifade edilen çağdaş olan Türkiyem resminde.
bence siz en iyisi bırakın başörtümüzü ve inancımızı bu konuları ele alın en yakın zamanda.
zira aile kavramınıda göz ardı edecek değilsiniz sanırım..
böyle bir düzen ve böyle bir yaşam arzulayanlar
sizden nefret etmiyorum.
o işi Rabbim yapar benim yerime...
yazı on ustü on
çok saygı çook
bende başörtülüyüm ama hiç canım yanmadı şu bir kaç satırdan...
ve bu nefret nedense beni hiç üzmüyor
iyiki adil olan bir Allahımız var
ki zaten bu kavganın en adil olan hükümdarıdır o yüce varlık....
panik yapmayın efendim siz de bizim gibi rahat olun...
insana saygı duymak gerek ve hatta hayvana bile...
umarım anlaşılır bir gün
saygı
Lavi_(n)_Su tarafından 3/13/2012 11:45:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Zamanın içinde eğilip bükülen ve insanların hassasiyetlerini belirten konularda böylesi sığ yazılar yazılması amaçsal olarak sadece kışkırtıcıdır ve bence gerek yoktur. Yazısal değerlendirmede ise değerlendirecek düzeyde bulmadım...Aslında yorum yazmak da önemsizdi ama fikren bilinsin istedim..Saygılar.
Ben de bu zihniyete acıyorum işte.Örtünenler de eminim bu sözlere gülüyordur. Bir zamanlar çok ağlatıldılar, artık sadece gülüyorlar bu zihniyete...
"Aşırı örtündürülen" ne demek yahu? Siz bu kadar insanı uysal koyun mu sandınız? Yani onların beyni yok, ne için örtündüklerini bilmiyorlar, ama bazı aydınlar! onların bilemediği gerçeği biliyor ve sürekli kulaklarına fısıldıyor. Böyle birşey olabilir mi? Türkiye gündeminden düştü başörtüsü Fikret Bey. Artık muhalefet bile bunu sorun etmiyor, siz durup durup okurunuzun önüne koyuyorsunuz bu polemiği. Pes doğrusu!
Yine de saygılar.
" sırf belli bir partinin, zihniyetin sembolü olduğu için örtünen" ben yazınızı beğenmedim özellikle de bu kısmını ...örtünme kişisel bir karardır aynen açıklıkta .kişilerin bir metre örtüsünün fazlalığı yada eksikliği sürüklemez toplumları geriye , bağnaz saygısız düşünceler sürükler .Büyük önder Atatürk devrinde yapılması gereken radikal bir karar almıştır şartlar o gün bunu gerektiriyordu lakin şimdi özgür bir ülkede yaşıyoruz bunu sindirmek size zor gelmesin ...rica ediyorum en azından başlığınızı değiştirin bu ciddi bir saygısızlık örtünme hadisesiyle yobazlığı bir araya getirmeyin bu sizi cahilin ötesine taşımaz...O bahsettiğiniz koşular örf ve annene kisvesi altında icra göstermektedir o cahil insanların çoğu Kuran'ı geçtim okumayı kabını bile görmemişlerdir . Çoğu yaşadıkları kitlede lider olma iç güdüsüyle sindirmek için kadına uyguladıkları baskıdır .Aynı aydın adı altında Atatürk'ü kullanarak ben diyen zavallı zihniyetler gibi . sizden ricam yazıyı yazarken örtüyü genele yaymayın şuan bir rahibe olarak yazsaydım eminim beni ayakta alkışlardınız şimdi yergilerinize hazırım...
masal_o tarafından 3/13/2012 11:34:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
yok,sul
( kendim açık biriyim)= sadece şu ki neden bunu belirtmek ihtiyacı duydunuz derim geri tarafına denecek birşey yok
efendim çok saygılarımla o parantezi silin bence bırakın ne zannedilirse zannedilsin önemli olan oraya yazdığınız görüşleriniz..... efendim saygılarımla hoşcakalınız
masal_o
Benim başım yıllarca açıktı ve örtünenlere saygı duyardım severdim .Fakat bence şu örtülü iyi, şu başı açık kötü fikrine katılmıyorum. İnsanları tahrik eden tarz giyimler hoş değil bence. Ama hiç uç olmadan ben yıllarca açıktım ve o zamanda kimsenin kuyusunu kazmazdım.. Demekki her örtülü ve ya açık kötü olamaz, İnsanın topluma, tarzı, tavrı, kalemi, hayasızlık zarar veren şeyler aşılamıyorsa onu yaratıcısı yargılar bence..Parti için özel örtünüldüğünü sanmıyorum çoklarının, ama bunun bir partiye mal edilmeside yanlış..Ben hiç bir partiye üye değilim. Beni üzen her olumsuzlukta sokaktaki insanların örtülüleri partizan sanmaları yılgınlıkla bakmaları..
ne yapsa nafile dost yok yok bir yirmi senesi var memleketimin
birde örtünmüyenler varda o eklenmemiş yazıtınıza hani tezatıya o yüzden hatırlatmak ihtiyacı hissettim neyse uzatmadan özet geçeyim
ben kimseden nefret edemiyorum dostum bazı şeylerin ardı kalmadı herşey ortada olduğundan
başörtüsü
%50
saygı
tezatta acıma hissi
tarikat
şeyh
allah
muhammet
atatürk
imamhatip
cami
genelde bunlar efendim birde alevi sunni şeyleri vardıda o artık yok çok şükür
ilgiile okudum efendim saygılarımla
.
yok,sul tarafından 3/13/2012 7:47:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Taasup sahibi olmak islamında apaçık red ettiğin bir durumdur.Sözde islam elçilerinin ve sözde islami usul uygulayıcıların yapmış olduğu hatalar insanları din mefhumundan ırak kılmıştır..Güzel bir başlık lakin istenmeyen bazı durumların ortaya çıkabileceğini düşünerek bence değiştirilmeli...Malum bu konular hep bir kısır döngü ile neticeleniyor...Kalpler kırılmaz umarım saygılar...