- 1142 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Unutmak ve Unutulmak
Eşim ve oğlum kahvaltısını yaparken, bir bardak çayla onlara eşlik etmek, bu arada da yıllar sonra öğrendiğim Kur’an’ımdan bir-kaç sayfa okumak istemiştim.
"Sadakallahül aziym..." Soğuyan çayımı tazeleyip, ara verdiğimde, elimdeki mektubu eşim aldı, Yaratıcı’nın bizlere olan bu muhteşem mektubunu. Okumaya başladı, açtığı bir sayfayı; özellikle açtığı belliydi. Okuduğu kısımları tercüme etti ve sonra yan sayfadan okumaya başladı. Huşu içinde dinledim yine, ama aklım ve yüreğim bir önceki sayfada okuduğu bir cümlenin etkisinde... Buradan da okuduklarını tercüme etti eşim... Bunlar da inanalar için muhteşem güzellikte müjdeler, lakin ben hala o ürperti içerisindeyim.
Evet, unutmak ve unutulmak hayatımızda hep acı verir, kimi zaman da unutamamak. Unutana karşı verilecek en ağır ceza, unutmaktır deriz ya, bizler, yani biz kullar... Bunu Allah-u Teala’nın söyleyeceğini hiç düşünmemiştim. İşte, O da aynı şeyi söylüyor, Kitabında. Ne acı, ne keskin bir hüküm bu! Ya unutursam, ya O’nun tarafından unutulmak cezasına çarptırılırsam? Attığınız tokadın çok güçlü bir şekilde gelmesinden daha müthiş, silahınızdan çıkan merminin yüreğinize saplanmasından daha öldürücü: "Onlar Allah’ı unuttu, Allah da onları unuttu!"
Ey Allah’ım, sevdiklerimi unutturma, sevdiklerime unutturma! Ya Rabbi, ille de Sevgililer Sevgilisi seni bana, beni sana unutturma!
" ... Onlar Allah’ı unuttu, Allah da onları unuttu...." Tevbe Suresi, 67.
YORUMLAR
iyiki açmışım bu başlığı. çok heyecanlandım. çünkü benim herzaman üzerinde durduğum unutma konusu.Allahın untması dehşet birşey bizim için.
seni heyecanlandıran ayet benide heyecanlandırmıştı. ama birde Haşr/ 19 ayetini okuyunca çarpıldım. ve ufkum açıldı. insanların deprasyonlarını, sitres ve huzursuzluklarını, bir türlü kendisiyle barışık yaşayamamalarının nedenlerini o zaman tam olarak anladım. "Allah'ı unutupta allahında kendlerini unutturduğu kimseler gibi olmayın" insan. burdaki anlam kişinin kendisini kendisine unutturması gibi çıkıyor. (eşiniz daha iyi bilir.) yani kendisiyle barışık olmayanları düşünün. kendini bilmeyenleri düşünün.
bu konuyla ilgili bir yazı koyacağım. çünkü toplumdaki buhastalığın çaresi gibi geliyor bana.
çok teşekkürler. selam ve dua ile kalınız.
Saynur Baysal Öztürk
Kulunun çektiği kendi cezâsı (belâsı mı idi yoksa?)" demiş adını hatırlayamadığım bir şair, Kıymetli Hocam. Arz ettiğiniz üzre, Allah'ın unutması bizim filimiz sonucu olduğundan, biz kendimizi Allah'a unutturmuş oluyoruz, unutulmaya müstehak oluyoruz.
İnsan, Yüce Kelâmı okudukça kendi acziyetini, Rabbin kudretini hissediyor ki, bu, "kulluk için yaratılmış" biz insanların yaratılış gayesine uygun yaşamaya çalışmasına vesile olabilir.
Değerli katkılarınız için teşekkür ederim. İnşallah, yazınızı okumak isterim.
Selâm ve dua ile...
Saynur Baysal Öztürk
Selâm ile...
Merhabalar Kardeşim,
Son yazınızdan sonra sesinizi duyamıyoruz. Teknik bir problem mi var? Yoksa başka bir problem mi var?
Yeni şiirlerinizi okumak istiyoruz!
Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.
Saynur Baysal Öztürk
Bu yorumunuzdan sonra aslında yazıştık sanırım, ama böyle bakılınca cevaplanmamış gibi kalmasını istemedim.
İyi bir okuyucu, ama yazma konusunda tembelim. Hele bir yere yazıp da başka bir yere tekrar yazmak... Yine de inşallah diyelim. Alakanız için ise teşekkürler...
Ben de sizin o güzel hatıralarınızı, samimi kaleminizden yeniden okumak isterim.
Selâm ile, efendim...
Merhabalar,
"Unutmak ve unutulmak" başlıklı makalenizi büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Hele de konu yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'den bir ayete mealen vucüt bulmuşsa, daha bir önem kazanmıştır.
"Onlar, onların dînini oyun ve eğlence edinen ve dünya hayatının onları aldattığı kimselerdir. Böylece onlar bugünlerine ulaşacaklarını nasıl unuttularsa ve nasıl âyetlerimizi bile bile inkâr ettilerse, bugün de Biz onları unuturuz. "(7/Araf:51)
Cenab-ı Hakk, unutanı biz de unuturuz söylemini konularına göre, yüce kitabının birçok ayetlerinde dile getirmiştir.
Dualarınıza yürekten iştirak ediyor ve amin diyorum. Bu güzel paylaşımınız için de çok teşekkür ediyorum.
Selam ve dualarımla.
Saynur Baysal Öztürk
Asıl ben teşekkür ediyorum, kıymetli yorumunuz ve katkınız için. Gerçekten de, her ayeti birbirinden güzel ve hikmetli, yüce Kur'an'ımızın. Yine de öyle anlar ve öyle ifadeler oluyor ki, çarpıveriyor. Bir vidanın dönmesi gibi burgu burgu beyninize saplanıyor. Bu, belki de ruhumuzun o anki algısı ile ilgilidir.
Siz de selam ve dua ile kalınız, efendim.